24 Mart 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




 Carminho
(20 Ağustos 1984)
 

Asıl adı Maria do Carmo Carvalho Rebelo de Andrade olan Carminho, Portekizli fado ve popüler müzik şarkıcısı. Ünlü bir fado şarkıcısı olan annesi Teresa Siqueira dahil olmak üzere, müzisyen bir aileden geliyor. Neslinin en yetenekli ve yenilikçi fado şarkıcılarından biri olarak kabul edilen Carminho' nun eklektik çalışmaları hem geleneksel, hem de çağdaş fado'nun mirasını gösterdiğinden ve Brezilya popüler müziği, bossa nova ve pop gibi diğer türleri de araştırdığı için bir "crossover" sanatçısı olarak kabul ediliyor.

Carminho, Pablo Alborán'ın İspanyol listelerinde bir numaralı single olan "Perdóname" şarkısında yer aldıktan sonra İspanya'da çok beğenilen bir yıldız oldu. Sanatçının, Fado ve Alma albümleri Portekiz'de toplamda 50.000'den fazla kopya satarak Platin ve Altın statüsüne ulaştı. 2023'te 24. Yıl Latin Grammy Ödülleri'nde "En İyi Portekizce Kökler Albümü" dalında Latin Grammy adaylığı aldı. 

Yayına aldığım şarkısı ile "Poor Things" filminde karşılaştım ve hemen peşine düştüm. 
Umarım sizler de beğenmişsinizdir.

Baharla birlikte harika bir pazar dilerim sizlere,





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





16 yorum:

  1. Günaydın :)
    Çok güzel bir fado ve nefis bir yorum. Gerçekten gelenek ve yenilik bir arada.
    Teşekkürler bu keşif için. 💚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Ekmekçikız :)
      Aile boyu müzikle ve fado ile harmanlanmış bir sanatçıyı tanımak keyifliydi :T
      Teşekkür ederim yorumunuz için <3 :F

      Sil
  2. Merhabalar.
    Bu haftaki pazar müziğinize kulak verdim ve dinledim. Her ne kadar gençlik yıllarımda müzik enstrümanlarının icrası ile uğraşmış olsam da dış kaynaklı müziklerin içinden bizim müzik kültürümüze yakın ve yatkın olanlar kulağımın ilgisini çekiyor. Örneğin bu paylaştığınız Portekiz'in fado tarzındaki müziğini bir kez dinlemekle keşfedebileceğimi sanmıyorum. Ama en azından dünya müziğinin kültürlerini tanımak ve bir herhangi bir yerde icra edilirken duyduğum da veya dinlediğim de işte bu müzik falanca ülkenin falanca tarzındaki müziğidir demeyi de çok isterim. İşte bu nedenle sevsem de sevmesem de, ilgimi çekse de çekmese de her müziğe kulak vermek istiyorum. Değişik ülkelerden ve değişik türlerden müzikleri burada bizlerle paylaşmanız bizler için çok yararlı bir çalışmadır.
    Bizlerin beğenisi için emek vererek sayfanızda yer verdiğiniz bu şarkı için teşekkür ederim. Emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey hoş geldiniz,
      Yazdığınız şu "sevsem de sevmesem de, ilgimi çekse de çekmese de her müziğe kulak vermek istiyorum" cümlesinde saklı bu işin sırrı. Her notaya, sese kulak vererek, işittiklerini ayırt etmekte ustalaşan bir uzuva dönüşüyor kulağımız.
      Ne mutlu bana sizin gibi ilgili ve konuyu inceleyen blog dostlarım var. Her seferinde sevincim daha da katlanıyor.
      Çok teşekkür ederim. :A :F
      Saygılar benden,

      Sil
  3. Beğenmek ne kelime, bayıldım. Teşekkürler Sevgili Momentos:) Şimdi tabii ki tüm albümlerini bulup dinliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Çok memnun oldum, ben çoktan keşfetmişsindir diye düşünüyordum ki, tanıtım yerini bulmuş. :)
      Sevgiler, :F

      Sil
  4. Ahhhhh bayıldım ama ne bayıldımmm. Resmen ilk açtığımda ruhuma dokundu....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dada,
      İşte ben de film sahnesinde bu müzikle karşılaştığımda aynı senin gibi oldum. :T :)
      Çok sevindim beğenmene. <3

      Sil
  5. Sayfalara bütünsel yaklaşımı seviyorum sevgili Momentos. Önce videonun görseli dikkatimi çekti. Siyah beyazın çekiciliği farklı. Harika bir ses ve müzik alıp götürüyor insanı başka diyarlara.
    Çok teşekkürler sevgili Sezer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Hocam hoş geldiniz,
      İnce zevkiniz kendini hemen belli ediyor, haklısınız siyah-beyaz da fadoya çok yakışmış. Ses deseniz zaten kalpleri fethediyor. :)
      Haftaya güzel başlamamıza vesile olsun dilerim, bu güzel müzik :A
      Sevgiler Abalı Ailesine :F <3 :F

      Sil
  6. Halk şarkıları,halk sesleri; hep güzel; değerli çalışma; teşekkürler Sezer..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Güven, bu ezgilerin halkın bağrından çıkıyor haklısın.

      Sil
  7. Güzel bir öneri olmuş. Pazar dinlenmesine de uygun. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Peliş :F
      Beğenmenize sevindim, keyifli dinlemeler. :)

      Sil
  8. Ah bu Portekizce yi bir gün öğreneceğim inşallah 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Bence de öğren arkadaşım, benim de sevdiğim dillerden, biraz İspanyolcamla kotarırım sanki bu işi :) ;)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H