9 Ağustos 2019 Cuma

Baştanbaşa Balkanlar Gezisi 3




Trebinje' den sabah hareketle, İşkodra' ya kadar 220 km, ertesi günde İşkodra' dan Ohrid' e kadar 250 km yol aldık.  Kimine göre yorucu gelebilir ancak 7 dolu günü aklına yazarak geziye katılan birisi için, bence önemli değil. Turdaki yolcuların yaş olarak dağılımı gençten-yaşlıya kadar diyebiliriz kesinlikle. Ancak herkesin uyumu iyiydi, arada vızıldayanlar olsa bile :)

Kotor mükemmel bir yerdi. Adriyatik denizine açılan sahili, plajları ve dağlara dik konumu ile şehri, kalesi görmeye değerdi. Kalenin içinde herkes daracık sokaklara dağılıp, alışveriş ve yemek derdine düştü. Çok rağbet gören bir yer olduğundan etraf tur otobüsü ve turist kaynıyordu. Ardından Budva' ya gittiğimizde denize girmek isteyenler için yine mükemmel plajlar mevcuttu. Kale içinde görülmeye değer yerleri dolaşırken, etrafta işletmesi, dükkanı olan bir çok Türkle karşılaşıp sohbet ettik.

Daha sonra yolumuz Tiran' a geldi. Burdan meşhur Elbasan tavasının adını aldığı şehre gelip de yememek olmazdı!
Nihayetinde Ohrid gölüne karşı olan otelimize geldikten sonra bizi muhteşem bir Makedon gecesi bekliyordu.

Yol boyunca manzaralar inanılmazdı



Ve nihayet Kotor

Plastikler kullanılarak yapılmış heykelcik
 

Binaları birbirine bağlayan kemerli sokakları





Kapı detay



Kilise
Kotor kale içi

 
Kotor kalesine uzaktan bakış


Budva kale içindeki kilise
                                          







Budva' dan bir kapı detay

Budva kale içi


 
st.stephan adası


Tiran


otobüsle geçerken gördüğümüz kilise


Bu trafik tabelasında Elbasan yazısını görüyor musunuz? İşte oraya meşhur elbasan tava yemeğe gidiyoruz şimdi


Burada yediğimiz Elbasan tavayı hiç unutmayacağım. Aynı çocukluğumda annemin yaptığı gibiydi.

Arnavutluk sınır kapısın geçip, Makedonya sınırından içeri giriyoruz.
Sınır kapısında Makedon bayrakları


Sonunda Ohrid' deki gölün karşısındaki otelimize varıyoruz.









(devamı var)





{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-






not: fotoğraflar ​M©MENT©S​' a aittir.




10 yorum:

  1. Sindirmenin,özümsemenin getirisi büyük olmuş;Tekrar kutluyorum.Nitelikli işlerin çokluğu değil,az olanı,anlaşılır olanı çok daha özel bir anı,yaşanmışlık örneğine dönüşüyor.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Serin,
      Bir haftadır bu işle yoğun ilgileniyorum. Aldığım notlar, dinlediğim müzikler, tattığım lezzetleri harmanlamaya ve orda hissettiklerimi, gördüklerimi tam aktarmaya çalışıyorum. Ordan bakıldığında nitelikli bir iş olarak gözüküyorsa ne mutlu bana. Çok teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  2. Fotoğraflar çok özenli, müthiş beğeniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edischar,
      Gözümün gördüklerini bir çerçevede sunmaya çalıştım. Çok teşekkürler :))

      Sil
    2. Fotoğrafçı gözü var sende ehe

      Sil
    3. Onore ettin beni :)) çok teşekkür ederim. <3

      Sil
  3. işkodra'dan ohride giderken bi de kotor budva he. budvada yüzdünüzmü kii. kotor tarihsel yönden iyi demek ki. kotor tiran sonra ohrid anladım. ohrid en güzeli olsa gereeeek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Evet Budva' da serbest zaman oldu ve kimileri denize girerken, kimileri de kale içinde alışveriş yaptı. Orayı da çok beğendim. Yalnız dik dağların eteğine deniz kenarına kurulduğu için sefertası gibi inşaatlar yapmaya başlamışlar :/ bu çok sevimsizdi. Bu serideki tüm yerleri çok beğendim. Sen artık ufak ufak bavulunu hazırla :)

      Sil
  4. Kotor ve Budva'ya gitmedim ama çok merak ediyorum, bir gezi programında izlemiştim, o günden beri aklımda :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Çok beğeeceğinize eminim. Bu iki şehir de gözlerime ziyafet çekildi, eski yerleşim yerlerinde. Umarım gidersiniz :)) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H