20 Aralık 2023 Çarşamba

BİR KELİME = VARİDAT






Varidat : (isim, Arapça) Gelirler.

      "Bayraktar Çiftliğinden ayda beş bin lira geçiyor eline. Han hamam varidatı ayrı." - Attilâ İlhan



Kelime Kökeni :

Arapça wrd kökünden gelen wārid 1. gelen, denk gelen, başa gelen, 2. gelir, irat  sözcüğünden alıntıdır.

Arapça wāridāt  "gelirler" sözcüğünden alıntıdır. Arapça sözcük Arapça wrd kökünden gelen wārid   "gelen" sözcüğünün çoğuludur. 






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





not: gif, giffix.blogspot.com' dan alıntıdır.





12 yorum:

  1. Merhabalar.
    Varidat tandığımız ve bildiğimiz bir kelime olduğu için, yabancılık çekmedik. Yaptığım bir araştırma ile tasavvufta varidat: "Kalbe doğan gerçekler" anlamına geliyor. Yani insan gönlüne düşen, insan kalbine doğan, ya da kalbe gelen anlamına da geliyormuş.
    Varidat, kelime tanıtımınız ve paylaşımınız için teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla birlikte sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey hoş geldiniz,
      Tahmin etmiştim bu kelimeye aşina olduğunuzu. Kelimeyi araştırırken tasavvufla ilgili bir ayrıntıya rastlamadım. Bu güzel bilgilendirme için çok teşekkür ederim size.
      Saygılar sunuyorum.

      Sil
  2. Varidat sözcüğü geçmiş zamanda daha çok kullanılırdı. Gelirler, gelir, irat olarak ilk anlamından çok ikinci anlamı daha bildik geliyor.
    Bu sözcük bana varis, veraset vesayet sözcüklerini de çağrıştırdı sevgili Sezer.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Hocam merhaba,
      Haklısınız, bu kelimeyi ben de yeni duydum, irat ise bildiğim bir kelimeydi. :T
      Kelimeler bazen yazılış, bazen de söyleniş olarak birbirlerine benziyorlar :)
      Teşekkür ederim yorumunuz için. :F

      Sil
  3. İratı bilirim de varidat kelimesini bilmiyordum. Aslında varidat ile anlamı olan irat kelimelerinin söyleyiş tarzı birbirine yakınmış.
    Gif de pek iyiymiş. Beyefendinin ne çok varidatı varmış öyle. :)
    Bilgi ve harika müzik için teşekkür ediyorum Sezer Hanım.
    Mutlu akşamlar...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Hanım,
      İrat galiba daha tanıdık, bildik bir kelime varidat' a göre. Ben de ilk defa duyduğumu söyleyebilirim.
      Bu yayınlar giflerle daha da anlamlı ve keyifli oluyor :)
      Çok teşekkür ederim yorumunuzla, katkınıza.
      Sevgiler, :F

      Sil
  4. Kelimeyi biliyorum fakat gif muhteşem Sevgili Momentos, kelimeye çok yakışmakla kalmamış, ince bir zekanın ürünü olarak mizahi yanı da şahane , çok alkış:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dostum,
      Araştırmalar sonucu bu gifin harika olduğunda hem fikiriz :D
      Çok sevindim :T

      Sil
  5. Müzik dinlendirici. Varidat önceden karşılaşmadığım, karşılaşmış olsam bile ilgimi çekmemiş bir kelime. Evet, irat daha yaygın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Sanıyorum o zamanlar bile varidat, yaygın kullanılmamış bir kelime, o yüzden çoğunluk irat kelimesine aşina.
      Teşekkür ederim. :F

      Sil
  6. Kelimeyi duymuştum ama Recep Altun'un katkısı ne kıymetli olmuş, hiç bilmiyordum. - Evren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Evren,
      Kelimelerin derin anlamlarına ulaşmak ne kadar kıymetli ve bunun için katkıda bulunan herkese teşekkürlerimiz kalpten. :)
      Sevgiler, :F

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H