24 Ocak 2024 Çarşamba

BİR KELİME = MİHMANDAR





Mihmandar : (isim, Farsça) ► Konukçu.

Konukçu : (isim) Yabancı konukların yanına verilen, onları gezdiren, onlarla ilgilenen kılavuz veya arkadaş; mihmandar.

"Bunu duyan Hakan, onlara mihmandarlık yapan yaşlı köylünün kınayıcı bakışlarına aldırmadan sarılmış direğe." - Ahmet Ümit (bir romanından)




Kelime Kökeni:

Farsça mihmāndār, "ev sahibi, konuk ağırlayan kimse" sözcüğünden alıntıdır. Farsça sözcük, Farsça mihmān, "konuk, misafir" sözcüğünden türetilmiştir. Bu sözcük aynı zamanda Avesta (Zend) dilinde yazılı örneği bulunmayan *maētha-māna- 'konut-kalan' sözcüğü ile eş kökenlidir. Avestaca sözcük Avesta (Zend) dilinde maēthana "konut, ev" sözcüğünden türetilmiştir. Avestaca sözcük Avesta (Zend) dilinde maēt- "konaklamak, kalmak" fiilinden türetilmiştir.






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






not: fotoğraf internet görsellerden alıntıdır.




16 yorum:

  1. Bildiğim bir kelime, yazılarımda da severek kullanırım. Müzik seçimi yine şahane, sabaha pek yakıştı. Girişi bir şarkıyı çağrıştırdı ama bir yanılsama belki de benimki, bulmadım çünkü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zamandır kelime listemdeydi, hatta bu kelimeye bir de hikaye başlamıştım ama yarıda kaldı Sevgili Buraneros :)
      Bu parçayı bulduğumdan beri çeşitli versiyonlarını dinledim, hepsi ayrı güzellikte. Bir anahtar tüm bedenimin kapılarını açıyor gibi hissediyorum dinledikçe :A
      Sen yazınca ben de o düşünceyle dinledim ama bulamadım :)

      Sil
  2. Rehber günümüzdeki kullanım alanı gibi ama aslında çok derin anlamları varmış.. Evini de konuğa açıyorsa baya farklı anlam yükleniyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuzluk ve Ötesi,
      Haklısınız, rehber kelimesinin hem isim, hem mecaz anlamları var, kılavuz da bunlardan bir tanesi ama fark ettiğiniz gibi mihmandar daha derinlikli. :)
      Çok teşekkür ederim yorumunuz ve ziyaretinize. :A

      Sil
  3. Üniversitede oda arkadaşım tanıştırmıştı beni bu kelime ve meslek ile. Eskilere gittim, teşekkürler Momentoscum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Ne güzel, kelime ile tanışıklığın eski demek ve güzel şeyler hatırlattı :A Harika :Y :)

      Sil
  4. Bildiğim bir kelime fakat hiç kullanmadım. Aslında unutulmaya yüz tutmuş kelimeleri arada da olsa kullansak, en azından bilinirliliği artar ve unutmamış oluruz diye düşünüyorum. :)
    Müzik ve kelime için teşekkür ediyorum sevgili Sezer Hanım.
    Mutlu günleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Hanım,
      Benim bildiğim ve çok sevdiğim bir kelime. Umarım daha sık kullanıldığını görürüz. :)
      Ben de teşekkür ederim yorumunuzla katılımınız için.
      Yürekten sevgiler,

      Sil
  5. Bildiğim ve bizzat yaptığım bir iş. İKSV için çeşitli sanatçılara mihmandarlık yapmıştım yıllar yıllar önce. Çok keyifliydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili küçük Joe,
      Harikasın, inan tahmin edebiliyorum o keyfi. :Y Ne mutlu sana. :)

      Sil
  6. Romanlarda denk gelmiştim diye hatırlıyorum Momentos :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Evet mümkündür.. :T ne güzel bir kelime di mi? :)

      Sil
  7. Bunu duymuştum, yehuuuu :)

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar.
    Ben de çok yıllar önce, tarihi İpek Yolu yürüyüşünü gerçekleştiren ekip memleketimizden geçerken ekibe mihmandarlık yapanlara şahit olmakla birlikte bu kelimeyle o zaman müşerref olmuştum. İşte bu vesileyle mihmandar kelimesini hiç unutmamıştım.
    Paylaşımınız ve tanıtımınız için kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun hoş geldiniz,
      Yorumlarda bu kelimeyle ilgili ne hoş anılarını aktardı herkes, sizinki de onlardan biri. Çok mutlu oldum aktarmanıza.
      Teşekkürlerimle, sağlıklı günler diliyorum.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H