9 Ocak 2022 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵






Bugün 1964 yılına gidip yukardaki linkte güzel şarkıyı seslendiren şarkıcıyla tanışıyoruz.  

Jerry Vale (Gennaro Louis Vitaliano 1930-2014)
ABD' li şarkıcı ve aktör, 1950'ler ve 1960'lar boyunca, romantik balad yorumlarıyla pop listelerinin zirvesine çıktı. İtalyan asıllı Vale, İtalyanca çok sayıda şarkı söyledi, bunların çoğu Martin Scorsese filmlerinin film müziklerinde kullanıldı.

Vale, İtalyan müziğine olan sevgisini "I Have But One Heart"(1962) ve "Arrivederci Roma"(1963) albümleriyle gösterdi. "Volare", "İnnamorata" ve "Al di la" şarkıları klasik İtalyan-Amerikan şarkıları oldu.

Dinlemekte olduğunuz şarkı bence tüm zamanların ölmeyen harika şarkılarından. 

Ve yine, iyi şarkılar hiç bir zaman ölmez diyorum.

Keyifli pazarlar...








{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-







20 yorum:

  1. Güzel bir sesin arkasinda orkestra oldu mu sonuç böylesine güzel olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiremithanem,
      Doğru katılıyorum :) Bazı sesler de orkestraya bedel oluyor. Tüm güzel seslere aşığım ve şarkıda dediği gibi "aşk, görkemli bir şeydir."
      Güzel bir pazar diliyorum sana :)

      Sil
  2. İyi pazarlar! :)
    güzel bir ses gerçekten de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Beğenmenize çok sevindim. :))
      Harika bir pazar dilerim.

      Sil
  3. Sesi güzelmiş gerçekten. Müzik de tanıdık geldi ama emin olamadım. :) İyi pazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Güçlü bir yapısı var sesinin. Şarkıyı defalarca pek çok dizi ve filmde duymuşsundur, o yüzden tanıdıktır :))
      Teşekkürler,

      Sil
  4. Dinlediğim bir tarz olmasa da, şu an ki hava durumuna, güne uygun, güzel bir pazar müziği:) Keyifli pazarlar, saygılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Huzurlu bir gün olsun o zaman sevilen melodilerle :))
      Sevgiler,

      Sil
  5. Indıana Jones film serisinde böyle melodiler çalardı genellikle, onu anımsattı .. ismin sesi çok kuvvetli ;) günüm güzelleşti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Andromeda,
      Gerçekten adamın çok tatlı tenor sesi var.. hele İtalyan parçalarında daha da şevkle okuyor. Ah ne güzel güzelleşen güne sevindim. :)))
      Teşekkürler.

      Sil
  6. Merhabalar Momentos.
    Pazar günü için yine çok güzel bir ses ve şarkı paylaşmışsınız. Müzik ve şarkı sözleri, yabancı filmlerde kullanılan müziklere benziyordu. Sözlerinden pek bir şey anlamamış olsam da, ortak dilimiz olan notalar da çok şeyler anlatıyor.
    Paylaşım için teşekkür ederim. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      Ses olarak dinlemesi keyifli ama size sözlerin çevirisini de ekleyip yayınlamak istedim.

      Aşk, çok görkemli birşeydir.
      Sadece ilkbahar başında büyüyen nisan gülüdür
      Aşk, yaşama anlam katmanın doğal bir yoludur
      Adamı kral yapan altın taçdır.
      Yüksek ve rüzgarlı tepede,
      Sabah sisinde iki aşık öpüştü ve dünya durdu.
      Sonra parmakların sessiz kalbime dokundu ve nasıl şarkı söyleneceğini öğretti
      Evet, gerçek aşk çok görkemli birşeydir.

      Dinlediğiniz ve yorumladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Mrhb. Momentos.
      Zahmet ederek şarkının sözlerini Türkçe'ye çevirmeniz çok büyük bir inceliktir. Çok teşekkür ediyor, sağlıklı günler diliyorum.

      Sil
    3. Rica ederim, şarkının sözlerini bilince bence şimdi daha anlamlı oldu.
      İyi geceler :)

      Sil
  7. Sevgili Momentos, harika pazar müzikleri ve yine günün son, yeni günün ilk dakikalarında ancak dinleyebilen ben😇
    Teşekkürler, sevgiler 🤗🙋‍♀️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata Dair,
      İyi haftalar olsun o zaman sana :))
      Teşekkür ederim canım yorumuna.

      Sil
  8. Sol köşeden başlamak istedim. Önce efsane şarkıyı dinlemediğim birinden dinlemiş olsam da...

    Podcast çok etkileyiciydi, farklı kişileri aynı öyküde konuşmak zor iştir: geniş aile tarafından çok masal plağı alınmış ve dinlemiş bir -ilk- bebe olarak, belki kendimi tekrar ediyorum ama iyi bilirim. Çok keyifle ve "vay be," diyerek sıklıkla, dinledim. Yine çok başarılıydı, ama nasıl bir zevkle ve severek bu anlatımın yapıldığı kısmı ise apayrı bir konu bence:)

    Dean Martin'le çocukken tanıyıp sevdiğim şarkıya gelirsem; bu abiyi muhtemelen evdeki dinleyenler sayesinde dinlemişimdir ama hatırlayamadım; yeni bir tanışma diyebilirim.

    Uzatmadan: Çok beğendim, çok özel bir ses. Ve ne varsa eskilerde var, dedirtti. Bugün onu dinliyor olacağımsa kesin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros,
      Gerçekten de çok severek ve isteyerek yapıldığı için bu kadar etkili :)) ama şu da var, bu gözlemi yapabilmek için bir altyapıya sahip olmalı insan ki, bu anlamda çok azız gördüğüm kadarıyla. O yüzden söyledikleriniz cidden değerli benim için.

      Bu şarkıyı o kadar çok şarkıcı söylemiş ki, Nat King Cole, And Williams, Matt Monro, Engelbert Humperdinck, Frank Sinatra.. saymakla bitmez.. hepsi de ayrı lezzette icra etmişler. Neden bu şarkıcıyı tercih ettim derseniz, biraz İtalyan kökenli oluşu ve sesinin kıvraklığının her an değişebileceği olabilir derim sanırım. Yoksa hepsi başımın tacı :))

      Keyifli dinlemeler..

      Sil
  9. Şarkı yabancı gelmedi ve severek dinledim ama şarkıcının adını daha önce hiç duymadım sanırım. Dediğiniz gibi diğer ünlülerin sesinden dinlemiş olabilirim belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Sanırım aynı dönemdeki diğer isimler çok öne geçtiğinden biraz geride kalmış. Onca sene sonra yine de dinledik ama :))
      Çok teşekkür ederim.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H