20 Ağustos 2021 Cuma

BİR KELİME = İNTİSAP












İntisap : (Arapça) 1. (isim) Bağlanma.

2. (isim) Girme.

3. (isim) Kapılanma.

"Saz şairlerinin mühim bir kısmı Bektâşi'dir. Fakat içlerinde diğer tarikatlara intisabı olanlar da vardır." - Sadeddin N. Ergun




Birleşik fiil olarak da kullanımı mevcuttur.


İntisap etmek : Bağlanmak, girmek, kapılanmak.

"Üniversiteye intisap edeceğim günlerde idi." - Ergun Göze








(Bu kelime sevgili blogger Camgüzeli' nin önerisi olarak yayına alınmıştır. Katkıları için teşekkürlerimle.)






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-




not: kullanılan fotoğraf buradan alıntıdır.




11 yorum:

  1. Hiç duymadığım kelimelerden biri daha :) Kelime haznemizi genişlettiğin için teşekkürler Momentoscum :) Müziği de sevdim, arkadan çalsın ben de Şiraze'ye yeni bir bölüm yazayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Ben duymuş ama kullanmamıştım. Canım ben teşekkür ederim bu yayının devamında senin ve diğer bloggerın katkılarınızdan dolayı. :)

      Kaç gündür gelip gidip bakıyorum Şiraze'de yeni bölüm var mı diye :) Hadi meraktan öldüm artık..

      Sil
  2. Yeni bir kelime daha kattın haznemize, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,

      Destekleyici yorumun için çok teşekkür ederim <3

      Sil
  3. Duymamıştım ve öğrendim :) Görsel ile birlikte hafızama işlendi, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Biraz kullanım dışı bir kelime haklısınız o yüzden. Görsel ilk gördüğümde çok hoşuma gitmişti benim de. :) Ben teşekkür ederim, sevgiler,

      Sil
  4. Merhabalar.
    Arapça kelimelere karşı kulağım ve hafızam aşinadır. "İntisap"ı duydum ama, dilimizdeki karşılığını tam olarak bilmiyordum, sayenizde öğrenmiş oldum. Daha çok tarikata girmek, bir şeyhe biat etmek anlamında kullanılan tasavvuf alanında kullanılan bir kelime olduğunu sanıyorum. Eski Osmanlıca eserlerde de çok kullanıldığını sanıyorum.

    Bir kelimeyi daha etraflıca öğrenme imkanını sağladığınız için kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      Sanıyorum bu Kelime eski zamanlarda epey kullanılan bir kelime imiş. Örnek cümle ararken bulduklarımda tarikatla ilgiliydi. Haklı olabilirsiniz.

      Ne mutlu bana böyle düşündüğünüz için. Değerli yorumunuzla, desteğinize ben teşekkür ederim.
      Selamlarımla,

      Sil
  5. İlkay,
    Eski Türk filmlerindeki diyaloglarda bunun gibi unutulmaya yüz tutmuş bir çok kelime var aslında arada izlemem gerek, iyi hatırlattın :))
    Çok teşekkür ederim beğeni ve yorumuna <3

    YanıtlaSil
  6. Bildiğim ama kullanmadığım bir kelime. Artık unutulmaya yüz tutmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Çok ender duymuş ama hiç kullanmamıştım. Bu da silinip gideceklerden sanırım.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H