28 Mart 2022 Pazartesi

BİR KELİME = TALTİF








Taltif : (Arapça) 1. (isim) İyilik ederek gönül alma.

2. (isim) Birini nişan, madalya, aylık artırma vb. şeylerle ödüllendirme.


Kelimenin birleşik fiil olarak kullanımı da aşağıdaki gibidir;

Taltif etmek 1. Gönül okşamak.

"Etraflarında dilsiz dolaşan siyah uşaklarının hayranlığını bir gülümsemeyle, bir çapkınca bakışla taltif etmekte ne zarar var." - Nazım Hikmet

2. Birini nişan, madalya, aylık artırma vb. şeylerle ödüllendirmek.






{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-





not: kullanılan fotoğraf Yandexten alıntıdır.​





19 yorum:

  1. Kelimeyi biliyordum ama Bach öyle iyi geldi ki, uzun bir soluk alıp bırakamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evren,
      Güzel bir hafta olsun :) Müziğin ritminde tüm yeniliklere ve ışıklara açık olduğumuz günler olsun.
      Teşekkürler,

      Sil
  2. Ne zamandır bildiğim bir kelimeye rastlamamıştım sanırım. Taltif, anlamıyla hoş, güzel kelimelerden. Güzel olan akılda kalır diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Benim de çok sıkça kullandığım ve kullanırken de keyif aldığım bir kelimedir :)) Beğendiğimiz kelimeler akılda kalıyor haklısın :)

      Sil
  3. Duymuştum ama anlamını bilmiyordum. İlk anlamı güzelmiş. Gönül alanlardan olalım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Ne güzel söyledin <3
      Hep öyle olalım, sevgi sözcüklerini kullanalım, cimrilik yapmayalım. :)

      Sil
  4. Özellikle ikinci anlamı hem bildiğim, hem de kullandığım bir kelime :) Sanırım kullanımını da yitirmemiş bir kelime. Teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Evet bu kelime şanslı kelimelerden sanırım. Herkesin bir işitmişliği mutlaka var. :)
      Ben teşekkür ederim.

      Sil
  5. Geçenlerde bir kitapta denk gelmiştim tam unutmaya yüz tutmuşken pek iyi oldu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Ne hoş olmuş bu denk gelme :) Sevindim.
      Teşekkürler,

      Sil
  6. İlkaycığım,
    Bu kelimeyi illaki okumuşsundur kitabın birinde, dediğin gibi kullanılmayınca unutulup gidiyor. :)
    Anlam çok hoş evet :)
    Teşekkürler,

    YanıtlaSil
  7. unuttuğum bir kelimeydi nerede denk geldiğimi hatırlayamıyorum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Gün ışığına çıkması iyi olmuş..
      Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  8. Sadece ödül verme anlamında biliyordum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Bence anlamını bilmen çok iyi :)) şimdi ötekini de öğrendin.
      Teşekkürler yorumuna.

      Sil
  9. Bildiğim bir kelime:) Sizin blogunuza girmek, bir konsere gitmek, bir resim sergisini ziyaret etmek, bir ansiklopedinin sayfalarını çevirmek gibi bir şey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Bu pazar sabahına yüzümde kocaman gülümseme ile başlamama vesile oldunuz 🙏 Bu yazdıklarınızı inşa etmek üzere çalışıyorken, beni resmen taltif ettiniz sözlerinizle.
      Çok teşekkür ederim 😊🌹

      Sil
  10. Taltif kelimesini biliyorum ama hiç kullanmadım sanırım ☺️

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H