6 Mart 2024 Çarşamba

BİR KELİME = TAY






Tay (I) : (isim, hayvan bilimi) Üç yaşına kadar olan at yavrusu.


Tay (II) : (Farsça) 1. (sıfat, ağızlardan) Denk, eşit, eş olan.

2. (sıfat, ağızlardan) Hayvanın bir yanındaki yük.



Birleşik fiil olarak kullanımı aşağıdaki gibidir:
 
Tay gelmek : (ağızlardan) Denk, eşit olmak.



Kelimenin Kökeni :

Tay 1 : Eski Türkçe tay sözcüğünden evrilmiştir.

Tay 2 : Fransızca taille "kesim, özellikle giysi kesimi" sözcüğünden alıntıdır. Fransızca sözcük Fransızca tailler "kesmek" fiilinden türetilmiştir. Bu sözcük Geç Latince taliare fiilinden evrilmiştir.


(Kelime kökeninde, Fransızca' dan türetilmiş olması beni şaşırttı, ancak  'Ad dilinden alınan tay kelimesinin' Eski Türkçe' de "taj" olarak kullanıldığını da araştırırken öğrendim.)






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






not: gif, pinterest.com dan alıntıdır.




12 yorum:

  1. Merhabalar.
    "Tay" kelimesini üç yaşına kadar olan at yavrusu olarak bilirim. Denk, eşit, eş olan ve "hayvanın bir yanındaki yük" olan anlamlarını bilmiyordum. Bu vesileyle öğrenmiş olduk. Paylaşım için çok teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Altun,
      Tay kelimesini çalışırken, Farsça denk gelmek anlamı ile çok eskilerde, yaşça büyüklerimizden "tay gelmek" sözcüğünü işittiğimi hatırladım. Hatta kendimce "yanlış kullandı kelimeyi" diye düşündüğümü de. Seneler sonra blogda kelime yayınlarında yine denk gelip ne olduğunu öğrenmek, ilginç geldi bana da. :)
      Çok teşekkür ederim yorumunuza, ziyaretinize.
      Saygılar,

      Sil
  2. Tay'ı biliyorum, yürümeye yeni başlayacak bebelere düzgün durabilsin diye "tay tay" denir ya onu biliyorum bir de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      "tay tay" a çok güldüm.. çok yaşa sen :) :D

      Sil
  3. Yaaa tatlış bebeek <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin küçüğü ne kadar güzel değil mi İlkay? :) <3

      Sil
  4. Zeyna dizisindeki müzikleri hatırlattı bana müzik. Tay ne güzel oynuyor Momentos :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Aa ben de Zeyna dizisini hatırladım sayende :D
      Oynadığı top nerdeyse kendisi kadar, çok tatlı :)

      Sil
  5. Tayı at yavrusu olarak biliyorum sadece. Diğer anlamlarını şimdi sizden öğreniyorum sevgili Sezer Hanım.
    Müzik enfesti. Bana Avatar filmini hatırlattı. Vokallerin yüksek perdeden söylemeleri ve flütün sesi muhteşemdi. :)
    Bilgi ve müzik için çok teşekkür ediyorum.
    Huzur dolu günler diliyorum size. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Toaç,
      Bildiğimizden emin olduğumuz kelimeler bazen bize sürpriz yapıyor anlamlarında. :)
      A evet haklısınız, Avatar filminin de benzer müziği vardı ve o da çok güzeldi. :T
      Yorumunuza çok teşekkür ederim. :) <3

      Sil
  6. Ne şirin oluyor taylar gerçekten de 😊 Diğer anlamları bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimeyi çalışırken ben de diğer anlamları bildiğimi hatırladım ama insan kullanmayınca unutuyor cidden Deryacığım. :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H