29 Ekim 2023 Pazar

100. YIL KUTLAMASI




Norm Ender
(25 Mart 1985)


Ender Eroğlu veya bildiğimiz adıyla Norm Ender rapçi, müzisyen ve söz yazarıdır.
Sonradan “Şehrim ülkemin en batı yakası, Allahı gibidir ve tektir Atası” diyeceği İzmir’de dünyaya geldi. 10 yaşında Cartel müzik grubu sayesinde rap müzik ile tanışan Ender, babasının ona hediye ettiği org ile müziğe giriş yaptı.

1999 yılında Erman Altınoğlu ile birlikte Norm grubunu kurdu. 2001 yılında ilk rap şarkısını profesyonel olarak çıkardı. Atv televizyon kanalında 2004 yılında yayınlanan Akademi Türkiye müzik yarışması programına katıldı ancak kendisinden tarzından farklı şarkılar söylemesini istediklerinde kavga ederek programdan ayrıldı.
 
Yeni albümünde eski sert tarzından geriye eser kalmayıp, pop-rap tarzına geçtiyse de bilinen bir gerçek var. Norm Ender, bazen küfürbaz, bazen agresif ve isyankar ama hep protest, hep eğlenceli Türkçe RAP' in çocuğu.

(Norm Ender' in kendini çok iyi ifade ettiği bu yayını önyargısız izlemenizi öneririm.)


Ben Cumhuriyetimizin 100. Yıl kutlaması için yayınlanmış bir çok besteyi dinledim. Norm Ender' in bestesi -bana göre- açık ara hepsinden önde ve içime en sineni. Notaları, vurgusu ve özellikle sözleriyle benim kalbimde artık 100. yıl marşı olarak yerini aldı "Parla" marşı.

Cumhuriyetimizi daha coşkulu kutlamak yaraşırdı bize, bir hafta boyunca sürecek eğlenceler, bayrakla donanan sokaklar, caddelerde bandolar, gökyüzünde gururumuz jetlerimizle çok farklı bir hava yaratılmalıydı. 


CUMHURİYETİMİZİN 100. YILI KUTLU OLSUN!
ATA' MIZA ŞÜKRAN VE MİNNET DUYGULARIMLA...








{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-




20 yorum:

  1. Aferin hemşehrime, helâl olsun. Atatürk aşkıyla yanan güzel insanların bayramı kutlu olsun. Hâlâ hilâfet ve şeriat hayalleri kuran beyinsiz mahlûkat gün yüzü görmesin. Amin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros, incelediğim kadarıyla oldukça cabbar bir genç, inanmadığı ve dayatılan şeylere başkaldırıyla geçmiş hayatı ama yılmamış ne güzel :A
      Ve bu bestesi kalbimin ta derinlerine işliyor. Gördüğüm kadarıyla halkın gönlünde, 100 yıl marşı olarak çoktan yerini almış. Son cümlenize kocaman bir amin de benden. Cumhuriyetten daha güzel bir yönetim şekli var mı? <3
      Bayramımız kutlu olsun! :)

      Sil
  2. Sözleri, ritmi, enerjisiyle Parla marşını ben de çok beğendim. Önerdiğin yayını geniş zamanda dinlemek isterim. Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun. İlelebet Cumhuriyet... Sevgiyle sevgili Momentos:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yıldız,
      Bizler kalbimize sinen bir marş olarak bakıyoruz, ancak bu konuda otorite olanlar da "prozodi" açısından çok uyumlu olduğu görüşünde fikir birliğindeler.
      Cumhuriyet bayramımız kutlu olsun :) <3
      Sevgiler gönderiyorum.

      Sil
  3. Ben de en çok bu marşı beğendim. Çok bilinmeyen bir rap şarkıcısının (en azından ben tanımıyordum) bestelediği marşın bu kadar güzel olması ise başlı başına umuttur. Nice 100 yıllara... 🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde Yazar merhaba,
      Haklısınız, çoğunluğun beğenisini kazandı bu marş. :T
      Benim de rap ile ilgim pek yoktur, en fazla Ceza' yı bilirdim bu tarzda ama bileni tanıyanı çok fazlaymış, öğrendim. Ve delikanlıyı araştırınca da protest kişiliğinde, derin bir hayat görüşü olduğunu farkettim. Dediğiniz doğru, gençler kendilerinden beklenmeyenle bizi şaşırtıp, umut veriyorlar.
      Çok teşekkür ederim yorumunuza ve Cumhuriyetimiz kutlu olsun :F :)

      Sil
  4. Merhabalar.
    Türkiye Cumhuriyetinin 100. yılı kutlamaları öyle günlere, haftalara ve aylara sığmaz, yıl boyunca kutlanmaya değer bir asaletti. Kutlamayı bir güne sığdıranlar da kehren kutladılar.
    Cumhuriyetimizin 100. yılı kutlu ve mutlu olsun. Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalsın.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey hoş geldiniz,
      Dediğiniz doğru valla, kerhen kutluyorlar, o da ite kaka.
      Halk ve bazı belediyeler bazı şehirlerde hakkını verdiler ama yine de buruktuk.
      Gençlere hitabesinde Atamız, taa o zamanlardan bilmiş de uyarmış. Bizler ölüp gideceğiz ama Cumhuriyet sonsuza kadar yaşayacak:
      Kutlu olsun 100. yaşı, bayramımız kutlu olsun.
      En içten Saygılar,

      Sil
  5. 100 yıl marşıolarak ne kadar harika oldu değil mi? Herkes çok sevdi. 100.yıl adı üzerinde koskoca 100 yıl daha ne nice yüzyıllar olur çocuklarımıza devredeceğimiz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelinpembesi,
      Muhteşem oldu hem de canım, her dakika dinliyorum severek. :)
      Gerçekten sonraki yıllar çocuklara, gençlere güzellikler getirsin, refah içinde olsunlar dilerim. :A

      Sil
  6. Çokkkk güzel çok;her sözcük tane tane,müzik muhteşem. Gençler umudumuz... Nice yüzyıllara Atatürk Cumhuriyetimiz,çok yaşasın... Teşekkürler sevgili Momentos 🧿🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Arzu,
      Ne harika bir kelime bu "Parla" :T bayıldım, müthiş bir coşku veriyor insana.
      Atamız, bize emaneti Cumhuriyetle birlikte ilelebet çok yaşasın!
      Teşekkürler :A :)

      Sil
  7. "Parla" öyle hızlı şekilde akılda kalıyor ki, diğer marşların açık ara önüne geçti. :)
    Bence Turan Manafzade'nin Türkiye 100 marşı da diğerlerinin arasından sıyrılıyor. Şurada: https://youtu.be/F2CkTdcw9dA?si=NvMdhvwvQkdquACM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçikız,
      Yayına dediğim gibi bir çok besteyi dinledikten sonra Turan Manafzade' nin marşını beğenip onu yayına almış ve her şeyiyle hazırlamıştım. Ancak hemen akabinde "Parla" çıkınca sildim ve Norm Ender'i yayına konuk aldım. Hayatını inceleyince de iyi ki dedim. :)
      Prozodisi mükemmel bir eser, bravo İzmirli gencimize. :T
      Çok teşekkür ederim açıklamama vesile oldu bu link. :)

      Sil
  8. Bende en çok Parla'yı sevdim. :) Youtube yayınını listeye ekledim boş vaktimde izleyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Parla herkesin 1 numarası oldu. Ben sürekli dinliyorum. <3 :)

      Sil
  9. Bu yıl birden fazla sanatçının 100.yıl marşı yapması çok iyi olmuş 👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deryacığım :T
      Ama en çok parlayanı da bu oldu :) <3

      Sil
  10. Dinlerken tüylerim diken diken oldu sevgili Sezer Hanım. Bravo ülkemizin değerli gencine! Pek çok beğendim marşı. Emeğine taş değmesin.
    Marşa kadar da kendisini tanımıyordum. Tanıyalım, dinleyelim, destek olalım sanata gönül vermiş gençlerimize.
    Cumhuriyetimiz sonsuza dek parlasın. Nice nice asırlara kutlu olsun!
    Değer kattığınız anlamlı paylaşım için size teşekkür ediyorum Sezer Hanım. 🌺❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Hanım,
      Gerçekten yüreklerimizi titretti bu marş, gerek bestesiyle, gerekse sözleriyle :Y
      Değerli bir Cumhuriyet genci tarafından yapılması da ayrı bir güzellik katıyor olaya.
      Sonsuza kadar parlasın Cumhuriyetimiz, hilal ve yıldızımız :A
      Çok teşekkür ederim siz de yorumunuzla değer kattınız <3 :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H