30 Mart 2022 Çarşamba

BİR KELİME = MÜESSİR











Müessir : (Arapça) 1. (sıfat) Dokunaklı.

"Akşamın hissi saatinde bu türkü ne derin bir surette müessirdi!" - Hamdullah Suphi Tanrıöver

2. (sıfat) Etkili.

"Cümlelerin altında hafif müessir bir eda vardı." - Ruşen Eşref Ünaydın

3. (isim, kimya) Etken.



Kelimenin birleşik fiil olarak kullanımı da mevcuttur: 

Müessir olmak : Etkili olmak.

"Bütün tesadüfler benim hayatım üzerinde toplandı, şahsiyetim üzerinde müessir oldu." - Etem İzzet Benice




Bu kelime blogger Deeptone tarafından önerilmiştir. Katkısından dolayı teşekkür ederim.







{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-






not: kullanılan gif, gifer.com dan alıntıdır.





23 yorum:

  1. Kulağa çok hoş geliyor bu kelime :) Eskiden sık kullanılıyormuş ama şimdilerde pek duymuyoruz sanki. Paylaşım için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure,
      Yumuşak bir söylenişi var haklısınız :) Sevgili Deep, okuduğu eski kitaplardan kelimeleri aktarıyor, hep beraber zenginleşiyoruz. :)
      Ben teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  2. Müteessir kelimesini biliyordum da müessir kelimesini duymamışım sanki. Ya da yanlış mı biliyorum acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evren,
      Yok doğru biliyorsunuz, müteessir üzülmüş, üzüntülü demek.. bu da o kelimenin akrabası oluyor bir yerde. Aynı kökten kelimeler bunlar. :))

      Sil
  3. Müessir ilk defa duydum çok cahil kalmışım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ankarapostası,
      O kadar çok kelime var ki, hem de birbirlerine benzemekte yarışabiliyorlar bazen. Bence haksızlık etmeyin kendinize, hep birlikte öğreniyoruz ya da hatırlıyoruz burda :))

      Sil
    2. Teselli edelim kendimizi müessiri öğrendik

      Sil
  4. Ben soldaki podcast'in altını çizeceğim yine. Role sesle bürünmek.. Valla bu ifade hopladı ve ben sadece yazarak aracı oldum. Fikrim de, ses bu kez de konuyla ilişkili rolü çok etkileyici oynamış, dedi. Hatta fikrimle birbirimize baktık ve kaç tane Momentos var acaba dedik:)

    Kelime bildiğim, eskiler çok kullanırdı ve ben kısa pantolonluydum o zamanlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Siz çok yaşayın, podcastlerle ilgili yorumlarınız mutlu ediyor, hatta mutlu bir utangaçlık yaşatıyor, her seferinde ileri, daha da ileri taşıyor beni.

      Evet haklı bir soru bu sorduğunuz, kaç tane Momentos var acep? :))
      Beni heyecanlandıran, üzen, sorgulatan, endişelendiren, güldüren, ders veren (vb) ne kadar yazı varsa sanırım o kadar çoğalıyorum.

      Çok teşekkür ederim yürekten.. :))

      Sil
  5. Müessir kelimesinin anlamını bildiğimi sanıyordum ama yanılmışım. Hatta kelimenin anlamını okumadan önce zihnimi bir karıştırdım. Yok, Türkçe karşılığını bulamadım. Paylaştığın müessir parçayı da sevdim. :) Kurduğum bu cümleden yola çıkarak aklımda kalır, anlamını unutmam diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Harika bir örnek cümle :))) kesinlikle unutmazsın, ben de asla unutmam :)

      Teşekkürler canım...

      Sil
  6. Merhabalar.
    Müessir, gerçekten çok anlamlı ve taşıdığı anlamı hakkıyla veren, hissettiren bir kelimedir.
    Örnek bir kullanım: "sanığın müessir fiil suçundan mahkumiyetini gerektirir bir delil bulunamamıştır."
    Kaleminize, emeğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      Hoş geldiniz, kelimeye aşina olunca onun hakkındaki hissiyat da ortaya çıkıyor, ne güzel.
      Örnek cümle için teşekkür ederim, elinize sağlık.
      Saygılar,

      Sil
  7. Hukuk dizilerinde sıklıkla müessir fiil lafı geçer. Ordan aklımdaydı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Doğru, iyi hatırlattın :) Dizi izlemenin faydaları :)))
      Teşekkürler canım.

      Sil
  8. İlkay,
    Kibar bir söylenişi var, haklısın :))
    Teşekkür ederim yorumuna.

    YanıtlaSil
  9. Sanırım "müessir oldum" şeklinde bir kullanımı yok. Bunun yerine daha çok "müteessir oldum" kullanılıyor. Deep'e ve size teşekkür. Müzik harika bir de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Tespitiniz doğru ancak birleşik fiil kullanımında bu mümkün. Örnek bir cümle yazmam gerekirse "Onun bu kararı almasında müessir oldum" denilebilir sanırım. :)
      Müziği beğenmenize çok sevindim.
      Teşekkürler,

      Sil
  10. Eski kitaplar ve eski filmlerden hatırlıyorum ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Tanıdık bir kelime daha ne güzel, sevindim :))

      Sil
  11. Müteessir kullanılırdı eskiden bunu bilmiyordum sanırım. Emin olamadım 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Bu iki kelime de mevcut, akrabalar bir nevi :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H