7 Mart 2022 Pazartesi

BİR KELİME = TEVARÜS








Tevarüs : (Arapça) 1. (isim) Bir kimseden miras kalma, mirasa konma.

"Dedeleri ölünce tevarüs dört çocuğa paylaştırıldı."


2. (isim) Kalıtım yoluyla birinden diğerine geçme.

"İyi asker olmak için asırlarca terbiye görmüş bir milletin hasletlerine tevarüs etmek iktiza eder. Türkler bunun için birinci sınıf askerdir."



Birleşik fiil olarak kullanım şekli de aşağıdaki gibidir.

Tevarüs etmek





Bu kelime blogger deeptone tarafından önerilmiştir. Kendisine katkısından dolayı teşekkür ederim.






{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-





not: kullanılan gif buradan alıntıdır.




24 yorum:

  1. BU KELİMEYİ BİLMİYORDUM MOMENTOS. TEŞEKKÜR EDERİM. SEVGİLER :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız,
      Yeni bir kelimemiz daha oldu :)
      Ben de teşekkür ederim canım yorumuna.
      Sevgiler,

      Sil
  2. Terekeyi duydum da bunu hiç duymamıştım. Akılda kalıcı bir kelime de değilmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Ne ilginçmiş, kökleri farklı sanırım. Biz de senden bir kelime öğrendik :))
      Teşekkürler,

      Sil
  3. Bu kelimeyi sayende öğrendim şimdi, biraz zor bir kelime ama bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Deep' in okuduğu eski kitaplardan çıkmış kelimelerden bu da :)) Haklısın tevarüs demektense miraz deriz olur biter :)
      Teşekkürler..

      Sil
  4. Kelimeyi bilmiyordum, iyi ki de bilmiyormuşum! Müzik teslim almış vaziyette beni; yorumu onun ritmine uyumla yavaş yavaş yazıyorum, oyalanma keyfi bir nevi; podcast aklımı tatlandırdı öncesinde çünkü, çok ilginçti. Müzik de bitti. Hoşça geçen zamanım için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Yayına girmesi için kuzu kuzu bekleyen müziklerden "nihayet" seçim yapıp koyduğumda, o eserin güzelliğini tekrar yaşıyorum. Beğenmenize ziyadesiyle memnun oluyorum bu yüzden.

      Podcast' teki bilgi bana da ilginç geldi. Bu arada daha çok bilgi yüklendiğimi farkettim podcast sayesinde :))
      Güzel zaman geçirmeniz beni sevindirdi. Teşekkürler,

      Sil
  5. Belki ırktan yana bir miras kalmıştır ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Umarım.. o muhteşem insanlara çok ihtiyaç var. :/

      Sil
  6. Hiç duymadığım bir kelime! Unuturum ben bunu muhtemelen Momentoscum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Muhtemelen öyle olacak çoğumuz için :)

      Sil
  7. mısırdaki dedemden tevarüs kalmış, denir mi ki acaba :) (eski türk filmleri repliği) hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Evet denir :))
      (bu arada filmler harika.. sağol öneriler için) <3

      Sil
  8. Mirasa o kadar çok alışmışız ki, tevarüs çok yabancı geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Evet aynen bana da öyle geldi :)

      Sil
  9. Anlamını bilmediğim gibi kodlayıp aklımda da tutamam tevarüs kelimesini. Kelime karşımda olduğu halde önce takdim tehir yapıp teravüs yazdım :) Trieste'den aklıma gelsin diyeceğim ama gelmez biliyorum :))
    DNA dizisinin olduğu gif kelimenin ikinci anlamı olan kalıtım yoluyla geçme tanımıyla uyumlu olmuş. :)
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Yok bu kodlama yöntemleri de bize hatırlatamayacak maalesef :))
      Ben teşekkür ederim canım, sağol yorumun için. <3

      Sil
  10. Eski yayınlara da bir göz atayım dedim. ��

    Tevarüs biraz eskimiş ama aynı kökten gelen miras, varis, veraset hâlâ dilde varlığını sürdürüyor. Hatta asıl kök olan “irs” ve onun uzantıları olan irsî ve irsiyet de yaşamaya devam ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Edip,
      Hoş geldiniz :) Haklısınız aynı kökten gelen, saydığınız kelimeler halen kullanımda. Bazı kelimelerin makûs talihi ne yazık ki unutulmak.
      Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  11. Miras dilimize öyle bir yerleşmiş ki tevarüse yer bırakmamış:) Bildiğim bir kelime değildi, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Evet hepimizde aynı durum oldu :))
      Ben teşekkür ederim.

      Sil
  12. hiç duymamıştım hem sana hem deep e teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannemintakvimciği,
      Ben de yorum ve ziyaretin için teşekkür ederim canım :))

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H