24 Aralık 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Khaled Mouzanar

27 Eylül 1974' te Lübnan' da doğan besteci, söz yazarı, yazar ve film yapımcısı olan Khaled Mouzanar, birçok film için müzik besteledi. 2008'de şarkıcı ve söz yazarı olarak ilk solo albümü olan Les Champs Arides'i kaydetti. Çalışmaları klasik, çağdaş ve halk müziği dahil olmak üzere çeşitli türlere dayanmaktadır. Bestelerinde Brezilya korosu, Arjantin tango ve oryantal ezgilerden de etkilenmiştir.

Mouzanar, Ermeni-Lübnanlı besteci Boğos Gelalyan ile çalıştı. 2000 yılında, Zeid Hamdan ile birlikte, Beyrut'un yeraltı müzik sahnesinin çoğunu ürettiği ilk plak şirketi 'Mooz Records'u kurdu. Sinemadaki ilk profesyonel deneyimlerinden biri 2005 yılında Hany Tamba'nın yönettiği kısa film "After Shave" ile gerçekleşti. Film, 2006 yılında Fransa'da En İyi Kısa Film dalında Cesar Ödülü'nü kazandı. 2008'de Cannes Film Festivali'nde Caramel filminin müzikleri için "En İyi Müzik Ödülü"'nü kazandı. 2017'de Nadine Labaki'nin uzun metrajlı filmi "Capernaum" filminin yapımcılığı ve senaryosunda birlikte çalıştı ve müziklerini besteledi. Film, 2018 Cannes Film Festivali'nde Jüri Ödülü'nü kazandı ve En İyi Yabancı Film dalında Cesar Ödülü, Altın Küre ve Akademi Ödülleri'ne (Oscar) aday gösterildi.

2022'de Mouzanar, Netflix'in yılın en büyük başarılarından biri olan "Perfect Strangers" filminin müziklerini yaptı. Mouzanar, geleneksel evlerin yıkılmasını önleyerek ve yeşil alanları koruyarak Lübnan'ın mirasının korunması için çalışan bir aktivist. Aynı zamanda, eğitime erişimi olmayan çocuklarla ilgilenen Capernaum Vakfı'nın kurucu ortağıdır.

YouTube' da sanatçının kanalında bir çok çalışmasının kayıtları bulunmakta. İlginizi çekerse dinlemenizi öneririm.

Pazar gününüz müzikle, güneşle ve neşeyle dolsun.







{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





10 yorum:

  1. Bugün de kültürlendik şükür. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. İlk defa dinledim. Hem masalsı hem dramatik hissettirdi. Güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      Müziklerde aynen saptadığın hava hakim genelde. :T :)
      Teşekkürler :F

      Sil
  3. Khaled Mouzanar adını ilk kez duydum, müziklerine bayıldım. Öğreneceğimiz daha ne kadar çok şey var. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Dünyada müzisyenden geçilmiyor ama kaliteli olanları, kulağa ve kalbe hitap edenleri bulmak zor. Onları tanımak keyif veriyor. :)
      Ben de teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  4. Bu tip özgün ve etnik ritimleri seviyorum. Keşif için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay,
      Beğenmene sevindim :) teşekkür ederim :F

      Sil
  5. Müzik harikaymış sevgili Sezer Hanım. Tangonun nağmeleri parçada daha baskın geldi bana. Çok beğendim.
    Sanatçı epey yetenekliymiş ki aldığı ödüller bunu gösteriyor.
    Ülkesinin mirasını koruması ve çocuklarla ilgili çalışmalarını ise çok takdir ettim.
    Bu harika müzik ve paylaşım için teşekkür ediyorum size.
    Emeğiniz dert görmesin. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Hanım,
      Bu değerli müzisyenin çalışmalarını beğenmenize sevindim. Bazı insanlar çok ayrıcalıklı doğuyor ve bunu geliştirerek, farkedilecek bir yere geliyorlar. Ödüller de doğal olarak çalışmalarında yerini buluyor. Müzikleri her daim bizlerle olsun. :A
      Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. <3

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H