23 Ocak 2022 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵



Bugünkü müziğimiz, 1960 yılında Amerikan vokal grubu The Temptations tarafından söylenen bir şarkı. (İlk kurulduğunda grup isimleri The Elgins idi). 1964 yılında yayınladıkları "My Girl" isimli parça, kulağınıza oldukça aşina gelecek zira bir çok dizi ve filmde bu şarkı kullanılmıştır. 

Grubun elemanları zaman zaman değişse de beş vokal sistemini korudular. 3 Grammy ödülünün yanısıra, 2013' te "Grammy Yaşam Boyu Başarı" ödülünü de aldılar.

62 yıldır isimlerini, müzikte kaliteli eserlere ve literatüre yazdıran grubun, şarkıyı gençlik ve şimdiki zamanda seslendirmelerini iki ayrı videoda yayınlamak istedim.





İyi müzik hiç bir zaman ölmez.

Müzikli pazarlar,










{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-





18 yorum:

  1. güzel isim seçmişler :)

    YanıtlaSil
  2. Podcast'den başlayacağım, kısa ve net: Muhteşemdiniz! Biraz açarsam, resmen orada ve bir kenardan izliyormuşum gibi hissettim kendimi. Bir kişi anlatıyor sonuçta değil mi? Oysa bunu bildiğim halde hiç öyle durmuyordu anlatılan. Olayın tüm hallerinde duyguyu yaşatma açısından bir başrol oyuncusu gibiydi ses. Bir sesin bu kadar duygunun altından tek başına kalkması çok etkiledi beni. Kocaman alkış:) Konu ve karakterler ilginç ama onu özümseyip sesle canlandırabilmek ve öyküyü çoğaltmak... Hissettirmek! Başka bir şey. Müzik iyi seçimdi ve kendini baskın kılmamakla birlikte ben de buradayım diyordu.

    Pazar müziği de muhtemelen özellikle seçildi diye düşünmekteyim ki değilse bile benim için plaklar çağına yolculuk açısından çifte kavrulmuş bir keyif oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Sait Faik, yazdıklarına duyguyu öyle geçirir ki, öykülerinde kimimiz martı, kimimiz dalgaların vurduğu taş olmuşuzdur. Podcast'te seslendirdiğim olayı yaşayan birini algılamamak mümkün mü? Vapurun yanaşma anları, ta uzaktan yüzdeki ifadeleri okumaya çalışmasını ve kocaman hayal kırıklığını, denizin dibinde daimi parlamaya bırakılan (fırlatılan) yüzüğü...
      Çoğaltmayı başardıysam harika :) Çok teşekkür ederim beni ilerlemeye sevk eden sözlerinize.

      Pazar müziğinde aslında Temptetions' ın başka bir şarkısını yayınlayacak hatta espri yapacaktım ama son anda bu şarkıda karar kıldım ve podcat'teki konuyla eşleşme oldu :))

      Harika tatlarla bezeli bir pazar diliyorum :)

      Sil
  3. Müzik insana huzur ve mutluluk veriyor:) İster istemez de ufak bir hareketlilik getiriyor insan vücuduna:) Eski ve yeni videolarını paylaşmanız da ayrıca güzel olmuş. Size de mutlu pazarlar, saygılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Aynı isimde bir de film vardı yanılmıyorsam, çok hoş, duygulu bir filmdi. Tüm ailece izlenecek filmlerden. :)
      Youtube' da bu iki videoyu görünce çok etkilendim. Dile kolay 62 yıllık bir geçmiş var. Beğenmenize sevindim :)
      İyi pazarlar,

      Sil
  4. the temptations, eveet, eski vokal grubu, papa was a rolling stone, ah bir de four tops var, reach out ı'll be there, ne şarkı yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Ah asıl işte bu yazdığın şarkıyı yayına alacaktım, bilirsin değil mi bu şarkı, eski Türk filmlerinde disko ve Nuri Alço' nun kızın içkisine ilaç karıştırdığı sahnelerde kullanılır genellikle :))
      Four Tops' ın bu şarkısı muhteşemdir. Hemen açıp dinliyorum :)
      Teşekkürler.

      Sil
  5. Hem hiç dinlememişim hem de çok tanıdıkmış gibi geldi.
    Güzel sarkıymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      İllaki izlediğin dizi ya da filmlerde duymuşsundur.. kalbe giren bir parça :))
      Teşekkürler,

      Sil
  6. Şarkının ikinci yorumunu daha çok sevdim desem :)
    Şarkıyı biliyorum ama grubu tanıyamadım. Harika bir seçimdi, pazartesi gününe de yakıştı :))
    Çok teşekkürler canım, iyi haftalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Aslında bu grubun bir şarkısı çok meşhurdu o yıllarda, "papa was a rolling stone" bu şarkıyı youtubeda arat, göreceksin. :)
      İstanbul'da kar var, soğuklara dikkat et, iyi haftalar canım :)

      Sil
  7. Sayenizde epey eskilere gidiyoruz. Temptations'ı hatırlıyorum tabii ama hiçbir şarkısı aklımda yer etmemiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Plütonda kahvaltı filminden sonra bu eski şarkılara merak saldım :))
      Bu grubun linkini eklediğim bu şarkı başlayınca hemen bir aydınlanma olacak eminim :)))
      https://www.youtube.com/watch?v=nXiQtD5gcHU

      Sil
  8. Ardıç Ağacı'nı dinledim az önce. Kusursuz bir yayın gerçekten. Hikaye de güzel. Blogdaşa ve size teşekkürler. Bir de Ankara'nın yaşadığım bir semtinden bahsedilince daha fazla duygulanıyorum. Sıhhiye, Ankara'da ilk tanıdığım semtti diyebilirim. Otobüs duraklarımız oradan kalkardı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Ah çok teşekkür ederim :) Anlamlı bir hikaye gerçekten.
      Kalbinize değen bir yayın olmuş bu, çok mutlu oldum.
      Teşekkürler,

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H