14 Nisan 2022 Perşembe

BİR KELİME = MÜSEMMA









Müsemma : (sıfat, Arapça) Ad verilmiş, adı olan.

"Sahib-i imtiyaz Hüseyin Baha Efendi kendi isminden ziyade sıfatının ünvanıyla müsemmadır." - Halit Ziya Uşaklıgil



Birleşik kelime olarak kullanımı da aşağıdaki gibidir :

İsmiyle müsemma : (sıfat) Fiziksel yapısıyla veya karakteriyle adı örtüşen.

"Onun bir büyük adam olduğunu söyleyenler kadar ismiyle müsemma bir satılmış olduğunu söyleyenler de vardı." - Üstün Dökmen



 ∲  ∲  ∲  ∲  ∲

Blogger notu :

Tam da bu tarihte neşeli, meraklı, ilgili bir çocuk olarak geldiğim evrende, halâ aynı ilgi ve merakla yaşamaya devam ediyorum. 
Öte yandan doğduğumda bana verilen isimle de sanırım bu kadar örtüşebilirdim. Çocukken (şimdi de) benden gizlenen, saklanan herhangi bir şeyi ya da meseleyi mutlaka hisseder, sezerdim.

Hazır bugün yeri gelmişken ve yayına sunduğum kelime ile özdeşlik yakalamışken, kendimle ilgili ayrıntıyı ve doğum günümü de kayıt etmek istedim.

Nice senelere hep birlikte olmak dileğiyle,






{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-




not: resim çalışması ​M©MENT©S'a​ aittir.
bu çalışma tamamen doğadan alınmış malzemelerle yapılmış, 
kalem ya da boya kullanılmamıştır.





30 yorum:

  1. İsmiyle müsemmayı çok kullanırız. :)Emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. İnsanlar genellikle isimleriyle müsemma oluyorlar. Sen de onlardan biriymişsin sevgili Sezer. Doğum günün kutlu olsun. Herşey gönlünce olsun. Pano ve resim yine harika. Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yıldız, çok teşekkür ederim yorumun ve güzel dileklerin için. Uzun yıllar hep birlikte olalım inşallah 🙏💖🎉✨

      Sil
  3. İsmiyle müsemmayı çok duyarım. :) Resim çalışman çok güzel, emeğine sağlık. Nice yıllara İnşallah. :) İsimler insanı etkiliyor gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Peki aynı zamanda da kullanır mısın o birleşik fiil halini? 😊 Resim çalışmasını beğenmene sevindim. Çok teşekkür ederim güzel dileklerine💖🙏🌹

      Sil
    2. Hayır, hiç kullanmadım. Kitaplarda falan çok denk geliyor ama. :))

      Sil
    3. Belki bundan sonra kimbilir 😊👍

      Sil
  4. İyi ki doğdun Momentos!!!

    Siz eklemedim, içimden öyle çıktı nedense, engel olmadım... şu resimden yansıyan hep 17 duygusu buna sebep olmuş olabilir, muhteşem:)

    Güle güle kullanın yeni yaşınızı... iletişimimizin lezzetinin nereden geldiği de anlaşılmış oldu Sevgili Momentos. Burçdaşız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili Buraneros 😊✨🎉
      Öyle de devam etseydiniz keşke 😁 Farklı bir çalışma yapmıştım zamanında, doğadan parçalarla hiç kaleme, fırçaya ihtiyaç olmadan neler üretilebiliyor görmüş olduk hep beraber, beğenmenize sevindim.
      Yeni yaşı hiç üstüme alınmadan, hissettiğim yaşla devam ediyorum 😂 Sizinki nisanın kaçı? Koçlar iyidir 👍

      Sil
  5. Yeni yaş da zaten 17 Sevgili Momentos:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa değil mi, aldım kabul ettim 😊👍
      (not: bu arada bu emojilerle ilgili bilgi vereyim ben bir ara)

      Sil
  6. İyi ki doğdun sevgili Momentoscum, nice güzel senelere ❤️❤️❤️

    "İsmiyle müsemma" çok sık kullanılır ama söyle desen tam anlamını bir seferde söyleyemezmişim gibi hissettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim çok teşekkür ederim canım, hep birlikte 🙏💖

      O zaman şimdi anlamı oturmuştur artık hafızaya ve kullanırsın rahatça 😃

      Sil
  7. Doğum gününüz kutlu olsun:) İsimlerimiz benzer anlama sahip (Sezgin) ama benim doğum günüme daha çok var:))) Ayrıca kalem ve boya kullanmadan yaptığınız çalışma çok güzel, emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Aynı kökten geliyor isimlerimiz 😊 Güzellikler olsun hepimizin hayatında, tüm doğum günleri ve hayatımızın sonraki günleri de keyifle, istediğimiz şeylerin meşguliyetiyle geçsin. 🙏
      Doğum günü kutlaması ve resmi beğenmenize mutlu oldum, çok teşekkür ederim. Sevgiler,😊

      Sil
  8. Ben okudum:)

    Yalnız altını çizmeden duramayacağım bir şey var; bu mektup romanlar seslendirmelerindeki sesin -farklı- oyunculuğu ve rengi muhteşem!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Genç Werther' in Acılarını okumamış olduğunuzu düşünmemiştim zaten 👍😊
      Şimdi siz yazınca hemen ben de açtım dinledim yayını tekrar. Evet haklısınız, galiba okurken içimden farklı kişilikler çıkıp hayat buluyor. Ama bu geri bildirimler cidden çok motive edici, heybemi daha fazla doldurmaya ve daha iyi seslendirmeler yapmaya şevk ediyor beni.
      Binlerce teşekkürler 🙏🌹

      Sil
  9. Dingin bir yaş olsun, huzurlu, mutlu, heyecanlı, coşkulu ve dengeli. Güzellikler getirsin, çiçeklerle bezensin, güneşler açtırsın, kelebekler uçursun yeni yaş. Çimlere uzanıp bulutlara seyre dalsın Momentos, keyfi bol, hüznü de az olsun. Kalbi hep sevgiyle dolsun taşsın. Seveni de sevdiği de çok olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Sevgili Evren,
      İçimi kanatlandıran, coşturan bu cümleler karşımda olsanız kocaman bir sarılmaya dönüşürdü emin olun. 🙏🌹😊💖✨🎉😍💕 Tüm dilekleri kalbimle aldım kabul ettim, binlerce teşekkürler ve İzmir' den sevgiler, öpücükler...

      Sil
  10. Merhabalar.
    Doğum gününüzü kutlarım. Sağlıklı, huzurlu ve mutlu nice seneler dilerim. Doğa nesneli yaptığınız resim çalışması gerçekten çok güzel olmuş. Elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim.
    Müsemma benim aşina olduğum ve yeri gelince kullandığım kelimelerden biridir.
    Paylaşım için teşekkür eder, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      Hoş geldiniz, çok teşekkür ediyorum tebriğiniz için. İnşallah sağlıkla nice yayınlarda daha bir arada olmak dileğiyle. :)
      Resmi beğeninize ve kelime yayınına katkınızdan dolayı teşekkürlerimi sunuyorum size.
      Saygılar,

      Sil
  11. Nice güzel yaşlara! Aynı ayda doğmuşuz. Nisan en güzel ay. Kelimeye gelince bildiğim bir kelime fakat çok sık kullanılmaz. Sizin adınız da karakterinizle müsemma:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Ah harika bir nisan çocuğu daha, yaşasın 👏👏😁 Çok teşekkür ederim dileğinize. Kelimeyi sıkça kullanırım, sizin de cümle olarak sunmanıza bayıldım.
      Teşekkürler tekrar...

      Sil
  12. Selamlaar :) İsmiyle müsemmayı ara ara kullanırdım, fiziksel değil ama karaktersel olarak.
    Yeni yaşın, ad günün kutlu olsun canım. İyi ki varsın 🌹🌹🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmgündemi,
      Müsemma kelimesini ben de kullanıyorum, yazmış olduğun detay ise ne kadar incelikli baktığını işaret ediyor. :)
      Zülalciğim çok teşekkür kutlaman, nazik sözlerin için, iyi ki varız <3

      Sil
  13. Resmin yaratıcılığı üzerine reçine döküp ölümsüzleştirse miydiniz acaba?
    Yeni yaşınızda bol bol yazı yazmanızı, podcast paylaşmanızı dilerim. Ayrıca kutlu musmutlu bir yaş olsun. :)
    İsmiyle müsemma şeklinde bende çok kullanırım bu sözü. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Evet çok haklısın, zira belli bir süre sonra solmaya başlıyorlar. Reçine hiç aklıma gelmedi, araştırayım. Dileklerin, güzel sözlerin için çok teşekkür ederim 😊💕
      Bunca zaman yayınlara yorum ve desteğin için de. 🙏

      Sil
  14. Ben bu yazıyı geç gördüm, gecikmeli de olsa doğum gününüzü kutluyorum :)) Umarım önünüzde nice sağlıklı ve mutlu doğum günleri vardır.

    "İsmiyle müsemma" günlük hayatta da çok kullandığımız bir laf, ben de bayılırım yerli yersiz kullanmaya :) Kulağıma ekstra bir hoş geliyor nedense.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure,
      Ben de çok kullanırım bu kelimeyi ve severek kullanırım üstelik :))
      Kutlama mesajınıza çok mutlu oldum, çok teşekkür ediyorum. Nicelerine hep birlikte inşallah. :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H