16 Mart 2022 Çarşamba

BİR KELİME = MEYUS











Meyus : (Arapça) 1. (sıfat) Üzgün.

"Gözlerde meyus bir sükûtun bütün esrarı ağlıyordu." - Ahmet Hikmet Müftüoğlu

2. (sıfat) Karamsar.

"Odaya girince Remzi' yi şaşkın ve meyus bir halde gördüm." - Memduh Şevket Esendal



Kelimenin birleşik fiil olarak kullanımı aşağıdaki gibidir:

Meyus olmak : Üzmek.

"Müsteşar yanında böyle kalmak onu meyus ediyordu." - Memduh Şevket Esendal


Meyus etmek : Üzgün ve umutsuz bir duruma düşmek.

"Bir ümidin çıkmaması, insanın ikinci defa meyus olması demektir." - Reşat Nuri Güntekin




Bu kelime blogger Deeptone tarafından önerilmiştir. Kendisine katkısından dolayı teşekkür ederim.
 


 

{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-




not: kullanılan gif buradan alıntıdır.





27 yorum:

  1. Günaydın:)

    Taze yazı kokusu muhteşem:)

    Ve müzik!

    Gün içi planlarım katmerlendi.:)

    Teşekkürler Sevgili Momentos:)

    Kelimeyi biliyordum. Ancak dün Sevgili Sadece.C'nin yazısına kattığınız can muhteşemdi; içimde kalamazdı, söylemesem olmazdı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Buraneros :)
      Dün yayın yapmak istemedim, onu yerine resimlerimle meşgul oldum.

      Müzikte hep uçuyorum, iyi ki var. :)
      Bu arada sizin şu müzikli yazınızı bekliyorum sessizce.

      C.nin yazısı da ne muhteşemdi, bana hissettirdikleri sesime yansıdığı için en güzel yorum böyle olur diye düşündüm. Çok teşekkür ederim :)

      Gününüz güzel geçsin.

      Sil
  2. İlkaycığım,
    Kelimenin -biz çok kullanmasak bile- tanıdık olabileceğini farkettim. Bu güzel yorumun için çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  3. Sorsanız anlamını söyleyemezdim. Bu kelimenin yerine "melül" kelimesini kullanırdım muhtemelen:) Kökeni sanırım aynı ama aralarında ne fark var bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Evet aynen ilk anda benim için de aynı durum olurdu. TDK'na baktım da melul daha bir zavallılığı, boynu büküklüğü anlatıyor, etimoloji sayfasında da bıkkın, bezmiş olma hali diye açıklamış, 2 kelimenin kökleri farklıymış. Meyus' un kendisinden umut kesilen şey olarak aktarılmış etimolojide.

      Yorumunuz sayesinde ben de araştırmış oldum ama derinlemesine olmadı tabii. :)
      Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Ayrıca Sadece C'nin yazısını seslendirdiğiniz podcast'i dinledim az önce. Süper bir okuma, yazı bir kat daha anlam kazanmış, tebrikler:) Şu an Kolera Günlerinde Aşk'ı okuyorum. Henüz üçte birini bitirdim ve merakım iki katına çıktı. Bu romanda aşkın kadınlara mahsus olmadığını görüyoruz. Roman tamamlandığında daha net konuşabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim.
      Kolera Günlerinde Aşk kitabının methini çok duydum, okumadım ama filmini izledim. Derler ki filminde de çok iyi aktarılmış olaylar ve duygular.
      Evet yazdığınızda haklısınız, o film de genç adamın yaşadıkları beni de düşündürmüştü.
      Yorumunuzla değer kattınız, teşekkürler.

      Sil
  5. Hiç duymadım galiba kelimeyi. İlk örnek cümle çok havalı geldi gözüme. :)
    Müzik de çok hoş, sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Evet haklısın ilk örnek cümle pek janjanlı :))
      Müziği de beğenmene çok sevindim.
      Teşekkürler,

      Sil
  6. Kelime tanıdık geliyor ama nereden çıkaramadım henüz :) Çıkarırsan yazarım. Şimdi hemen Ceren'in yazısını seslendirdiğin podcaste gidiyorum Momentoscum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Sen okumuşsundur bir yerde illa ki :))
      Teşekkürler canım :)

      Sil
  7. Mayhoş tatlı bir içecek hissi verdi nedense:) Ama alakası yokmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Bu yazdığınız birden bir fikir uyandırdı bende. :) Kelimelerle bu tarz bir tahmin etme oyunu oynamak lazım çocuklarla/gençlerle. Hem eğlenceli hem de kelime dağarcığı geliştirir diye düşündüm. Çok yaşayın siz :))
      Teşekkürler,

      Sil
    2. Son derece güzel blr fikir, yorumlarda kim bilir neler çıkar :) Başta da benim tahminlerim :))

      Sil
    3. Aslında yolculuklarda, evde akşamları ya da balık tutarken ne bileyim bir sürü vesairelerde işe yarar bu. Bu oyunu oynamak için sadece ufak bir sözlük taşımak yeterli yanımızda (hoş cep telefonları da bu işi görüyor ama gelenekselci yaklaşıyorum) :))) Çok hoş valla.. fikir babası sizsiniz :)))

      Sil
  8. Müzik ne güzel başlıyor, girişinin bir davet havası var.
    Meyusu bilirdim fakat hiç de kullanmıyorum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Bazı kelimeler cezalı gibi bir nevi :))
      Müziği beğenmene sevindim :)
      Teşekkürler,

      Sil
  9. Meyus bir kader gibi bir şeyler hatırlıyorum ama yanlış hatırlıyor olabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Bu cümlede bir yanlışlık var, eksik hatırlıyor olabilirsin :))

      Sil
  10. ben bunu birkaç sene evvel bir başlıkta kullanmıştım ibradı gezimi yazarken blogta, evleri böyle tanımlamıştım. cidden anlamına çok yaraşır bir kelime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcu,
      Kelimeyi bilip, kullanmış olman ne güzel. O yazına bakmak isterdim, link kolaydaysa tabii :))

      Sil
  11. ne hoş bir kelime yaa, edebi tınısı da var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Önerdiğin için teşekkürler :))

      Sil
  12. Meyus kelimesi bana çok yabancı, anlamı değil ama :) Hayatlarımızda meyusun yeri olmasın dileklerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Dileğine katılıyorum canım. Uzak olsun inşallah 🙏🌹 iyi hafta sonları.

      Sil
  13. Kelime tanıdık geldi ama anlamını detaylıca öğrenmiş oldum ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Deryacığım, faydalı olduysa yayın harika. :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H