11 Ekim 2023 Çarşamba

BİR KELİME = RİNT






Rint : (Farsça) 1. (isim) Görünüşe ve dünya işlerine önem vermeyen, kurallardan uzak, bütün varlığı kendi iç dünyasına göre değerlendiren kimse.

      "Ölüm asude bahar ülkesidir bir rinde." - Yahya Kemal Beyatlı

2. (isim) Sarhoş, ayyaş kimse.



Kelimenin kökeni :

Farsça rind, 1. güzel insan, 2. filozof, kalender, dünya hırslarından vaz geçen sözcüğünden alıntıdır.





"Bu kelimeyi önererek, yayına katkıda bulunan Sevgili Makbule Abalı' ya teşekkürlerimle,"






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





not: kullanılan gif, imgur.com' dan alıntıdır.





20 yorum:

  1. Merhabalar.
    Rint, ses olarak kulağıma yabancı değil, ancak kelime anlamını bildiğim bir kelime değildi. Sayenizde bir kelimeyi daha dağarcığıma ilave etmiş oldum. Paylaşım için teşekkür eder, kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun, merhabalar
      Bu kelimeyi ne zaman duysam Yahya Kemal gelirdi aklıma. Nİhayet bugün kelimeyi Makbule Hocam önerisiyle yayına misafir ettim.
      Yorumunuz, ziyaretiniz için teşekkür ederim.
      Saygılar,

      Sil
  2. Yahya Kemal Beyatlı ve şiirleri lisede Edebiyat derslerimizde işlenirdi. Şiirleri okumak çok güzeldi ama yazıldığı kalıpları öğrenmek can sıkıcıydı. Mefaili Failün...diye başlayıp devam eden ezbere bilmek zorunda olduğumuz...
    Rindlerin Akşamı ve Rindlerin Ölümü ne güzel iki şiirdir.
    Aldığın dize ne kadar anlamlı. İzninle sonraki 3 dizeyi de ben ekleyim:
    "Gönlü her yerde buhurdan gibi yıllarca tüter
    Ve serin serviler altında yatan kabrinde
    Her sabah bir gül açar, her gece bir bülbül öter." Y.K Beyatlı
    Her zamanki inceliğinle adımdan da söz etmişsin. Emeklerin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eklediğiniz dizeler için teşekkürler Makbule Hocam :A
      Aynen dediğiniz gibi o kalıpları ezberlemek biraz zordu. Ferhan Şensoy' un bir oyununda da geçer hatta espriyle karışık. :)
      Kelime çalışmasına öneriniz için ben teşekkür ederim. :F
      Sevgiler,

      Sil
  3. Bu kelimeyi hiç bilmiyordum. Bayağı anlamı varmış. Paylaşım için teşekkürler Sezercim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygucuğum, yeni bir kelime daha dağarcığımıza kattık. :)
      Ben de gelip incelediğin ve yorumun için teşekkür ederim. :A

      Sil
  4. Örnek olarak, “Gölge etme başka ihsan istemem” diyen Diyojen’i verebilir miyiz Momentos :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Antik zamanların felsefecileri hayatı, insanı incelerken derin düşüncelerde kendileriyle birlikte kalmaya meyilli olduklarından, olabilir tabii :)

      Sil
  5. Şiirlerden kaynaklı olarak biliyordum kelimeyi ama bir şey daha hatırladım sonra... şöylece bırakıyorum linki:)

    https://www.youtube.com/watch?v=LmeBo8ifEiE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu grubu hiç bilmiyordum Buraneros :)
      Sağol :T

      Sil
  6. Nedendir bilmiyorum ama önce beynimde rıht ile karıştırdım sonra mevzuya uyandım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      "rıht" ne demekti? :)

      Sil
    2. Merdiven basamaklarının dikine uzunluğu efenim. :)

      Sil
    3. Aa ne ilginç, ben hemen TDK sözlüğe baktım orda yoktu. Teşekkürler açıklama için. :A :)

      Sil
  7. Rint kelimesi, sık olmasa da ara-ara bulmacalarda " Gönül eri " olarak sorulur hep. Her karşıma çıktığında da neydi yahu deyip unuttuğum olurdu kelimeyi. :)
    Bu açıklayıcı bilginizden sonra artık unutmam sanırım. :)
    Yalnız kelimenin ikinci anlamı ilginç geldi bana. Gönül eri ile ayyaş kimse, anlam bakımından ne kadar da farklıymış. :)
    Kelimeyi öneren sevgili Makbule Abalı hanıma ve paylaşım için de size teşekkür ediyorum Sezer Hanım. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlı Hanım,
      Bulmacalar, kelime zenginliği yaratan çok güzel bir alan, ilgilenmek gerek :) Aslında gönül eri ve ayyaş arasında bir noktada eşleşme vardır. Kurallardan uzak, kendi iç dünyasında kendisiyle hemhal olmakla ilgili diye düşünüyorum.
      Çok teşekkürler yorumunuzla verdiğiniz katkıya :F <3

      Sil
    2. Hımm, bu açıdan düşünmemiştim. Haklı olabilirsiniz. Sonuçta ayyaş kuralları hiçe sayan biri. :)
      Uzun yıllar boyunca bulmaca çözme müptelası olmuştum. Bıraktım, iyi de oldu. :)
      Rica ederim, ne demek Sezer Hanım...Emeğinize sağlık olsun. :)

      Sil
    3. O zaman kelimelere burdan hep beraber devam edelim :) :A

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H