1 Temmuz 2021 Perşembe

BİR KELİME = MUHTIRA


(böyle bir kelimeye eşlik edebilecek ve ruh karışıklığını 
anlatabilecek parça olarak ancak bunu bulabildim.)












Muhtıra : (Arapça) 1. (isim) Herhangi bir şeyi uyarmak, hatırlatmak amacıyla yazılan yazı.

"Geri kalanı, polisin görevini kötüye kullanması nedeniyle hakaret dolu bir muhtıra gibiydi." (Bir Kaçırılma Öyküsü) - Gabriel Garcia Marquez

2. (isim) Bir devletin başka bir devlete politik sorunlarla ilgili olarak yolladığı uyarı yazısı, memorandum, nota.  

"Türk siyasi tarihine “sivil siyasete ikinci müdahale” olarak geçen 12 Mart 1971 Muhtırası‘nın üzerinden 50 yıl geçti." İnternetten

3. (isim) Andıç.

4. (isim) Günlük.



(Ülkemizde "muhtıra" kelimesi eminim ki, herkese darbeleri anımsatacaktır sadece.)








{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-




not: kullanılan gif Yandexten alıntıdır.





16 yorum:

  1. Merhabalar.
    Muhtıralarla dolu yılları geride bıraktık inşAllah. Bir daha yaşanmaması dileğimle birlikte size sağlıklı, huzurlu ve muhtırasız bir gelecek dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      İnşallah, dileklerimiz o yönde. Bu günlerde hatırlamadan edemedim bu kelimeyi.
      Teşekkür ederim yorumunuzla katılımınıza.
      Saygılar,

      Sil
  2. Muhtıra kelimesi ülkemde darbeyle kardeş gibi. Hatırlamak için yazılan 'günlük' bana o kadar uzak ki. Birisi, gençliğimde muhtıra tuttum dese, anlamaz Nasıl yani? diye sorardim kesin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi, aynen senin gibi düşünüyorum ben de. Muhtıra= asker= darbe
      Bizim dönemin sonuçları.. :) Öteki anlamları bana alakasız geldi.

      Sil
  3. Görsel harika eşlik etmiş kelimeye :-)) Dışarı çıkmak mı lazım, çıkmamak mı orası çok karışık gibi :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Bulduğum en uygunu buydu giflerden :))
      Bizim yaşadığımız darbelerde sokağa çıkmak ne mümkün.. Her şey en ince ayrıntısına kadar planlanır ve bize de radyodan tv den izlemek kalırdı. Zaten o malum(!) darbe denilen olay bence iki karşıt grup arasında yaşanan çekişmeye, halkı da kattılar hepsi o. Nacizane görüşüm.

      Sil
    2. Aynı fikirdeyim :-)

      Sil
  4. korku veren bir isim o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone, inşallah bundan sonra 3 ve 4 teki anlamlarinda kullanılır 😊

      Sil
  5. "Günlük", "andıç" anlamlarını bilmiyordum. Hiç o anlamları ile kullanımına rast gelmemişim demek ki... Müzik cidden moddan moda sürüklüyor insanı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim, aynen ben de ne duydum be de gördüm. Müxik iyi olmuş değil mi? Sevindim 🤗😊

      Sil
  6. rikkat.

    daha önce dapmadıysan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone, tamamdır. Not alıyorum senin adına :) sağol

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H