17 Aralık 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵



Azam Ali

1970 yılında İran-Tahran’da doğan müzisyen ve şarkıcı Azam Ali, İran İslam Devrimi'nden sonra ülkesini terk etmek zorunda kaldı. İlk gençlik yıllarını Hindistan’da geçirip daha sonra, müzikal bir eğitim almak amacıyla ABD'de Los Angeles’a yerleşmiştir. California doğumlu ve jazz sever bir perküsyoncu olan Greg Ellis’le, 1995 yılındaki "Master Musicians of Jajouka" konserinde tanışır ve "Vas" isimli grubu kurarlar. Vas adı altında ortaya çıkardıkları eserlere "Narada" isimli müzik şirketi sahip çıkar. Bundan sonra, grubun tüm albümleri ve üyelerin solo projeleri, bu şirket sayesinde dünya müzik marketlerine dağıtılır.

"In The Garden Of Souls" albümü, grubun dünyaya ve evrene bakış açılarını çok iyi bir şekilde yansıtır. Özellikle Azam Ali imzasının geçtiği cümlelerde, new-age akımının etkileri ve doğu mistisizminin ağırlığı hissedilir. Tibet çalgıları, ud, çello, zil ve ritm sesleriyle bezenmiş müziklere, Azam Ali’nin büyülü vokali eşlik eder.

"Niyaz" ismiyle kurulan grup ise; elektro-sentez üstadı, Grammy Ödülüne aday olmuş Carmen Rizzo ve bir gitarviyol (doğru okudunuz bu aleti ben de ilk defa duydum ve nette fotoğraflarını gördüm) ve yaylı çalgılar üstadı olan Loga Romin Torkian, ki "Axiom of Choice" isimli enfes bir projesi-grubu olmuştur onun da.

Ortaçağ latin bestelerini de seslendirdiği "Portals of Grace" isimli albümü 90’lı yılların sonuna doğru çıkmış, akabinde kurucusu olduğu VAS grubu ile çalışmalarına 2004’e dek devam etmiştir. Çok sesli elektro-etnik müziğin en iyi örneklerinden birini icra eden Azam Ali, hem popüler dinleme zevkinin hem sanatsal kriterlerin doruğunda üstün ve özgün eserler üretmektedir.

Her çalışmasıyla, tam puan alan sanatçı, benzersiz vokalini neredeyse bir enstrüman gibi kullanmasıyla tanınmaktadır ki, bunun için örnek bir ikinci şarkıyı da buraya tıklayarak dinleyebilmeniz için ekliyorum. Yeni tanıştığım bu müzisyeni sevdim, kullandığı enstrümanlarla birlikte çok iyi işlere imza atıyor. 

Keyifli ve müzikli pazarlar dilerim,







{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





22 yorum:

  1. İlk defa duyduğum bir sanatçı. Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rehitu,
      Müzik tarzı, enstrüman çeşitliliği ve sesinin farklılığı ile bize de yakın bulduğum bir sanatçı, beğendiyseniz sevindim.
      Ben de teşekkür ederim. :F

      Sil
  2. Tanımıyordum ve bayıldım. Teşekkürler Sevgili Dostum, şimdi Spotify'daki albümlerini talan etmeye gidiyorum, velhasıl bugün günlerden Azam Ali:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros :)
      Ah çok memnun oldum. Günlerden Azam Ali, haklısın. Enfes bir gün geçirmeni dilerim müziklerle :) :T

      Sil
  3. Merhabalar.
    Bu haftaki Pazar Müziğinizi dinlemekle birlikte İranlı müzisyen Azam Ali ile ilgili yazınızı da okudum. İran İslam Devrimi ile İran, sanat adına çok şey kaybetti. Müzikler de gerçekten bizim müzik kültürümüze yakın bir form içerdiği için yabancı gelmedi ve ayrıca güzeldi.
    Paylaşım için emeğinize ve gönlünüze sağlıklar diler, teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey hoş geldiniz,
      Yazdığınızda haklısınız, sanatı baskılamaya çalışan yüreği, zihni karanlık yönetimler her daim çökmeye mahkum ama er, ama geç.
      Beğenmenize sevindim, bize yakın ve bu sanatçı Türkçe parçalar da seslendirmiş.
      Çok teşekkür ederim yorumunuz ve desteğinize.
      Saygılar,

      Sil
  4. Diğer blog yazılarını okurken harika bir fon oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dada,
      Ne güzel olmuş, ben de her yeni yorumu yanıtlarken açtım. :) :T

      Sil
  5. İlk defa duydum, çok hoştu.
    Teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş Tasarımcısı,
      Beğenmene mutlu oldum. Ben de teşekkür ederim canım yorumuna :) :F

      Sil
  6. Ben de şimdi sizin sayenizde tanışmış oldum sevgili Sezer Hanım. Bilmediğim bir sanatçıydı. Seslendirdiği Ortaçağ Latin bestelerini merak ettim. Albümü YouTube'da var mı, bir bakayım.
    Paylaşım için teşekkür ediyorum.
    Sizin de keyifli ve müzikli haftalarınız olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Toaç,
      Youtube' da albümlerinin olduğu sayfası var, ordan diğer eserlerini inceleyebilirsiniz. Sanırım Spotify' da da vardır. Enstrüman zenginliği var şarkılarında, eh bir de sesinin tınıları olunca dinlemesi pek zevkli. :)
      Beğenmenize sevindim :A Müzikli günler diliyorum. :) :F

      Sil
    2. Ayy Sezer Hanım, nasıl güzel bir albümmüş öyle. Şimdi bir kaç şarkıyı dinledim, tek kelimeyle hayran kaldım. Üstte paylaştığınız şarkıdan bambaşka bir yorum çıkıyor sanatçıdan. İtiraf etmeliyim ki Ortaçağ Latin bestelerini daha çok sevdim.
      Tanıştığıma memnun oldum Sayın Azam Ali. :)
      Ve size de sonsuz teşekkürümle...:)

      Sil
    3. Ah ah ne güzel :A çok mutlu oldum gerçekten.. :)
      Arada YouTube' da başka çalışmalarını açıp dinliyorum ben de.
      Sevgiler gönderiyorum <3

      Sil
  7. Ben de ilk tanışanlardanım ve nasıl da yakın coğrafyamızın her telden çalan müzikleri bunlar böyle. Çok hoş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçikız,
      Müziklerin teması ve enstrümanlar birbirine çok yakın, haklısınız. Ek olarak Azam Ali' de bilmediğim enstrümanlara rastladım.
      Beğenmenize mutlu oldum. :) :F

      Sil
  8. Çok renk,çok ses; çok güzel bir şarkı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Serin,
      Güzel tarifledin, sağol. Beğenmene sevindim. :F

      Sil
  9. Çok güzel bir şarkı. Mistik bir ezgisi var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Karavandaki Kadın,
      Beğenmenize sevindim. Dediğinize katılıyorum, şarkılarında çoğunlukla bu mistik hava var. :)

      Sil
  10. Doğu enstrüman ve oryantal ezgileriyle batının ahengi harika. Sevdiğim bir tür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Bazı müzisyenler bu karışımı mükemmel aktarıyor. Azam Ali' de onlardan biri. Beğenmenize sevindim.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H