7 Ağustos 2019 Çarşamba

Baştanbaşa Balkanlar Gezisi 1





Çocukluğumdan beri nine ve dedemden masal gibi dinlediğim ayrıldıkları köyleri, evleri, bahçeleri ile ilgili bilgilerin, aklımın bir yerlerinde dönüp durduğunu ve oraları görmek için yanıp tutuştuğunu oraya gidince anladım.

 Bir çok bina ve yapılarıyla bizden bir coğrafya gibi ama bizden olamayacak kadar inanılmaz yeşil ve suları lezzetli. Gezinin, benim için manevi yönü oldukça ağırdı. Her gördüğüm şehirde, dinlediğim müzikte, tattığım yemekte ruhlarını andım tüm ölmüşlerimin.

7 gece 8 gün süren bir tur ve rehberimiz ile İstanbul Sabiha Gökçen havaalanından kalkıp, Belgrad' a vardık. Belgrad' da önce otobüsle panoramik turdan sonra, yürüyerek gezdiğimiz Kale Meydanı, Askeri Müze, İstanbul Kapı, Saat Kulesi, Damat Ali Paşa Türbesi, Zindan Kapı, Sokullu Mhemet Paşa Çeşmesi, Stefan Lazerevic Anıtı, Nebojna Kulesi, Cumhuriyet, Terazi ve Taş Meydanları görmeye değerdi. Devlete ait bazı binaların yıkık ve delik deşik olduğunu görünce sorduğumuzda, Nato Kuvvetleri, iki önemli binayı uyarı mahiyetinde bombalayınca, Sırp Devleti bunun unutulmaması ve savaşın ne kadar acı bir şey olduğunu hatırlatması babından binaları olduğu gibi bıraktıkları söylendi rehberimiz tarafından.



Bayraklı Camii

Bayraklı Camii
Kale Megdan (Meydan)

Tuna Nehrine tepeden bakış

Tuna Nehri

Kale Meydanında heykel

Park girişinden detay

Park

Tuna Nehri

Drina Nehri


Drina Nehri






(devamı var)





{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-








not: fotoğraflar ​M©MENT©S​' a aittir.




14 yorum:

  1. oleey sevindiim. şimdi yakınlarda mı yaptınız. hangi tur ve kişibaşı kaç euro idi yaa. yani bi sakıncası yoksa. yani ben de ittiyom da ondan sordumduuu :) bi de ucuz muydu yani yemek filan :) fiyata tüm geziler dahil miydi bi dee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Evet 26 nda döndüm. Jolly ile gittik, bir kaç fiyat seçeneği içinden biz 441 euro olanı seçtik. Kaldığımız oteller genellikle iyiydi. Yemek ucuzdu ve etleri meşhur olduğu için sıklıkla yedik. Her yerde kaynak su çeşmeleri vardı, şişelerimizi hep doldurduk. Tur harici iki tane gezi oldu, nakedon gecesi ve Ohrid gölünde tekne gezisi. Toplam ikisi 35 euro ydu. Bence kesinlikle git, vize olmadan gezmek çok keyifli 😊👍

      Sil
    2. eveet hesaplı turmuş saool. sizi de kutlarım kii bu güzel gezi içiin :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim canım.. inşallah fazla beklemeden gidersin :)

      Sil
  2. Devamını bekleyeceğiz. Savaş izlerinin toplum hafızasından silinmemesi adına yapılan hareket çok doğru bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ReHiTu,
      Bu coğrafyayı gezerken sadece binaların değil, insanların da ruh durumunun o kadar iyi olmadığını da gözlemledik. Devamı geliyor, teşekkürler yorumunuza.

      Sil
  3. Vay canına;burası tümden Balkanlar kokmuş;Teşekkürler Momentos...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Serin,
      Evet koktu cidden.. kolay değil 7 gece 8 gün.. buraya sıkıştırmaya çalışacağım. Bende de teşekkürler.

      Sil
  4. Merak ettiğim yerlerden biri daha. Hoş bana kalsa hep gezeceğim de neyse:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adadenizi,
      vize konulmadan önce mutlaka bir koşu gidip görmeli. Umarım gidersiniz :)) Sevgiler,

      Sil
  5. balkanları gezmeyi bende çok çok istiyorum, herhalde pek çok insan istiyordur. gezinizi ve bu güzel fotoğrafları bizlerle Paylaştığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. istanbulacilelektrikçisi,
    İnanın yıllardır gitme isteği vardı ama o kadar çok mani çıkardım ki önüme :( Mutlaka gidin, bakın yukardaki yorumlarda fiyatları yazdım. Bir turla gidildiğinde en azından neyin ne olduğunu öğreniyorsunuz ve sonrasında münferit bile gidebilirsiniz. Ben teşekkür ederim yorum yazdığınız için. :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba. Takibiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Ben de hemen size dönüş sağladım. Balkanlar gezisi başlıklı yazı diziniz ilgimi çekti. Biz Balkan kökenliyiz. Ailem Makedonyalı. Balkanlar Osmanlı himayesinden düştüğü zaman gelmek durumunda kalmışlar buraya. Bu nedenle toprak mı çekiyor neden bilmem ama o bölgeler hep ilgimi çekmiştir. Henüz gitme fırsatım olmadı ama bu yazı dizisini mutlaka okuyup bilgi alacağım sayenizde. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dert Anası Gülhan,
      Hoşgeldiniz, sizi keyifle okumaya başladım. :)
      Ah memleketdaşız demek. Ben de hem ana, hem baba tarafından oralıyım. Ve bu geziyi maalesef yıllar yıllar sonra, o kadar konuşmamıza rağmen annem olmadan yaptığım için bir tarafım buruktu. O topraklarda bizden o kadar çok şey var ki, gözlerim sürekli yaşardı. Umarım bir an önce gidersiniz.. çok memnun kalacağınız ve ruhunuzu hissedeceğiniz bir yer. Sevgiler <3

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H