5 Şubat 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




Bu pazar gününün konuğu Barry White (1944-2003

Kariyeri, bir şarkıcıya on bir yaşında piyanoda eşlik etmesiyle başladı. Bunu kısmen, piyano öğretmeni olan annesine borçluydu. Otobiyografisine göre,  1959'da Barry White, liseden mezun olmadan ayrıldı. 
On yedi yaşındayken bir çeteden lastik çalmaktan tutuklandı ve beş aylık hapis cezası aldı. 
Bir röportajda White, gözaltındayken Elvis'in "It's Now or Never" şarkısını radyoda duyduğunu 
ve bu şarkının onun hayatını değiştirmeye ve bir müzisyen olarak kariyer yapmaya teşvik ettiğini söyledi. Küçük kardeşi Darryl, 5 Aralık 1983'te bir tartışmada vurularak öldürüldü. 
1986'da White, memleketi Los Angeles'ta iki çete arasındaki şiddete karşı, halka açık bir kampanya yürüttü. 

Kendi kurduğu kadın şarkı grubu "Love Unlimited" ile büyük başarılara imza atmaya başladı. White, şarkıları ve aranjmanları yazdı ve tüm parçaları tek başına üretti. 
Ekim 1975'te şarkıcılardan biri olan Glodean James ile evlendi. 
Grubun en büyük başarısı "Walkin 'in the Rain with the One I Love'"dı. 
Bir sonraki başlık, "From a girls point of view", bir milyonun üzerinde satarak, 
Barry White ve "Love Unlimited" için çığır açan bir başarı elde etti. White, "Love Unlimited Orchestra" adı altında enstrümantal başlıklar içeren albümler yayınladı. 
Phillysound' da kaydedilen bu parçaların en büyük başarısı, 1973'te Love's Theme oldu. 
1973'te "I've got so much to Give", Barry White adı altında yayınlanan ilk albüm oldu. 
White, dünya çapında 100 milyondan fazla plak sattı. 2000 yılında 
"Staying Power" albümüyle iki Grammy kazandı.

Şarkıcı, kilosundan dolayı hayatı boyunca yüksek tansiyon ve şeker hastalığının sonuçlarıyla mücadele etti. Diyalize girdi ve 2003 yılı Mayıs ayı başında, 
kızının söylediğine göre şarkıcının, konuşmasını ve vücudunun sağ tarafını etkileyen bir felç geçirdi . 
4 Temmuz 2003'te Los Angeles'taki Tıp Merkezinde, 
aylarca donör böbreği bekledikten sonra, böbrek yetmezliğinden öldü. 
Külleri Kaliforniya sahilinde Santa Monica açıklarında denize bırakıldı.

Bu muhteşem, derin bir bas sese sahip şarkıcıyı, en sevdiğim şarkısıyla size tanıtmaya çalıştım. Ancak internette bulacağınız diğer şarkılarını da çok seveceğinizden eminim.

Rüya gibi bir pazar dilerim. 






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-







not: bu yayını spotify'daki Momentos kanalımdan dinleyebilirsiniz.







10 yorum:

  1. Alttaki notu görünce uçmuşum, konduğum yerde de fena uçtum. Muhteşemsin Sevgili Dostum. Seni dinlemek gerek!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Sevgili Buraneros, güzel dost :A
      İlk yayın biraz heyecanlandım ama bir sonraki yayında başka şarkılardan da kısa pasajlar için çalışmalar yapacağım.
      İnstagramdaki yayına da (story) bakmışsındır belki.
      Çok teşekkür ederim sana ve yüreklendirici her bir kelimene :F

      Sil
  2. İnstagram'da varım ama yokum, instagram bazı tanıdıklara bakmak için üye olmayı zorunlu kılınca mecburiyetten o varlığım, yoksa bir şey yüklediğim falan yok, kırk yılda bir bakıyorum sadece, bir kırk yıl daha geçmedi ama bakarım:)

    Heyecan güzeldi Momentos ama... Ben çok beğendim, bir eksiklik hissetsem söylerdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlıyorum ve farkındayım yayın yapmadığının. :)
      Blog yayınları bitince vaktimi bunları araştırmakla geçireceğim Sevgili Buraneros :)
      Sen eksiklik yok diyorsan tamamdır.. :A :F

      Sil
  3. Pazar pazar çok iyi geldi. Şimdiden herkese mutlu pazarlar! 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Can hoşgeldin <3
      Harika çok sevindim iyi gelmesine.. iyi pazarlar :F

      Sil
  4. Yine güzel bir müzik. Keyifli pazarlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada Deniz,
      :) Güzel bir pazar diliyorum ben de.

      Sil
  5. Sanatçının sesi daha ilk saniyelerde beni ele geçirdi, şimdi diğer parçalarını da dinleyeceğim, çok teşekkürler iyi pazarlar olsun hepimize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Ah değil mi Zülal <3 :)
      Sana keyifli dinlemeler ve güzel bir pazar diliyorum. :F

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H