26 Şubat 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵



Cem Filiz ya da sahne adıyla Cem Adrian 30 Kasım 1980, 
Edirne doğumlu Türk şarkıcı, söz yazarı, besteci.

Boşnak bir ailenin ikinci çocuğu olarak Edirne'de doğmuştur.
Meslek hayatında kullandığı Adrian soyadını doğduğu ve büyüdüğü Edirne şehrinin antik çağlardaki ismi olan Hadrianoupolis'ten esinlenerek aldığını belirtmiştir.

Cem Adrian, müzik ile uğraşmaya ortaokul yıllarında başlamıştır.
İstanbul'a gelmeden önce, Edirne'de bölgesel yayın yapan bir radyoda 6 yıl çalışmıştır. Bu radyoda sunucu ve yayın yönetmeni görevlerini yürütmüştür.

2004 yılında, İstanbul'da bir kafede falcı olarak çalıştığı sırada, Demet Sağıroğlu ile tanışmıştır. Adrian'ın profesyonel şarkıcılık yolunda, Demet Sağıroğlu vasıtasıyla tanıştığı Fazıl Say hayatının dönüm noktası olmuştur. Fazıl Say'ın davetiyle Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi'ne iki yıl özel öğrenci statüsünde devam etmiştir.

Bilkent'te bulunduğu dönemde ses telleri muayene edilmiş ve ses tellerinin olağan ölçülerden çok uzun olduğu anlaşılmıştır: 
"Bu, hiç de gurur duyulacak bir şey değil. Biyolojik bir bozukluk. Bir ressamın üç eli varsa, onun sakatlığı ya da problemidir; ama üçüncü elini de düzgün kullanabiliyorsa takdire şayandır. 
Bana bahşedilmiş, belki dezavantaja dönüşebilecek bir şeydi; ama bunu avantaja dönüştürdüm." diyen sanatçı, 2002 yılında İstanbul'da Mystica adında bir topluluğun solisti olarak, etnik ve elektronik müzik yaptı. 2005 Şubat'ında Ben Bu Şarkıyı Sana Yazdım başlıklı ilk albümü yayımlandı. 
Sanatçının 13 albümü ve sayısız single çalışması vardır.

* * * * *

Şarkı biraz hüzünlü ama yine de bir umut vadediyor. Bir süre daha notası hüzün kokan müzikler eşlik edecek bu sayfaya ama sanatın iyileştirici gücü bizi gün geçtikçe besleyip, ayağa kaldıracak eminim.

22 Şubat bloğumun doğum günüydü. 
2008 de başladığım blog macerası 15 yaşında.
Sessizce kutlayıp, yayınlara devam ediyorum.

Sağlıkla kalın, 






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-




not: yukardaki yayını spotifydaki Momentos kanalımdan dinleyebilirsiniz.

20 yorum:

  1. Cem Adrian, son dönemlerin bana kalırsa en iyi sanatçılardan biri. Pazar günü için muhteşem bir seçim. 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konumuz Kitap,
      Haklısın Adrian' ın hem sanata, hem hayata karşı duruşu çok karakterli. Bu şarkısı da deprem kuşağında olan hepimize umut olarak gelsin. <3

      Sil
  2. Mutlu yıllar Sevgili Dostum, iyi ki bizimlesin-iz. Nice yıllara....

    Coşkuyla kutluyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dostum, çok teşekkür ederim.
      Blog yazmak benim için iyi fikirmiş ki bunca sene devam etti. Sonrasında radyo yayınları da katılınca daha da anlamlandım. Bu arada desteğin, teşviklerin için ben de sana teşekkür ederim. :A
      Nice zamanlara hep birlikte...

      Sil
  3. Nice yıllara canım Momentos! Cem Adrian ve falcılık kariyerini hiç bağdaştıramadım :))) Aman iyi ki müziğe giden yolu seçmiş.. Gerçekten değerli bir sanatçı. Aynı ses teli farklılığı Freddy Mercury’de de yok muydu? Ben ikisini zaten çok benzetirim birbirine, şimdi bir benzerlik daha çıktı bak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C.,
      Teşekkür ederim canım <3
      Sanırım Edirne' den İstanbul' a gelince bir süre geçici işlerde yaşamını sürdürmeye çalışmış ve nihayete ulaşmış. Freddy ile ilgili böyle bir dökümana ulaşmamıştım ama ses aralığı yüksekti onun biliyorum. Düzene aykırı iki ruh onlar ve daima yaşasınlar! :)

      Sil
  4. Nice yıllara Sezercim, bloğunu severek takip ediyoruz. 🌺🌷
    Şarkıyı dinledim, çok güzel. Paylaşım için teşekkürler. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Duygu,
      Çok incesin :F Sağol yorumun için. :)

      Sil
  5. Daha nice bloglu yıllara Sevgili Sezer ✌🏻🪷🙏🏻 Ve her Cem Adrian dinlediğim de içimde bir yer var ve oraya dokunuyor.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevgili Gülşah :A <3
      Sesindeki tınılar kolayca kalbin içine sızıveriyor haklısın..

      Sil
  6. Nice mutlu ve sürüp gidecek blog senelerine Sevgili Momentos. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçikız,
      İnşallah hep birlikte ve güzel günlerde :A :F :) Çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Blogunun daha nice yılları olsun canım, iyi ki varsın iyi ki yazıyorsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Düş Tasarımcısı,
      Teşekkürler, hep birlikte nice zamanlara inşallah :A

      Sil
  8. Nice mutlu, sağlıklı yıllara o halde Momentos! <3 15 koca sene demek, vay be.. Benim bu blogdan küçük kardeşim var :D

    Cem Adrian'ın hayat hikayesi de çok hoşuma gitti. Falcıda çalışırken keşfedilmek ne kadar enteresan ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevgili Vulnicure <3 Kardeşe selam olsun, burda onun bir ablası daha var o zaman :)
      Aslında Cem Adrian doğru yerdeymiş yükselebilmek için.
      Sevgiler benden :F

      Sil
  9. Nice mutlu yılların olsun blogunla sevgili Momentos...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Çok teşekkür ederim canım <3 hep birlikte neşeyle...

      Sil
  10. Bu müziği ve sözleri ne zaman duysam ağlarım ben, çok severim, şimdi uzun zamandan sonra dinleyince duygularım bambaşka şeyler hatırlattı:)

    Bloğunuz yeni yaşı kutlu olsun:))) Hep bizimle olun inşallah:)))) Dolu dolu 15 sene olmuş, ne güzel, tebrik ederim:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kitapkeşfi,
      Hem bu şarkı, hem de Cem Adrian' ın sesi çok duygulandırıyor beni de. :F
      Kutlaman için çok teşekkür ederim, inşallah senin gibi genç bloggerların da uzun yıllarını görmek nasip olur :) :A

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H