22 Nisan 2022 Cuma

RADYO MOMENTOSDA BUGÜN 📻









Podcast yayınların, bir nevi radyo yayını ve tıpkı o lezzette olduğundan hareketle Sevgili Buraneros' un önerisiyle, bir süredir "Podcast" olarak kullandığım yayın adını "Radyo Momentos' da Bugün" yaptık. Bloğun sol üst köşesinde de bundan sonra bu isimle yer alacak.

Bugünkü yayının içeriği Eczacı Necip Akar ile ilgili. Opon, Fay, Puro desem belki büyük çoğunluğa bir şey ifade etmeyecek ama Gripin dersem -ki halen eczanelerde satılmakta- bilenler, hatırlayanlar mutlaka olacaktır. Ben İstanbul' da yaşarken (1970 lerin sonuna doğru) Esentepe tarafında Fay-Puro fabrikası vardı ve Fay' ın kocaman bir maketi bulunurdu bahçesinde.

Bu başarılı hayatın üzücü bir şekilde sona ermesi çok talihsiz bir olay ne yazık ki. Yayını dinlemek için buraya tıklayabilirsiniz.








{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-




not: kullanılan görsel Yandexten alıntıdır.




28 yorum:

  1. Soldaki savcının sesine ve vurguya bittim.

    Sebahattin Ali adını görür görmez ilk aklıma o iki şiiri gelmişti, şarkılarsa aklımda dönüyordu, Nükhet Duru'nun sesinden: Melankoli ve Ben sana vurgunum, şimdi plaklara koşacağım ama yağmalananlar içinde olduğundan eminim, yoksa çoktan yazmıştım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Ne zaman Sabahattin Ali ismini görsem içimde minik bir sızı hissederim. Kitapları desen, şarkı olmuş şiirleri desen hepsi birden besliyorlar halâ bizleri.
      Ne şanslısın, bendeki plaklar uçtu, hayalimde dönüp durur o bir gözü yeşil korsanın tepesindeki pikapta plaklarım halâ. :)

      Sil
  2. Podcastler "Radyo Momentos" ile adını bulmuş. Eğlendiğin, öğrendiğin, radyo tiyatrosu tadındaki okumalarla farklı kapıların aralandığı podcastler "momentos"la kalmak için yetiyor da artıyor bile.
    Markayı biliyordum elbet ama hikayeyi bilmiyordum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Evren,
      Ben yayınlarımda sürekli eski radyoların keyfinden bahsedince böyle bir öneriye hemen kollarımı açtım doğrusu :)) Destekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Her tür ağrıya, "Bir gripin al geçer" sözü o kadar yerleşmişti ki, unutmak mümkün değil ama hikayenin sonu hazin.
      Ben de teşekkür ederim.

      Sil
  3. aa ne güzelmiş podcast süper takipte olacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babaannemintakvimciği,

      Teşekkür ederim canım, önerilerini beklerim varsa eğer. :))

      Sil
  4. İsim değişikliği güzel olmuş. :)
    Gripini hatırlıyorum, annem hep kullanırdı. Bayağı ürün sürmüşler piyasaya bravo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Çok teşekkürler, beğenmene sevindim :)
      Her evde minimum 2 kişi mutlaka kullanırdı, halen de öyle. Mucize ilaç sanki mübarek :)

      Sil
  5. "Radyo Momentos" güncellemesine bayıldım 🤗 çok güzel olmuş 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Harika, çok sevindim beğenmene :)) <3

      Sil
  6. Opon'u tercih etmiyorduk ama puro ve fay kullanırdık :)
    Birazdan yazacaklarım internete aksetmiş midir? Bilmiyorum. 1952-53 sezonunda Mithatpaşa Stadyumu'nda FB GS maçı oynanır. Half time başladığında stadın üzerinden bir uçak geçer ve minik paraşütlerle küçük beyaz Paro bebek bisküvileri atar. 23 bin seyirci uçağı ve Paro bisküvisi taşıyan minik paraşütleri izler... Radyo Momentos'da Eczacı Necip Akar'ın hayatını dinlerken sadece çıkardıkları ürünlerle değil reklam konusunda da oldukça yenilikçi olduklarını düşündüm. Stadın üzerinden bisküvi atıyorlar, spikerde tatlı tatlı olayı anlatıyor, markanın reklamını yapıyor... Kaza büyük talihsizlik olmuş.
    Tanışma fırsatı verdiğin için çok teşekkürler. Sesine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmgündemi,
      Ben de fay ve puro kullanıldığını hatırlıyorum evde. :)
      Rahmetli Necip Akar bir reklam-pazarlama ve tasarım dehasıymış cidden. Anlattığın olayı araştırdım ve paro sabunun da aynı şekilde uçaktan atıldığını öğrendim. Rahmet olsun canına.
      Teşekkür ederim dinleyip yorum yaptığın için <3

      Sil
  7. İsim değişikliğini ben çok beğendim, hem öneri, hemde değişiklik yerinde olmuş :) Mutlu hafta sonları diliyorum, saygılar 🙏 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Çok teşekkür ederim desteğinize :)
      Harika bir hafta sonu ve 23 nisan kutlaması diliyorum.
      Sevgiler,

      Sil
  8. isim değişikliği gayet güzel olmuş hayırlı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LerzanKaradan.com,
      Hoş geldiniz :))
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. gripin eczanelerde tezgahta en önde duruyor, görüyom hep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Ne güzel, ilacın bileşeni her derde deva gibi :)

      Sil
  10. Çocukluğumun ilacı "Gripin" :) Diğer ürünleri hatırlamıyorum ama Gripin unutulmaz :D Sonu çok hazin olmuş :( Yine çok güzel anlatmışsın Momentoscum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Gripin hala var unutulmaz asla. Bizim evde fay (şimdinin vim'i gibi) ve puro sabunları kullanılırdı.
      İnternette ölümü için "şaibeli" ibaresi kullanılmış :(
      Beğenmene sevindim canım.

      Sil
  11. Süper bir yayın, tebrikler:) Bahsi geçen markaların hepsini bilmeme hatırlamama rağmen onları yaratan Eczacı Necip Akar hakkında bilgi sahibi değildim. Gripin büyük olduğu için içemezdim. Hani diyorlar ya, seksen yılda bu ülke ne yaptı? Buna en güzel cevap Eczacı Necip Akar işte. Onun gibi yaratıcı pek çok genç şimdi yurt dışına gitmeye zorlanıyor. Samanı bile ithal ediyoruz. Necip Akar'ın hazin bir şekilde sonra eren hayat hikayesini de sizden dinledik. Teşekkürler, Momentos. Bu arada Momentos Radyo size yeni ufuklar açsın, güzel bir hafta sonu dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Aslında bilip de yaptıklarını unuttuğumuz bir çok kişi vardır, eminim. İnternette bu değerleri buldukça, yeri geldikçe hatırlatmaya ve anmaya çalışıyorum. Eczacı Necip Akar' ın zamanına göre önde giden yaratıcı fikirlerinden haberdar olmak beni çok motive etti. Erken yaşta vefatı ise üzücü.
      Dinlediğiniz ve güzel yorumunuz için Radyo Momentos teşekkür eder. :))

      Sil
  12. Sonunda podcastlerime bu sabah itibarıyle kavuştum yeniden, hem ne çok birikmiş, nasıl güzel geçecek şimdi yürüyüş zamanlarım :) İsabet olmuş çünkü gerçekten radyo tadını alıyorum senden!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C.
      Hoş geldin :)
      Radyo Momentos yürüyüşlerine eşlik etmekten gurur duyar :)))

      Sil
  13. Çok heyecanlanarak ve duygulanarak dinledim. İnsanın kendini başkasından dinlemesi çok heyecan veriyormuş:) Tekrar tekrar teşekkür ederim. Kocaman sevgiler:) Blogları farklı bir mecrada tanıtarak büyük bir katkıda bulunuyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığım beğenmene memnun oldum. Blogları biraz canlandırmak ve heyecanladırmak için benim zaten tek bloğu tek yayında tanıtma projemi Sevgili Buraneros' un önerisiyle 6 bloğa çıkardık. Her hafta için sürpriz olacak hangi blogların yayında olacağı. :)
      Çok teşekkür ederim sözlerine :))

      Sil
  14. Çok acı bir hikayeymiş, gripin hiç yatamıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten,
      Merhaba, çok ışıltılı ve üretken hayatın bu şekilde son bulması çok üzücü.
      Teşekkür ederim yorumunuza. :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H