17 Mart 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Jan Johansson 
(16 Eylül 1931 - 9 Kasım 1968) 

Caz piyanisti olan sanatçı, İsveç'in Hälsingland eyaletindeki Söderhamn' da doğmuştu. Çocukken klasik piyano eğitimi aldı ve daha sonraları swing ve bebop'a geçmeden önce gitar, org ve akordeonda ustalaşmaya devam etti. Saksofoncu Stan Getz ile üniversitedeyken tanıştı. Tam zamanlı caz çalmak için eğitimini bıraktı ve birçok Amerikalı caz müzisyeniyle çalıştı. Filarmoni'de Caz eğitimine katılmaya davet edilen ilk Avrupalı oldu.1961'den 1968'e kadar, geleneksel Avrupa halk ezgilerini caz ve avangard aracılığıyla yeniden düzenleyerek, tarzını tanımlamaya yardımcı olacak bir dizi klasik albüm üretti. Bunlar arasında Jazz pşsvenska (İsveççe Caz) ve Jazz pşryska (Rusça Caz) vardı ve her ikisi de CD'de genişletilmiş bir biçimde mevcuttu. Ayrıca "Jazz pşsvenska" isimli İsveççe Caz albümü İsveç'te şimdiye kadar en çok satan caz albümü oldu, çeyrek milyondan fazla kopya sattı ve Spotify'da 50 milyondan fazla kez dinlendi.  Jazz pşungerska (Macarca Caz), Danimarkalı caz kemancısı Svend Asmussen ile birlikte bu serinin üçüncü albümüdür. Jazz pşsvenska, Georg Riedel'in kontrbas çaldığı on altı İsveç halk şarkısının varyasyonlarından oluşur. Bu dönemde Johansson, Radiojazzgruppen ile çeşitli kayıtlar yaptı. Grammy ödüllü albümler "Musik genom fyra sekler"  geleneksel İsveç melodilerine dayanıyor, ancak bu sefer daha büyük müzisyen grupları ile çalışmış. Johansson, kariyerine film ve TV müziği de dahil etmiş ve ünlü İsveç TV dizisi, bizlerin de çok severek izlediği "Pippi Uzunçorap" ın tema şarkısının bestecisi olarak da bilinir. Bu şarkı, aynı zamanda Johansson'ın son çalışmalarından biriydi.Dinleyip, nostalji yapmak isteyenler buraya tıklayabilir.
 Kasım 1968'de İsveç'in Jönköping kentindeki bir kilisede vereceği konsere giderken maalesef geçirdiği trafik kazasında öldü.

Ben geç tanıştım eserleriyle, nedense eserlerinde ruhunu yansıttığını düşündürttü bana. Youtube' da albümlerine göz atmanızı öneririm.

Keyifli pazarlar dilerim,





{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-





8 yorum:

  1. Enfes bir müzik, coğrafyanın cazını severim fakat bu başka bir tat. Kuzeyli olduğunu şıp diye anlayabilirdim belki, ama sanki bunda kuzeyi de aşan bir lezzet var. Hem kuzeyli hem uzaylı. Hemen albümlerinin peşine düşüyorum. Müthiş bir keşif, teşekkürler Sevgili Dostum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dostum, tanımlayamıyorum bu sanatçının çalışmalarını, her telden duyguyu anımsatıyor ve yaşatıyor bana. Çok keyif alıyorum çalışmalarını dinlerken, radyo müziklerinden vazgeçtim gün içinde onun albümlerini dinliyorum. :) Dediğin çok doğru uzaylı o :D :T

      Sil
  2. Caz yazı yazarken çok iyi eşlik ediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dada,
      Evet, bir de dinlenirken müthiş :T :) :F

      Sil
  3. bilgi için teşekkürler. siteniz çok güzel.

    YanıtlaSil
  4. Bir hafta gecikmeyle dinledim albümü. Kısmet bu pazaraymış :) Kuzeylilerin müzik evreni bambaşka buzun yansısı var bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Zelda Capulet,
      Müzik tüm zamanlarda yerini buluyor, o yüzden gecikmiş sayılmazsınız :)
      Galiba haklısınız, dinlediğim kuzeylilerde başka bir ruh yaşıyor daima.
      Teşekkür ederim yorumunuza. :A :F

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H