8 Ağustos 2019 Perşembe

Baştanbaşa Balkanlar Gezisi 2




Bat artık parlayan güneş
Karanlığa karış
Ve sen de ayışığı
Sen de kaybol


Keder ormanı, benim üzgün kardeşim
Gel birlikte üzülelim;
Sen yapraklarına
Ben gençliğime


Senin yaprakların, kardeşim
Geri gelecektir yine
Fakat benim gençliğim, kardeşim
Bir daha geri gelmeyecek


*************
Hüzünlü bir şarkı yukarda yayınladığım. Buradaki savaşın etkileri ve ölümleri, şarkıyı anlamasak bile nağmesi ve okunuşundan acıyı hissetmemek mümkün değil. Türkçe sözlerini de ekledim belki okumak istersiniz diye.

Öte yandan videoda şarkıyı söyleyen genç Makedon şarkıcı Tose Proeski, Balkanların Tarkan' ı olarak anılıp sevilmekte iken, maalesef Hırvatistandaki bir trafik kazasında hayatını kaybetmiş.

Coğrafya olarak çok gerginlik ve acı yaşanmış yerlerde bulunduk. Benim gözümün önünden de "Before the Rain" filmi sıklıkla geçti. Seyretmemiş olanlara tavsiye ederim.

Ertesi gün 320 km yaparak Sarajevo (Saraybosna) ya geldik. Bu şehirde gerçekleşen çatışmaların izlerini maalesef her binada gözlemledik. Şehir merkezinde asfaltta bazı yerleri kare çerçeve içine almışlar ve içi kırmızı boyalıydı. Bunun, tam da o yerde yüzlerce  kişinin  öldürüldüğünü hatırlatan bir ritüel olduğunu öğrenince içimiz daha da buruldu.

Başçarşı' da gezindikten sonra, Kurşunlu Medresesi, Hüsrev Bey Camii, Saat Kulesi, Katolik Katedrali, Ortodoks Kilisesi ve 1. Dünya Savaşının çıktığı Latin Köprüsü ve Fatih Camii' yi ziyaret ettik. Rehberimiz, Osmanlı Çeşmesinde iki çeşme olduğunu, hangisinden su içtiğimizi unutmamamızı söyledi. Sonra kimlerin nerden içtiğini sorunca, kimimiz soldan, kimimiz de sağdan içtiğimizi söyledik. 

Rivayete göre soldan içenler bu şehre bir daha geleceklermiş (ki ben soldan içtim) sağdan içenler de Sarajevo' lu biriyle evleneceklermiş. :)

Saraybosna'dan hareket ederek Mostar' a geldik. Sonrasında bir Osmanlı köyü olan 
Poçitel' e ve akşam konaklayacağımız Trebinje' ye vardık.




Saraybosna kütüphanesi

Başçarşı içinde camii

Başçarşı

Başçarşı dükkanları

Hüsrev Bey Camii bahçesinde çeşme

Hüsrev Bey Camii ve Saat Kulesi
Katedral önünde Papa heykeli
Katolik Katedrali










Sönmeyen Ateş Anıtı

Sönmeyen Ateş Anıtı

Başçarşı dükkanları

Neretva Köprüsü

Düşman askerleri köprüden geçerek yaralı askerlerini öldürmesin diye, Tito köprünün yıkım emrini vermiş.



Savaşın acımasız izlerini taşıyan bir ev

Mostar

Köprü kenarında tarihi evler
 

Köyün gençleri bahşiş karşılığında köprüden dereye atlıyorlar.

Mostar Köprüsü

Poçiteli - eski Osmanlı köyü

Poçiteli kalesi

Unesco tarafından kültür mirası seçilmiş

Köyün taş merdivenleri

Çatılarda kayrak taşları var, zorlu geçen kış ve sıcak geçen yaza karşı



Köyden manzaralar
Ve akşam otelde kalacağımız Trebinje şehrine geldik.

Trebinje




(devamı var)








{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-







not: fotoğraflar ​M©MENT©S​' a aittir.



17 yorum:

  1. Gitmek ve görmek istediğim yerler 😊 paylaşım için teşekkürler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdandüşler,
      Umarım bir an önce görürsünüz.. ben teşekkür ederim okuduğunuz ve yorumunuz için. Sevgiler, :))

      Sil
  2. Umarım bir gün Balkanları gezme fırsatımız olur, görmeyi çok istediğim yerlerden. Fotoğraflardan anlıyorum ki gidersem çok seveceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Aşağı yukarı sei burdan tanıdığım kadarıyla seversin diye tahmin ediyorum. :) Çok teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  3. ayyyy ben bu fotilere dayanarak en çok doğayı sevdim galiba balkanlarda :) oldukça yeşil demek ki. bi de, before the rain, çekildiği yere belki sonra gitmişsinizdir bakalım, çok sevdiğim film, ohrid'de çekilmiş. bi de rumeli dizisi vardı ya o da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Doğa muhteşemdi.. o yüzden bizim elimizde kalmamış bu coğrafya diye tüm otobüs sevindik. Şimdiye çoktan kesilmiş ve sefertasları dikilmişti heryere :(
      Evet Ohrid' e de gittik. Benim kalbim ve ruhum kesinlikle oralarda kaldı. Eğer Jolly ile gideceksen rehberin Ramo (Ramadan) olduğundan emin ol. Müthiş bir rehber.

      Sil
    2. yani siz makedon musunuz, neresi pekii, benim baba tarafı da girit ve işkodra, anne tarafı kırım :) siz yani makedon mu geçmiş arnavut mu. egede çok var makedon. titovelez, tetova filan yanii :)

      Sil
    3. Evet, anne tarafım Makedonya Üsküp' ten, baba tarafım da Kosova Prizren' den gelmişler. :) Sanırım o yüzden bu gezide çok etkilendim.

      Sil
    4. o zaman üsküpü çok annat, prizreni de :) ay ben makedonları da arnavutları da çok seviyom :)

      Sil
    5. Maalesef bu gezide Kosova yoktu. En son gün Üsküp' teydik.. anlatıcam :)

      Sil
  4. Hem şarkı hem sözleri çok etkileyici .birde kütüphanesi çok güzel. Bol gezmeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Çay,
      Gezi bitti geldik :) Darısı sizlerin başına inşallah. Teşekkür ederim yorumuna :)

      Sil
  5. Ben de Bosna hersek'e ve Arnavutluk'a gerçekten gitmek istiyorum. Oralara gidip tarihi bilgilerle yerinde görmek istiyıorum. Hep Kıbrıs'a yavru vatan denir de asıl unutulmuş yavru vatanımız orda. Osmanlı oradan çekildiği halde halklarının bazı zulümlere uğramasının en büyük sebebi bizden bir parçamızın orada kalmasıdır. Fotoğraflar ve paylaşımınız gerçekten güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Arslan,
      Evet katılıyorum, oraya gittiğimizden itibaren garip bir his dolmuştu içime. Hala Sırbistan, Arnavutluk ve diğer yerlerdeki camilerde yeşil Osmanlı bayrağı var. Bu hiç değişmemiş. Arada cızırdamalar var halk arasında ama kimsenin bir savaşa yeltenecek cesareti yok. Zaten Tito zamanlarını çok arıyorlarmış, bu parçalanmanın hiç bir faydasını görmemişler.

      Yorum ve beğeninize çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Çok güzel fotoğraflar bunlar :) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edischar,
      Teşekkür ederim, beğenmene sevindim :)

      Sil
  7. İlkay Özgür,
    Bir cografyanın duygusu şarkılarından anlaşılabiliyor. Gezi boyunca otobüste dinleyip, sokaklarında gezince vakıf oluyor insan. Filmi izledikten sonra sizden dinlemeyi çok isterim 😊
    Beğeni ve yorum için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H