2 Nisan 2022 Cumartesi

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵



Geçtiğimiz hafta Joan Baez' in bahsi geçti, Sevgili Buraneros' un bloğunda. Onun da bir şarkısını yayınlamak farz oldu elbet.

Onun uzun saçlı, esmer tenli ve sade ama pırıl pırıl güzelliğiyle ve şarkının Türkçe sözleriyle sizi başbaşa bırakıyorum.

İyi pazarlar,

*******


Bir adamın katetmesi gereken ne kadar yol var
Ona erkek demeniz için
Evet, ve kaç deniz aşmalı beyaz bir güvercin
Kumlarda uyumadan önce
Evet, ve top gülleleri kaç kez atılmalı
Sonsuza dek yasaklanmalarından önce
Cevap, dostum, rüzgarla esiyor
Cevap rüzgarda uçuyor
Bir adam kaç kez yukarı bakmalı
Gökyüzünü görebilmesi için
Evet, ve bir adamın kaç kulağı olmalı
İnsanların ağladığını duyabilmesi için
Evet, ve kaç ölüm olmalı onun bilmesi için
Ne kadar çok insanın öldüğünü?
Cevap, dostum, rüzgarda esiyor
Cevap rüzgarda uçuyor
Kaç yıl geçmeli bir dağın varolabilmesi için
Suyla yıkılmaması için
Evet ve kaç yıl geçmeli bazı insanların yaşayabilmesi için
Özgür olmaları için izin verilmeden önce
Evet ve bir adam kaç kere çevirebilir başını
Sadece görmemek için
Cevap, dostum, rüzgarda esiyor
Cevap rüzgarda uçuyor






{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-






26 yorum:

  1. Soldaki podcast'e dikkat çekmek isterim öncelikle! Ve ikon aşkımız Joan Baez. Sürprizin böylesi... Sanki hiç dinlenmemiş gibi. Taptaze. Teşekkürler Sevgili Momentos:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah gördünüz mü yaptığımı? Ben bugünü pazar sanıp yayınlamıştım 🤦‍♀️😂 Dün gerçekten tavan seviyesindeydi hastalığım, bir çeşit halüsinasyon gördüm sanırım. Neyse bu da böyle kalsın 🤩
      Kadın hikayeleri yazanlar serisinde çok iyi hikayeler çıktı.

      Ve Joan Baez "Açık Hava Tiaytro"sunda seyredenlerdenim ben de. Şanslıyız.. ben teşekkür ederim Sevgili Buraneros

      Sil
    2. Ben de hiç dikkat etmemiş, kapılıp gitmişim, şu an okumasam hâlâ pazardı gün:)

      Geçmiş olsun. Pazar niyetine diyelim ya da gelenek bozulmasın derseniz, çekin, yarın yayınlayın:)

      Ayrıca ben daha şanslı olabilirim! Açık Hava'da ya da başka bir yerde canlı dinleyemedim ama dizlerine yatıp, üstelik hiç bir elektronik katkı olmaksızın, saf gitar ve saf ses ile dinlemişliğim vardır:)

      Sil
    3. En azından bugünün cumartesi olduğuna çok sevindim.. :))
      Teşekkür ederim.
      Olsun bu yorumlarla bugüne kısmetmiş bu yayın, hiç ellemem.

      Aslında evet bence de o kısımda şanslısınız, o yüzden susuyorum :))

      Sil
    4. Şu an kahkahalarla gülüyorum çünkü ben dünden beri bugünü Pazar sanıyorum ve Pazar olarak yaşadım da :))))) Hayır ben sanıyorum sabah da gayet güzel bu yazıyı okuyup teyit ettim ya!!!!
      Şimdi bu yorumları okuyunca ay iyice… Bahar mı çarptı hepimizi ne oldu?!

      Sil
    5. Blogda da şimdi düzelttim yazımı :))) Rezalet!

      Sil
    6. Sadece C.,
      Hahahahahhahaha ya çok haklısın, referans olarak alacağın blog da pazarı teyitledi, senden doğrusu yok tabii ki :))))
      Ben ateşten dolayı sanırım uçuşlardaydım. Neyse çabuk aydım. Yaşasın bir gün kazandık, yihhuuu :)))

      Sil
    7. Hayır rezalet değil.. biz buna normal akış diyoruz :)))

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. ankarapostası,
      Hiçbir abartısı olmayan, sadeliğin ihtişamındaki sanatçılara örnektir.
      Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. İlk defa dinliyorum, ne güzel bir şarkı ve ses.. Listeme kaydettim, çok teşekkür ederim paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure,
      Tüm albümlerini tavsiye ederim, elmas değerindedir. Beğenmenize sevindim. :))
      Ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Gerçekten özel bir ses.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adadenizi,
      Kulaklarımızdan kalbimize ılık ılık yayılan bir ses adeta :)

      Sil
  5. Geçmiş olsun Momentoscum. Umarım bugün daha iyisindir <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Evet canım, sağol bugün bomba gibiyim :)) ama cuma günü resmen başka bir dünyadaydım :D

      Sil
  6. Sesi çok güzelmiş kadının. Müzik ve sözler de öyle. Bol güneşli pazarlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Sağol, sana da güneşli ve keyifli bir pazar olmuştur umarım. Yeni gelen hafta da aynen devam etsin :))

      Sil
  7. Öncelikle geçmiş olsun. Ben zaten bu gece anca bakabildim, o yüzden benim için yine de sözleri çok güzel bir pazar müziği oldu:) Mutlu haftalar, acil şifalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Çok teşekkür ederim, çabucak geçti gitti şükür :))
      Güzel, güneşli ve sağlıklı haftalar diliyorum ben de.

      Sil
  8. Çocukluğuma giderim ne zaman duysam, kaset çaların mekanik sesine annemin eşlik eden sesi çalınır kulağıma. Pek severim. Ve ne vakit kendime dönsem, sorular boğsa beni, mırıldanır dururum kendi kendime:
    The answer, my friend, is blowin' in the wind
    The answer is blowin' in the wind

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evren,
      Yorumunuz beni, kötü olayların yaşandığı dönemlerde şarkıların hep imdadımıza koştuğu zamanlara götürdü. Şifalı sözler gibi mırıldanırdık cümleleri, tıpkı sizin yaptığınız gibi. 🙏
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Joan Baez'in şarkılarını uzun zamandır dinlemiyordum. Bir zamanlar ne çok dinlerdik halbuki. Yorumlardan fark ettim rahatsız olduğunu, çok çok geçmiş olsun diliyorum 🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmgündemi,
      Değil mi, dilimizden düşmezdi. Yeniden hatırlamak ve dillendirmek iyi gelmiştir hepimize :)

      Sağol canım, geçti gitti şükür.

      Sil
  10. Uzun zamandır dinlememiştim iyi geldi 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Hem de eski görüntüleriyle iyi gelmiştir :) <3

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H