21 Ocak 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




Cher

Şarkıcı, oyuncu ve televizyon karakteri olan Cher, 20 Mayıs 1946'da, Kaliforniya'da Cherilyn Sarkisian ismiyle dünyaya geldi. Babası John Sarkisian, uyuşturucu ve kumar sorunları olan Amerikalı Ermeni bir kamyon şoförüydü; annesi Georgia Holt, İrlandalı, İngiliz, Alman ve Cherokee soyundan geldiğini iddia eden eski bir model ve emekli bir aktristti. Cher, bebekken babası nadiren evde oluyordu ve annesiyle babası, o on aylıkken boşandı.

Müzik yaşamına 16 yaşındayken sevgilisi Sonny Bono aracılığıyla tanıştığı yapımcı Phil Spector ile başlayan Cher, Hollywood'da çeşitli kayıtlarda vokalistlik yaptı. 1960'ların başında ilk teklisini “Ringo, I Love You” adıyla yayımladıktan sonra, 1964'te Sonny Bono'nun yapımcılığında art arda tekliler çıkardı. 1965 yılında Bono ile yaptıkları "Look at Us" albümüyle Amerikan listelerinde ikinci sıraya yükselmeyi başaran sanatçı, televizyon programlarında da yer alarak tanınırlığını artırdı. 1966’da ise “Bang Bang” şarkısı Cher’i dünyaya tanıtan parça oldu. Aynı yıl "Cher" adını kullanmaya başladı ancak adını resmen Cher olarak değiştirmesi 1978'i buldu. 1970'te CBS televizyonuna birlikte yaptıkları "Sonny and Cher Live" adlı programa ünlü isimleri konuk ederek zirveye çıktı.

Bu süreçte her yıl çıkardığı yeni albümler ve şarkılarla liste başı olmayı sürdürdü. 1979 yılında ürettiği "Take My Home" adlı albümüyle 4,5 milyon satış rakamına ulaştı; bu albümle disco türüne geçmişti. Üç yıl sonra da pop rock tarzında yoğunlaşan sanatçı 1982'de ilk sinema filminde rol aldı. 1985’te “Mask” filmindeki rolü için “Cannes Film Festivali En İyi Aktris” ödülünü almasının ardından, 1987 yılında “Moonstruck” filmiyle en iyi kadın oyuncu dalında Oscarı’nı aldı. 1998 yılında evlenip ayrıldığı eski eşi ve partneri Sonny Bono'yu yitirerek onun anısına da bir albüm yaptı, "Sonny and Me: Cher Remembers". Dans müziği ile diğer türler arasında gelgitler yaşayan Cher, sinema ve müzik kariyeri boyunca birçok ödül kazandı. Müzik ve sinemadaki başarısının yanısıra, sansasyonel yaşantısıyla da basının gündeminden hiç düşmeyerek 90’lı yılların Amerikan ikonlarından biri oldu. 
Onun filmlerini izlemekten daima çok keyif almışımdır. "The Witches of Eastwick", "Mask",  "Moonstruck", "Mermaids" ilk aklıma gelen filmler. Yukarda eklediğim videodaki şarkı, "Mermaids" filminden.

Müzikli, harika bir pazar dilerim herkese.





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





12 yorum:

  1. Sevdiğimiz bir ablamızdır, şarkı ise güzel bir seçim. Bu paylaşım da bana bir kez daha şanslı dönemlerin şanslı çocukları olduğumuzu hatırlattı; elbette senin sayende. Teşekkürler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Sonunda geldiğimiz nokta hep bu oluyor değil mi :) Şanslı dönemin çocuklarından, selam olsun bu yayınlarla o zaman. :)
      Teşekkürler, iyi pazarlar... :F

      Sil
  2. Bang bang şarkısını çok severim. Hemen açıp dinledim tabi ki :) Hatırlattığın için teşekkürler Momentoscum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Ne iyi yapmışın canım :) nekahet döneminde müzik en büyük şifacın :A
      Güzellikler diliyorum sana ve ailene <3

      Sil
  3. Pazar müziklerinin en hoş tarafı, yeni keşiflere yol göstermesi bence.
    Mesela bugün Cher'in hayat akışına dair pek çok bilgi edindim.
    Bang bang'i ilk kez Cher söylemiş, oysa Nancy Sinatra'yı bilirdim ben, bu da yeni beilgi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EkmekçiKız,
      Araştırırken bir çok yeni detaya ulaşınca ben de şaşırıyorum bazen. :)
      Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için. :F :A

      Sil
  4. Cher'in şarkı söylerken ki o yumuşak sesini sevmeyen yoktur sanırım. Radyolarda da şarkısı en çok istek alan sanatçılardan biriydi.
    Videoyu izlerken aklım eski programlara gitti bir an. Sezen Cumhur Önal'ın Müzik Yelpazesi programını kaçırmazdım hiç. Cher'i sunarken kadife sesli derdi yanlış hatırlamıyorsam.
    Şarkı ve sanatçı, tam bir nostalji oldu benim için sevgili Sezer Hanım. Çok teşekkür ediyorum size.
    Sağlık dolu günleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Toaç,
      Cher' in sesini hem yumuşak, hem güçlü olarak algılıyorum ben. Şarkıları tam onun sesine göre seçiliyordu sanki, onlarla bütünleşmesi mükemmeldi.
      Haklısınız Sezen Cumhur Önal' ın şarkıcıları sunarken bu tür tamlamaları harikaydı. :)
      Geçmiş zamanlardan güzel bir hatırlatma oldu hepimize. :A
      Çok teşekkür ederim yorumunuza :F
      Güzel günler diliyorum ben de size.

      Sil
  5. Güne yayılacak bir gülümseme... Bir ses, aldı beni bugünden nerelere götürdü... İçimde kalkıp dans etme isteği... Pek severim. Ne zamandır dinlememiştim. - Sevgiler, Evren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Evren hoş geldiniz :)
      Bu şarkı başladığı zaman bende de avaz avaz eşlik etme isteği oluyor :)
      Bana da çok iyi geldi.. müzik iyileştirsin bizi. :A <3

      Sil
  6. Çok severim Cher'i. Tina Turner gibi bana güç sembolü gibi gelir. Bundan 20yıl kadar önce ev iş çocuklar eş koşuşturması arasında her sabah arabaya bindiğimde bana güç veren Cher'in şarkısı Strong Enough'u dinlerdim. Bana çok iyi gelirdi. Filmleri de yunculuğu da harika. Negüzel oldu bu şarkı ne çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Defne Soysal,
      İkisinin birlikte bir düetleri var.. yorumun altına ekleyeyim, bakarsınız. Ben bayılmıştım ikisine de. :) "Shame" şarkısına bayılırdım, ikisi söyleyince dehşet bir şey olmuş.. ekliyorum hemen gecemiz/günümüz güzel geçsin.
      Çok mutlu oldum beğenmenize. :) <3
      https://www.youtube.com/watch?v=fN8ks3zNHqE

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H