19 Şubat 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵


Bugün depremin 14. günündeyiz. Duygularımızın karışıklığı, gerginlik, stres ve korkularımız devam ediyor. Bulduğumuz ve önerilen çeşitli şekillerde kendimizi rahatlatmaya çalışıyoruz.

Bugünkü yayını, bilimsel olarak çalışılmış, anksiyeteyi ve stresi hafiflettiği kanıtlanmış 6 şarkıya ayırdım. Dr. Lewis-Hodgson, Mindlab Enstitüsü ile birlikte çalışarak bazı şarkıların anksiyeteyi azalttığını ortaya koydu. Bu şarkılar kalp atışı, nefes ve kan basıncını olumlu yönde etkiliyor. Sıralamayı sondan başlayarak inceleyelim.


Mozart' ın "Canzonetta Sull'aria" adlı bestesi, Figaro' nun Düğünü' nün 3. perdesinden kısa bir düet. Obua ve telli çalgılar kullanılarak çalınıyor. Dr. Lewis-Hodgson' un sıralamasında 6. sırada.




5. sıradaki şarkı, DJ Shah' ın "Mellomaniac (Chillout Mix)" şarkısı da, anksiyeteyi ve stresi hafifleten şarkılar grubunda. Mindlab' da yapılan deneyler kalp atışlarını %27' ye kadar yavaşlattığı ve hatta ağrıyı azaltıcı etkisinin olabileceğini gösteriyor.




4. sıradaki şarkı, yapılan çalışmaya göre Yann Tiersen' in "Comptine d'un Autre été" adlı eseri sakinleştiren şarkılar sıralamasına girmiş. Bunu bilmeden önce de dinlemekten keyif aldığım ve hafiflediğim bir eserdi bu şarkı. 




3. sıradaki şarkı, Lilium' dan "Sleeping Inside"
Şarkıyı ilk defa dinledim ve yumuşak tınıları sayesinde rahatladığımı hissettim. 




2. sırayı Enya alıyor "Watermark" adlı şarkısıyla. "Watermark" ilk çıktığında, Warner Music UK' un yapımcısı Rod Dickins' i adeta büyülemiş. Dickins, bu şarkı sayesinde daha iyi uyuduğunu söylemiş. "Watermark" ta kullanılan sesler Enya tarafından 200 kez üstüste getirilmiş.Sonuç olarak, Enya' nın sesi hipnotik ve uyarıcı seslerle karışarak rahatlamamızı sağlıyor.




Mindlab Enstitüsü, Marconi Union' un "Weightless" şarkısını 2011' de dünyanın en rahatlatıcı şarkısı olarak tanımlıyor. Araştırmaya göre bu şarkı diğerlerinden %11 daha rahatlatıcı ve aynı araştırmalar anksiyeteyi %65' e kadar azalttığını tespit etmiş. Marconi Union' un rahatlatıcı bir şarkı bestelemek için bilinçli olarak bilimsel teorileri dikkate aldığını düşününce, bu hiç şaşırtıcı olmuyor elbette. Anksiyeteye iyi geldiği, İngiliz Ses Terapisi Akademisi tarafından da onaylanmıştır. Açıkçası bu yayını hazırlarken arka planda çalıyordu ve gözlerimin kapanmasına ramak kalmıştı diyebilirim. Yani test edip ben de onaylamış oldum. "Weightless" albümü olarak Youtube' da bulacağınız şarkı, 6 bölüm halinde yayınlanmış, arka arkaya dinlemenizi tavsiye ediyorum ve bu şarkıyı neden 1. sıraya almışlar dinledikçe daha iyi anlıyorum.




Dinleyen herkese şifa olması dileğiyle.
İyi pazarlar,




{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





not: bu yayını spotify' daki Momentos kanalımdan dinleyebilirsiniz.







13 yorum:

  1. Ne diyebilirim bilemedim Sevgili Dostum.

    Bi tanesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dostum,
      Duygular karşılıklı, sen de öylesin... :F

      Sil
  2. Senin müzik seçimlerine her zaman bayılıyorum! Açıkçası ilk paylaştığın müziği açarak yazıyorum yorumunu ama içim daha bir karardı, çok güzel bir şarkı ona diyecek yok.
    Depremzedelerin acısını anlayamayız, bizimkiler yanında bir hiç fakat kendim için konuşmak gerekirse depremden beri inanılmaz stresliyim. Olanlara üzüldüğüm gibi her sabah uyandığımda gece evim yıkılmamış şükür diye kabuslardan uyanıyorum sürekli. Denizli'de altı katlı binanın son katındayım. Camdan baktığımda tüm Denizli ayaklarımın altında. Evlerin çoğunluğu sağlam değil ve o şiddette bir deprem olsa -ki Denizli deprem bölgesi yüksek yerlerden- mahvolacak diye kahroluyorum.
    Umarım hiçbir yerde böyle bir şey yaşamayız bir daha. Bu deprem asla unutulmaz ve gerekli önlemler alınır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son cümlem yarım olmuş, umarım ki deprem unutulmaz ve gerekli önlemler alınır*
      Bir de deprem riski yüksek yer demek istedim.

      Sil
    2. Canım Kedi Mırıltısı,
      Ben anladım ne demek istediğini :A
      Dediğin çok doğru, ben de yeniden boynuma düdük asıyorum yatarken ve powerbank, telefon su vs alıyorum yanıma. Hem İstanbul' da, hem İzmir' de deprem yaşadım ama kıyas kabul etmez 10 ilde yaşananlarla.
      Binanızı bir kontrol ettirseniz, en azından bilerek hareket edersiniz ondan sonrası için. Gerçi depreme nerde yakalanacağımızı bilmiyoruz.
      Ben kendi adıma her ay iki kez deprem yayını yapmayı planlıyorum, unutmamak, unutturmamak için.
      Teşekkür ederim yorumunla desteğine.

      Sil
  3. Ne güzel bir hizmet bu🧿🧿🧿🙏🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldızcığım,
      Hepimizin cidden ihtiyacı var diye düşündüm. Test ettiğim için kesinlikle öneriyorum. :F
      Sevgiler canım,

      Sil
  4. Ne güzel düşünmüşsün Sevgili Momentos, çok teşekkür ederiz :) Ben de bu süreçte biraz kafa dağıtmak için hep kulaklığıma sarıldım ama insan bazen şarkı bile seçemeyecek kadar umutsuz hissediyor kendini, tam da böyle zamanlar için imdadıma yetiştin :) Şarkıları not aldım, akşam yatmadan dinleyeceğim bakalım :) İyi pazarlar <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Vulnicure,
      Beğenmene sevindim :A İçinde bir sürü soru ve endişe olan beynimizin biraz rahatlamaya ihtiyacı var. Dediğim gibi 1. numaradaki şarkı mükemmel planlanmış. Şifa olsun <3
      Güzel bir hafta diliyorum.

      Sil
  5. Bu posttaki müzikler sabahıma ferahlık duygusu kattı, teşekkürler Sevgili Momentos. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok sevindim Sevgili Ekmekçikız :A
      Bu listeyi kopyalayıp kenara kaydetmek gerek, ülkemiz bir keder ve gerginlik ülkesi ne de olsa. :)

      Sil
  6. Teşekkürler Momentos... Ne iyi geldi bu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ebemkuşağı,
      Çok memnun oldum :A Hepimize şifa olsun.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H