8 Ekim 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵



Dalida 
 (17 Ocak 1933 – 3 Mayıs 1987)

Asıl adı Iolanda Cristina Gigliotti olan Dalida, Kahire doğumlu İtalyan asıllı şarkıcı, sinema oyuncusudur. Kariyerini, vatandaşlığına geçtiği Fransa'da yaptı. 55 altın plak alan Dalida, aynı zamanda "elmas plak" verilen ilk şarkıcıdır.

 Daha çocukken viyolonsel ve şarkıcılık dersleri aldı. 1951'de bir güzellik ajansına girdi ve ardından da Kahire'de bir moda evinde model olarak çalışmaya başladı. 1954'te Mısır Güzellik Kraliçesi seçildi. Bu yıllarda bir yönetmen olan Marc de Gastyne ile tanıştı ve evlenip Paris'e gitti. Varyete şovlar ve kabarelerde Fransızca, İtalyanca, Arapça ve diğer dillerde şarkılar söyledi. Dalida sahne adıydı.

1957'de Paris Olympia'nın açılışında Charles Aznavour ile birlikte bulundu ve aynı yıl Gilbert Bécaud'ya vokalistlik yaptı. Daha sonra Türkçe dahil olmak üzere bir sürü dilde şarkılar söyleyen Dalida, dünya turnelerine çıktı. 1973 yılında ise Alain Delon ile birlikte, o herkesin bildiği efsanevi düet: 'Paroles paroles' i gerçekleştirdi. Dalida şarkılarını, Fransızca, İtalyanca, Arapça, Almanca, İspanyolca, İbranice, İngilizce, Danca, Japonca ve Yunanca olarak 10 dilde icra etmiştir. Kariyerinde 500 Fransızca şarkı bulunmaktadır. Bunların 200'ü İtalyancaya, 300'ü ise diğer dillere çevrildi. Dünya çapında 150 milyon albüm satmıştır. Aynı zamanda pek çok ödül kazanan Dalida 55 kez Altın Plak almıştır.

Hayatındaki bu şan ve şöhrete rağmen, kişisel hayatı zorluklarla, dramla ve trajedi ile doludur. 1961'de akıl hocası olan Lucien Morisse ile evlenmiştir. Evlilik birkaç ay sürer ve boşanırlar. 1967'de yeni aşkı olan İtalyan şarkıcı Luigi Tenco intihar etmiş, Dalida da intihara kalkışmıştır. Daha sonra Richard Chanfray ile birlikte gösterişli bir hayat sürdüren şarkıcı, Chanfray'ın intiharı ile karşı karşıya kalmıştır. Bu acıları es geçip şarkı söylemeye devam eden Dalida kendi anlatımıyla hayatın anlamının küçük olduğunu belirtmiş ve kişiliği geliştirmek için çok zaman harcamıştı. 3 Mayıs 1987'de Montmartre'daki evinde aşırı dozda uyku ilacı alarak intihar etmiştir.

Ardında şöyle bir not bırakmıştır: "Hayat artık çekilmez hale geldi. Beni affedin."

Oysa bizler de, her bir şarkısında umutlanıyor, neşeleniyor ve yeni bir güne tutunuyorduk. Geride kalan sesi ve görüntüleriyle avunuyoruz.

Benim çok sevdiğim şarkısını ve Türkçe sözlerini de yayın sonuna ekliyorum.
Işıklarda uyusun.

Dalida' yı hatırlatarak yayına almamı öneren Sevgili Nazlı Toaç' a çok teşekkürler.

İyi pazarlar,


Seni aramak için döndüm
Biliyordum beni bekliyordun
Biliyordum uzun süre
Ayrı kalamayacağımızı
 
Seni aramak için döndüm
Görüyorsun, çok değişmedim
Ve görüyorum ki, sen de
Zaman içinde epeyi yol katettin
 
İkimiz de birbirimizle
Savaş ettik
İkimiz de birbirimizi
Harab ettik, soyduk, yağmaladık,
Kim kazandı, kim kaybetti,
Bilinmiyor hiç, bilinmiyor artık
Şimdi ellerimiz bomboş
Ama savaştan sonra
Barış yapmak kalıyor bize
 
Seni aramak için döndüm,
Genç bir evli gibi titreyerek,
Şefkat, gözyaşı ve zamanla
Geçmişe göre daha olgun ama
 
Seni aramak için döndüm
Aptalca görünüyorum şu sahanlıkta
Bana yardım et ve gel öp beni
Aşağıda bir taksi bekliyor bizi






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





22 yorum:

  1. Günaydın Sevgili Dostum,

    Kendimi erkenden dışarı atmak istiyordum, hava pırıl pırıl ve gitmeyi düşündüğüm yer uzak, eski ve artık tren uğramayan bir istasyon ki blogda rastlanmış olabilir kendisine... Açık havada bir kitap okuma noktası benim için. Sırt çantam hazır, yanımda kahvaltı sonrasında devam edilmekte olan filtre kahve, bloglara bakıyorum; kahve bitmek üzere... Bünye pazar müziğini dinlemeden çıkamazsın diyor. Ve Dalida... Daha ne olsun di mi ama!

    Çok teşekkürler bu keyif için ve elbette Sevgili Nazlı Toaç'a da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydınlar Sevgili Dost Buraneros :)

      Ah yine ne kadar güzel satırlarla, gerçekleşecek bir günü tasvirlemişsin. Bravo diyorum sana, gittiğin yerde Dalida' nın sesi eşlik etsin sana :F
      Çok şık bir gün diliyorum. :)
      Sevgiler,

      Sil
  2. Bu pazar günü müziğini dinlemeye geldim. Dalida'nın hayatını ve sonunda intihar ettiğini bilmiyordum. Bazı insanlar hayatı dolu dolu yaşıyor, acısıyla, tatlısıyla. Özenmek gerekir mi böyle bir hayata, bilemedim. Teşekkürler, mutlu pazarlar sevgili Momentos:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kaystros, hoş geldiniz :F
      Aynı Ajda gibi çok uzun yıllar müziğe hizmeti olabilirdi ama duygusal yükleri taşıyamadığından gitme kararı almış.
      Herkes kendi hayatındaki yükleriyle geçip gidecek bu hayattan, ne kadar keyif alırsak, o kadar iyidir.
      Güzel bir pazar akşamı diliyorum. :)

      Sil
  3. İlk şarkı çalıyor. Bildiğim bir parça ama sanatçının hayatını bilmiyordum. Müthiş bir üretkenlik gerçekten. Aynı zamanda üzücü bir hayat. Sondaki sözler de çok hoş. Teşekkürler bu güzel paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlkay,
      Benim de etkilendiğim bir yayın oldu bu. Gençliğimde, Dalida' nın öldüğünü hatırlıyorum ama detaylarıyla ilgilenmemiştim. Söylediği şarkılardaki hüzünlü satırlar, onun yaşadıklarından ip ucu sanki.
      Beğenmene sevindim. :F :)

      Sil
  4. Dalida sevilmez mi ama:)

    YanıtlaSil
  5. Biliyordum ama bu kadar cıklı bir hikayesi olduğunu bilmiyordum şahsen....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Gerçekten çok üzücü, insanın hayatına aldığı iki kişinin de intihar etmesi tüm dengeleri altüst eder. :(

      Sil
  6. Dalida'nın şarkılarını eskiden beri severim. Pazar günü müziği seçimi nefis olmuş. :)
    Dali'danın hayatını anlatan, şarkılarıyla dolu bir film izlemiş ve yaşadığı dramdan çok etkilenmiştim.
    İzlemek isterseniz şuradan hakkında bilgi bulabilirsiniz: https://www.imdb.com/title/tt5039860/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçikız,
      Ah bu harika bir hatırlatma oldu bana.. tam şu anda izleyecek film arayışı içindeydim. Hemen başlıyorum filme.
      Çok teşekkür ederim bilgilendirme için :A :F :)

      Sil
  7. Sezer Hanım, Dalida'yı televizyonun tek kanal olduğu dönemde ilk kez radyodan dinlemiştim. Çok özel bir sanatçıydı. Özel hayatında yaşadığı o hüzün, şarkılarında da hissedilirdi. Hiç kolay değil 10 dilde şarkı söylemek. Dalida bunu layıkıyla yerine getiren ender şarkıcılardan biriydi. Gazete yazdığında vefat haberini, pek üzüldüğümü dün gibi hatırlarım. Ses ve yorumcu yönünden şanslıydı fakat özel yaşamında şans yüzüne hiç gülmemişti.
    İki klibi de izleyip dinledim. Hatıralar o dönemlere aldı götürdü beni desem yeridir.
    İkinci şarkıyı ben de çok severim. Türkçe sözlerini de ilk kez okuyorum. Nasıl da enfes, duygu yüklü yazılmış sözler...
    Işıklarda uyusun Dalida. İyi ki varmış da bizlerde onu dinlemişiz.
    Çok teşekkür ediyorum paylaşım için Sezer Hanım. Gönlünüze sağlık olsun.
    Mutluluk dolu günler diliyorum. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı Hanım, iyi ki bu harika yorumcuyu önermişsiniz.. :A Biraz önce "Ekmekçikız" ın önerisiyle filmi izleyip bitirdim. Gerçekten ölüm sağında solunda kol geziyor gibiydi onun söylemiyle. Böyle büyük sanatçıların etrafında her şeyi gözlemleyen, organize eden ve destek veren birilerinin olması şart. Onca şaşaa insanı farklı düzeyde düşünmeye sevk ediyor sanırım. :(
      Yayını hazırlarken çok keyif aldım. O yüzden hatırlatma için bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum. :) :F
      Sevgiler kalpten <3

      Sil
    2. Rica ederim, ne demek Sezer Hanım...Asıl ben teşekkür ediyorum size. Zahmet edip büyük emekle hazırlıyorsunuz yayınlarınızı. Bize de keyifle okumak ve dinlemek düşüyor. Emeğiniz dert görmesin.
      Ben de kalpten sevgilerimi gönderiyorum. :)

      Sil
  8. BÖYLE BİR SONA NE DENİR Kİ..

    YanıtlaSil
  9. Ah ah lise yıllarımızın efsane sesi, teşekkürler sevgili Momentos.Dinledikçe o yıllar ses,gazete küpürleri,film şeridleri gibi geçti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Arzu,
      Güzel zamanlarda, güzel insanların sanatlarıyla evrildik, ne mutlu bize. :A :) :F

      Sil
  10. Ne güzel kadındı, sesi de harika tabii 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Aynı fikirdeyim. Filmini de izledim, daha da hüzünlendim. Erken giden bir ses.. :A

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H