3 Mart 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Shigeru Umebayashi
 
19 Şubat 1951 tarihinde, Fukuoka-Japonya’da doğmuş bir Japon bestecidir. EX adlı, new wave rock müzik akımının lideri olan grupla birlikteyken tanınmış ve grup dağıldığında, tek başına 1984 yılında film müziği bestelemeye başlamış ve 1985 yılında Japon film prodüksiyonu Sorekara (And Then) için bestelediği müzik ve birçok film müziği ödül kazandığında yeteneği hemen fark edilmiştir. Kariyeri boyunca 40’tan fazla Japon ve Çin filminin müziklerini bestelemiştir. 

Jet Li'nin "Fearless" filmi için Hong Kong'dan Ronny Yu, "Mare nero" filmi için İtalya'dan Roberta Torre,  "Tears for Sale" filmi için Sırbistan'dan Uros Stojanovic, "Hannibal Rising" filmi için İngiltere'den Peter Webber gibi yönetmenlerle çalışarak dünya sinemasındaki çok yönlülüğünü de kanıtlayan sanatçı, ayrıca Tom Ford'un (2009) yönettiği A Single Man'in müziğine de katkıda bulunmuştur. 2012'de Meksika Akademi Ariel Ödülü, 8. Asya Film Ödülleri'nde 2014 En İyi Besteci Ödülü ve 33. Hong Kong Film Ödülleri'nde 2014 En İyi Besteci Ödülü kazanan Umebayashi, 2015 yılında Gidon Kremer tarafından, onun ünlü topluluğu Kremerata Baltica için yeni ve orijinal bir müzik olan Japon Dört Mevsimi'ni yazmak üzere görevlendirildi. Shigeru Umebayashi, Sinema Sanatları ve Bilimi Akademisi ile Dünya Film Müziği Akademisi'nin üyesidir.

Batı’da, en çok Wong Kar-wai’nin çektiği “In the Mood for Love” (2000) filmindeki müziklerden "Yumeji's Theme"  ile tanınmıştır. Dinlediğinizde mutlaka melodiyi hatırlayacaksınız. Bunun dışında "2046", "House of Flying Daggers", "Tears for Sale", "A Single Man" filmlerinin müziklerini tavsiye ederim. Ki ben de buraya en çok sevdiğim bestesini, "A Single Man" filminden seçip, ekledim.

Uzakdoğu müziklerinde bir yükseliş ve iyi bestecilerin çıkışlarını gözlemliyorum. Tabii ki daha önce de vardılar ancak gündemde daha çok batıdaki sanatçılar yer aldığından, geç farketmiş olabilirim. Özellikle film ve dizi sektörünün, bu müzikler sayesinde çok daha etkili olduğu yadsınamaz bir gerçek bana göre. Belki müzik ilk tercihim olduğundan kayırıyor da olabilirim :)

Dilerim bugünün yayını ve sanatçısı pazar gününüze renk katmıştır.

Müzikli günler,






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-




18 yorum:

  1. Dinlerken tüylerim diken diken oldu ki bir müziğin bu derece etkisi çok nadirdir bende... Muhteşem bir seçim ve günüme çok yakıştı. Teşekkürler Sevgili Dostum, sen harika bir müzik seçicisisin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dostum Buraneros,
      Çok mutlu oldum sözlerine :A <3
      Film de güzeldi ve müzikleri de ama en çok, kalbimin genişleyip, tüm ince damarlarını hissettiren müzik buydu diyebilirim. (bu kadar iddialı söylüyorum) :)
      Tüm pazar günlerini Momentos olarak keyiflendirmeye adayım. :T

      Sil
  2. Umebayashi..Şahane bir pazar eşlikçisi olmuş. <3 :A
    Perfect Days filmini seyrettiniz mi? 2023'ün iyilerinden, çok tatlı bir Japon filmi. Filmin soundtracki de pek keyifli ama yerel değil, eski anglosakson parçalarından oluşuyor. Spotify'da çalma listelerini bulabilirsiniz. Yalnız içinde bir tane 1970lerden cazvari bir japon parça var ki, bayıldım. Adını yazamıyorum çünkü japon alfabesiyle yazılı! Ama artistin adı Sachiko Kanenobu. Size de tavsiye etmiş olayım. :) İyi pazarlar, sevgiler sevgili Momentos..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mindmills <3
      Ah seyrettim o filmi ve müzikleri de, o filme çok yakışmıştı. Bu arada youtube da filmin soundtrackinden yazdığınız sanatçının şarkısını buldum, şarkının adı "Aoi Sakana". Çok teşekkürler bu tavsiyeye :A
      Bahçede keyifli bir pazar geçirmenizi dilerim. :) :F
      Sevgiler,

      Sil
  3. Müzik çok hoş. Sanatçıyı bilmiyordum, bilgilendirme için teşekkürler Sezercim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygucuğum, beğenmene sevindim. :A :) :F
      Teşekkürler,

      Sil
  4. Her zamanki arayış ve isabetli seçimler dinleyiciler ne güzel bir müzikle buluşturmuş.
    Yorumlar Bölümü şirin emojilerle daha da çekici olmuş. Ben de iki çiçek arası bir kalp koymayı düşünürdüm sevgili Momentos.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule Hocam,
      Pazar günü, herkesin bedeni kadar ruhunu da dinlendireceği bir gün. Güzel bir müzik dinlemek, şifalandıracaktır herkesi. :) Katılımınız ve güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.
      Çok rahatlıkla emojileri kullanabilirsiniz hocam, altta hangi emojinin nasıl yazılacağını gösteriyor, gülümseme en kolayı zaten, iki nokta üstüste ve hemen yanına parantezi kapama işareti.
      Ben sizin yerinize hemen iki çiçek arası kalp ekleyeyim buraya.
      :F <3 :F Sevgiler gönderiyorum...

      Sil
    2. Aşağıdaki 16 emoji arasında ben en çok minik kalbi ve çiçeği sevmiştim. Çok teşekkürler, sayende çiçekler açtı, minik kalp benden de gönül dolusu sevgi iletiyor . <3

      Sil
    3. Şahanesiniz Makbule Hocam :Y :Y :)

      Sil
  5. Uzakdoğu sanatlarını, sanatçılarını takip etmeyi seviyorum. Bugünkü müziğin yer aldığı A Single Man filmini ayrıca beğenmiştim.
    Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçikız,
      Bloğunuzu ziyaretimde yine bir film önerisi ve o filmden bir müzik dinletisiyle anladım ki sıkı bir film takipçisisiniz. :T Perfect Days' i sayenizde izledim.
      Önerilerinizi takipteyim. :)
      Sevgiler,

      Sil
  6. Japonlar sanki sadece teknolojide varmış gibi gelir bana hep. Böyle müzik işlerine yatkın değiller diye düşünürdüm. Hiç de öyle değilmiş Momentos. Hüzünlendiren bir yapısı var müziğin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      İster istemez oluşan bazı kodlamalar, artık günümüzde değişime uğruyor. :)
      Filmin konusunu içeren bir müzik olduğundan, biraz hüzün içeriyor. :T

      Sil
  7. Bugün pazar değil ama salı günüme renk kattı sevgili Sezer Hanım. Nasıl güzel müzikmiş...:)
    Jet Li'nin filmini birkaç kere izlediydim.
    Ayy Sezer Hanım, müziğini hatırlamak için yorum yazmayı kesip filme biraz bakayım dedim, ne birazı, kaptırdım kendimi epey izlemişim. :)) Müziğine dikkat kesildim şimdi, gerçekten de aksiyona uyumu muhteşemdi.
    Besteciyi bilmiyordum. Çok iyi oldu öğrendiğim. YouTube'da Kitaro hep listemdeydi. Umebayashi'yi de bundan sonra dinleyeceğim. :)
    Paylaşım ve bilgi için teşekkür ediyorum size. Emeğiniz dert görmesin. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı Hanım, bir tek güne sığmaz müzikler bence de, her gün dinlenebilir :) "Fearless" filminin müzikleri de çok güçlü, Umebayashi işinin hakkını veriyor gerçekten. :T
      Çok değerli bir müzisyeni tanıttığıma sevindim. :)
      Değerli yorumunuz için kalpten teşekkürler <3 :)

      Sil
  8. Uzakdoğu müziklerinin hepsini sevdiğimi söyleyemem ama bu güzel örneğin. Arada kalbime dokunan bir şeyler çıkıyor 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Oralarda da müzik sektörü çok gelişti artık. :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H