31 Aralık 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ VE YENİ YIL




Mehmet Ali Sanlıkol


1974 yılında Bursa'da doğan besteci, kompozitör Mehmet Ali Sanlıkol, müzik öğretmeni Fethiye Sanlıkol'la, Dr. Parkan Sanlıkol'un oğludur. İlk, orta ve lise öğretimini Bursa'da tamamladı. Dört yaşından itibaren müzik eğitimi almaya başladı. İlk piyano derslerini, annesi verdi. Beş yaşında iken annesinin öğrencileriyle ilk konserini verdi. Lise yıllarında beste yapmaya başladı ve caz'a eğilim duydu. İlk profesyonel konserini, İngiltere prensesi Margaret onuruna Erol Simavi'nin yanında verdi. Bir süre İstanbul'da Aydın Esen'den ders aldıktan sonra, ABD'nin Boston kentindeki Berklee Müzik Koleji'ne kabul edildi. Bu kolejdeki ilk yılında, üç bin aday arasından Herb Pomeroy'un özel kompozisyon sınıfına seçildi. Sanlıkol, "Amacım caz müziğini öğrenmekti. O yolculuk beni, hem akademik hem de aktif bir icra ve bestecilik kariyerine götürdü. Bir yandan mastır, doktora yaptım. Bir yandan da dünyanın farklı yerlerinde çeşitli festivallerde kendi topluluklarımla, konserler, turneler yaptım" diye aktarmış bir röportajında.

1995'te Bursa Devlet Güzel Sanatlar Galerisi'nde ve KKTC'deki Atatürk Kültür Merkezi'nde piyano resitalleri verdi. 1996'da Mehmet Ali Sanlıkol and Berklee Band adıyla kurduğu grup ile Bursa Uluslararası Festivali'yle İstanbul ve Ankara'da konserler verdi. 1997'de Berklee Müzik Koleji'nin caz kompozisyon ve Film Müziği bölümlerinden, "Clare Fischer" ve "film müziği" özel ödüllerini de alarak mezun oldu. Aynı yıl Meksika'da Morelia Festivali ile Arjantin ve ABD'de konserler verdi ve kurduğu müzik grubu ile, Audio Fact adıyla İstanbul Gençlik Festivali'nde, Sanlıkol Grup adıyla da Bursa Festivali'yle İstanbul Caz Festivali'nde çaldı. 1998'de New York'taki BMI caz kompozitörleri seminerlerine davet edildi. Kıbrıs ve Türkiye Gençlik festivallerinde Audio Fact ile konserler verdi. CD çalışmaları ve Boston'da New England Konservatuarı'nda master çalışması yaptı (2000).  

Mehmet Ali Sanlıkol, geleneksel Türk müzikleriyle 2000'de yolunun kesiştiğini belirterek şunları söylemiştir. "2010'dan sonra kendi yaptığım bestelerde hemen hemen her zaman caz ya da Batı müziğiyle geleneksel Türk müziği buluşmaları üzerine albümler, çalışmalar ortaya koyuyorum. Bu anlamda iki kez Grammy adaylığım oldu. Birincisi 2014 senesindeydi, ikincisi de bu yıl".

Müzik sektöründeki başarıları takdir etmek amacıyla verilen bu yılki Grammy Ödülleri'nde "A Gentleman of Istanbul" albümünün "En İyi Klasik Müzik Kaydı" dalında aday olduğunu söyleyen Mehmet Ali Sanlıkol, "2018'de prömiyeri gerçekleşen A Gentleman of Istanbul albümü, esasında 4 bölümlü bir eser. Eserin bir alt başlığı da var; yaylı sazlar, ud, ney, tenor ve perküsyon için senfoni. Klasik Batı müziği senfoni formunda bestelendi ama eserin her bir bölümü Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi'nden belli kesitleri betimliyor. Grammy ödüllerinde bu derece kendi kültürümüzü, tarihimizi temsil eden, İstanbul'un ismini oraya götüren bir eserle finale kalmış olmaktan gurur duyuyorum" diye konuşmuş.

Ben yayını hazırlarken bir kaç farklı eserini dinledim ve videolarını izledim. Ses ve enstrüman açısından çok zengin ve bir kaç türü içiçe harmanladığı, keyif veren bu çalışmaları herkesin dinlemesini isterim. Başarılarının devamını diliyorum.

* * * * *

Ve bir yılı daha bitirmek üzereyiz. Pandemiden itibaren yaşadığımız yıllar, hem bize hem dünyaya güzel şeyler getirmedi, hep bir sonraki yılı merakla bekledik, daha iyi olur mu acaba diye. 

Yine aynı beklentiyle 2024' ün hem ülkemdeki, hem dünyadaki her birey için sağlıklı, bereketli, huzurlu olacağı ve güven içinde hissedeceği günler getirmesi dileğiyle.

İyi seneler, müzikli günler...
 





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





22 yorum:

  1. Hepimize huzur, mutluluk, sağlık ve güzellikler getiren bir yıl olsun 🎄🎄🎄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Bol kahkahalı, gülümsemeli ve sağlıklı bir yıl diliyorum ben de :) <3
      Kucak dolusu sevgiler, :F

      Sil
  2. Bu değerli zatı tanımıyordum. Yaşam öyküsünü okuduktan sonra bir yandan onun sanatla içiçe geçen yıllarına gıpta ederken diğer yandan şimdiye kadar adını duymadığım için kendime kızdım. Caz, klasik müzik gibi sevdiğim bir tür. Türk halk ezgilerinden etkilenerek yapılmış bazı besteler hoşuma gitmese de Mehmet Ali Sanlıkol ayarı iyi tutturmuş ve güzel iş çıkarmış. Verdiğiniz detaylı bilgiler için çok teşekkür ederken sanat dolu bir 2024 dilerim size. Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Grammy ödülleri ile ilgili bir haberde görünce adını hemen incelemeye aldım ve iyi ki haberi görmüşüm dedim. Çalışmaları gerçekten kayda değer. Gün içinde videolarına tıklıyor ve dinliyorum. Beğenmenize cidden çok mutlu oldum. :A
      2024 ün içinde çokça sanat olursa, umutsuzluğuma bir nebze olsun perde çekebilirim diye düşünüyordum ben de. :)
      Güzelliklerle gelsin dilerim.
      Sevgiler,

      Sil
  3. Merhabalar.
    Besteci, kompozitör Mehmet Ali Sanlıkol, ile ilgili biyografi formunda tanıtım amaçlı verdiğiniz bilgiler ve bu müzisyenimizden bizler haberdar ettiğiniz için teşekkür ederiz. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dileriz.

    Hepimiz müziği genel anlamda seviyoruz. Ancak böyle ne müzik parçlaları, ne de onları besteleyen bestecileri ne de güftelerinin yazarları hakkında öyle detaylı bir bilgiye sahip değiliz. İşte yolda biri bir mikrofon uzatsa, "Mehmet Ali Sanlıkol" kimdir diye bir sual sorsa, emin olun orada kimdir bu diye bocalar kalırız.

    Şimdi insanların sağlığı, huzuru ve mutluluğu sağlanmış olsa, hiçbir sıkıntısı ve derdi olmayan insan, dinlediği ve sevdiği müzik eserlerinin bestecisini, güftecisini ve kompozitörünü de merak eder ve öğrenir diye düşünüyorum. Tabi sanata ilgi duymayan ve alaka göstermeyen birinin her türlü ihtiyaçlarını temin etsen de değişen bir şey olmayacaktır.

    Bu kadar baş ağrıttıktan sonra, malum yeni yıla da değinmeden olmaz. Şurası bir gerçek ki, yeni gelen her yıl, eski yılı aratır olmuştur. Artık bu eski yılı arama bir son bulmalı diyor ve yeni yılın sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir yeni yıl olmasını can-ı gönülden diliyoruz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey hoş geldiniz,
      Haklısınız, ben blog yayımcısı ve özel ilgi alanım olduğundan müzikle içiçe geçmiş, işini aşkla yapan bestecileri yakından izlemeye ve bilgiler aktarmaya çalışıyorum.
      Dediğiniz gibi Recep bey, bu ancak merak ve ilgi ile oluşabilecek bir şey. Başarılı olmuş insanları kısıtlı bir çevre olsa bile insanlara tanıtmaktan da mutluyum.
      O yüzden yorumunuz bu anlamda benim için çok kıymetli, sağolun :A
      Pandemiden beri gerek sağlık, gerek sosyal hayat ve gerekse ekonomi yüzünden zorlu günler yaşadık, umarım bu sene yüzümüzü güldürmeye başlar. Sağlık, neşe ve bereket diliyorum size ve ailenize.
      Saygılarımla,

      Sil
  4. Sanat dolu, mutlu, sevgi dolu 2024 dilerim, sevgiler 💐🎈🎈🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde Yazar,
      Çok teşekkür ederim :)
      Kaliteli zamanlar içeren bir 2024 diliyorum ben de size ve sevdiklerinize :A :F
      Sevgiler,

      Sil
  5. bol müzikli radyolu neşeli bir yıl dileriiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Harika dileğin için teşekkürler :) Sana da sağlıklı, kitaplı ve bol gezmeli bir yıl olsun. :A

      Sil
  6. Yine bilmediğim yerden geldi, teşekkürler:) Mutlu bir yeni yıl diliyorum Sevgili Dostum, içinde bolca sürprizleri olan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dost Buraneros,
      Mutluluk ve sevinçlerin kederden çok daha fazla, keyifli şeylere ayırmak istenilen zamanların daha bol ve gökyüzünün daha aydınlık olduğu bir yıl dilerim sana ve sevdiklerine :A :F :)

      Sil
  7. Gerçekten çok iyi bir araştırma ve paylaşım Sevgili Momentos, tanıttığınız genç ve değerli müzisyen için teşekkürler. :)
    Mutlu yıllar diliyorum, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçikız,
      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz ve katkınız için :F :)
      Daha nicelerini tanımaya devam edeceğiz :A
      Sevgiyle, umutla dolu bir yıl dilerim. :)

      Sil
  8. Bu yıl her pazar paylaştığınız mükemmel şarkılar gibi mükemmel geçsin 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dada,
      Her harfine katılıyorum bu temenninin :) :A <3

      Sil
  9. Güzel bir yıl olsun. İyi seneler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay Aksoy,
      Merhabalar, güzel bir yıl diliyorum size ve sevdiklerinize. :A :F

      Sil
  10. keşke blog ailesi olarak toplanıp yeni yıla birlikte girebilsek ne güzel olurdu kim bilir belki gelecek yıllarda öyle bir anı bekliyordur bizi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dear Monarosa,
      Ah ne kadar güzel olur değil mi? Belki yaparız, bu sene ya da önümüzdeki sene.. :A :)

      Sil
  11. Büyük yetenek sahibi kıymetli sanatçıyı bilmiyordum. Üstelik kültürümüzü müziğine taşıyarak ülkemizi tanıtımında rol model olmuş. Ayrıca destek olan aileyi de tebrik ediyorum. Grammy ödüllerinde derece yapmış olması bile büyük başarı...Umarım hak ettiği ödülü alır. Kendisiyle gurur duyuyoruz.

    Sizin de yeni yılınız kutlu olsun sevgili Sezer Hanım. Temennim, hep mutlu olalım. Nice mutlu senelere...❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı Toaç,
      Eserlerinin büyük çoğunluğunu dinledim ve çok beğendim. Birbirinden farklı bir sürü enstrümanı çalıyor oluşu ve Türk Müziğinden notalarla cazı harmanladığı bestelerine hayran kaldım. Dilerim daha bir çok başarıda öncü olur. :A
      Neşeli, huzurlu bir yıl diliyorum size ve herkese.
      2024 te mottomuz mutluluk olsun <3

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H