8 Ağustos 2021 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




Dün youtube'da gezinirken karşıma çıktı bu kızıl saçlı şarkıcı. 
Alexia Evellyn Portekizli bir şarkıcı-söz yazarı. 

Kendini ifade ederken şunları yazmış: "Çoklu evrenler arasında yaşayan her şeyde sihir ararım." Doğa, sanat ve vicdan tarafından yönetildiğini de eklemiş. Doğada saçlarını savura savura, çıplak sesle söylediği şarkılar, bedenini de bir enstrüman gibi kullanarak arada vurması çok ilginç ve iyileştirici geldi bana. Yukardaki videoda söylediği şarkının orijinali daha uzun, ben videoda söylediği kısmın Türkçe tercümesini de ekliyorum. Böyle daha anlamlı oluyor.


Ben annemin vahşi kızıyım
Çıplak ayaklarla koşan,
Keskin taşlara lanet eden
 
Ben annemin vahşi kızıyım
Saçımı kesmeyeceğim
Sesimi alçaltmayacağım

Annemin çocuğu karanlıkta dans eder
Putperest şarkılar söyler,
Ay ışığında
Ve yıldızları izler, gezegenleri yeniden adlandırır
Ve rüyaları, kız onlara ulaşabilir
Bir şarkı ve süpürgeyle

 
Ben annemin vahşi kızıyım
Çıplak ayaklarla koşan,
Keskin taşlara lanet eden
 
Ben annemin vahşi kızıyım
Saçımı kesmeyeceğim
Sesimi alçaltmayacağım





Bu videodaki şarkının sözlerinin, bir soru cümlesinden sonra oluştuğunu söylüyor. 
"Şu anda seni ne dolduruyor?" sorusunun onu derin düşündürdüğünü ve eksiklere odaklanmaktan çok nelere sahip olduğunu farketmenin, bu şarkının çıkış noktasının olduğunu ifade etmiş.

İnstagram sayfasından da izlediğim kadarıyla bu yaşamda felsefesi olan bir duruş sergiliyor bana göre. 
Sizlerle de paylaşmak istedim.

İyi pazarlar,











{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-





10 yorum:

  1. Günaydın:))

    Dumanı henüz üzerindeyken yazı yakalamak... bayılırım. Akşam fırınından alınmış, arasına yağ sokuşturulmuş sıcacık ekmek gibi:) Şarkıcı çok iyi, tanımıyordum, birine benzetiyorum an itibariyle, ancak tarzını ve şarkı sözlerinden yola çıkarak da hayata duruşunu sevdim. Sanki, biraz biraz Joan Baez çizgisi... özellikle ilk klip, direk onu aklıma getirdi. Şimdi Spotify'da Alexia bulup, bugün onu dinleyeceğim. Sonra bakalım ilk izlenimimle sonra arasında bir fark olacak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Buraneros :)

      Ah dumanı tüten ekmek yemeyeli çok oldu, özlemişim :) Joan Baez gibi farklı bir duruşu var haklısınız, bu biraz daha kendine özgü. Hangi videosuna baktıysam doğanın içinden çıkıp gelmiş, doğanın kendisi gibi davranan zarif bir kuş görünümünde. Bakalım görüşleriniz nasıl bir yelpazeye yayılacak :))

      Sil
    2. Kulaklarım şüphecidir bazen, şarkıyı bir yerlerden hatırlıyorum çünkü, bir cover bu! Bir ara Adele'in Rolling in the deep'ine de benzettim, daha sonra iyice merak ettim daha var mı diye, bir ben kalmışım sanırım cover'lamayan:) Kızımızın müzik yolu açık olsun derim, ses güzel, sempatik, belli ki heves ve arzu kıvamında, bir gün keşfedilir, albümleri çıkar ve yol alır dilerim.

      Bu link de bir cover ancak, ancak işte!

      Çok teşekkürler Sevgili Momentos, sayende keyifli ve sohbetli bir pazar sabahı oldu:)

      https://www.youtube.com/watch?v=wiRnVmR6fJQ

      Sil
    3. Hahahahah "bir ben kalmışım coverlamayan" cümlesi bana bu kahkahayı attıran :)) Gönderdiğiniz videoyu biliyorum, şarkı sözlerini ararken buna denk gelmiştim. Alexia' da bir ateş var. Akdenizli olmasının getirdiği beden, el-kol hareketliliğinin yanısıra sesinin de farkında. Onu izlerken bir masal dinliyormuşum gibi hissettim :)

      Video ve yorum için çok teşekkür ederim, duygularımı paylaşmama izin verdiğiniz ve katıldığınız için de :)

      Sil
  2. İyi pazarlar:) Ben de Buraneros gibi Joan Baez tadını aldım ilk şarkıdan. İkincisi de güzeldi, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Joan Baez gibi lezzetli bir tad bırakıyor kulaklarda sesi. Beğenmenize sevindim. İyi pazarlar :)

      Sil
  3. Kurtlarla koşan kadınlar geldi aklıma..
    Bu tip vahşi (ya da doğal) kadınlardan daha fazla lazım! Eksiklikler yerine dolduranlara odaklanmak evet ama o ince çizik de arada sıZım sızım sızlıyor be Momentos..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C,
      Ah evet tam da bu dediğin işte! Çoğalıyor gibi hissediyorum ben.
      O eksiklikler arada sızlar elbet, doğamızın gereği. Ama yaşamın kendisi ileriye yürümekle ilgili canım Ceren <3

      Sil
  4. pessoa yüzünden portekiz hayranıyım. saool, birini öğrenmiş olduum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone, ben de :))
      Ne iyi olmuş bu yayın o zaman :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H