8 Temmuz 2021 Perşembe

HAYAL/ET













Adam bir yazardı, kadınsa ressam. Bir kokteylde tanıştırıldılar. Sohbet eden bir grubun içerisinde, ellerinde içkileriyle karşılıklı  durduklarında adam aklından "bu gece bu kadınlayım" diye geçirdi. Kadın ise; adamın hemen arkasında duran ve  arada gözünün takıldığı diğer adamla ilgiliydi. Bizim yazarın yanılgısı da işte burdan kaynaklanıyordu. Diğer adam tam arkasında durduğundan ve kadının gözleri de hafif şehla olduğundan, bakışlarının kendisinde kitlendiğini sanıyordu.

Kadının aklından geçirdiği şeyler, onca senenin boşa geçmişliği, yalnızlığı, bir bedene susamışlığı ile eşitlenebilir hafiflikte değildi. Vahşiliği de barındıran bir cazibeyle bakıyordu, yanlış kişinin kendisine baktığını farketmeden. O, bu gece tam da burda kararını pekiştirecek bir eyleme adım atacaktı. 


Yanakları kızardı düşündüklerinden, bardağını bir tepsiye bıraktı ve tuvalete doğru yürüdü. Musluğu açıp suyun soğumasını bekledi biraz, sonra yüzünde ıslattığı mendili gezdirdi yavaşça. Makyözün özel olarak yüzüne yaptığı makyajın bozulmasını istemiyordu. Çantasından ruj ve göz kalemini çıkartıp, minik dokundurmalar yaptı. Aynada kendine baktığında, son fırça darbesini vurduğu tuvalin önündeymiş gibi hissetti, gülümsedi ve "hazırım" deyip dışarı çıktı. 


Kalabalık biraz hafiflemiş gibiydi. Gözleri hemen bakıştığı adamı aradı ama yoktu. "Belki o da benim gibi bir tazelenme için tuvalete gitmiştir" dedi. Epey dolandı, bakındı, bekledi ama yoktu. Canı sıkıldı. Gitmiş olabilir miydi? "Ama nasıl olur" dedi kendi kendine. Onunla saatlerdir bakışmıyorlar mıydı? Yüzündeki ifadenin hayal kırıklığına dönüştüğünü, dudaklarının büzüşmesinden anladı. Hemen toparladı kendini. Gitmeye karar verdi. Dostlarıyla vedalaştı, vestiyere doğru yürürken kolunda belli belirsiz bir dokunuş hissetti. Dönüp baktığında kokteylin başında tanıştırıldığı yazar olduğunu gördü. Minik bir tebessümle "buyrun?" dedi. 


Yazar, onunla tanışmaktan memnun olduğunu ve bir yerlerde bir şey içerek sohbete devam edip edemeyeceğini soruyordu. Bu akşam burda bakıştığı adamın onda uyandırdığı etkiyle boy ölçüşemezdi bu adam ama kendisini böyle hazırladığı bir geceden eli boş olarak da dönmeyi istemediğini farketti. "Memnuniyetle" dedi ve birlikte çıktılar.


Yazar, gecenin başında kadın için bir hayaletten öte değildi. Ama  o, ısrarla kendi hayal ettiği geceye emin adımlarla yürümüştü işte.












{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-




not: kullanılan fotoğraf Yandexten alıntıdır.





25 yorum:

  1. Çok sürükleyici, güzel bir öykü. Karakterler, betimlemeler çok iyi belirlenmiş. Düşündürücü ad seçimi harika.
    Gözünüze, emeğinize, yüreğinize sağlık. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı hocam bir zamanlar iki anlamlı kelimelerle uğraşırdım epey. Her şey gözleme dayalı hayatta. Beğenmeniz çok mutlu etti, teşekkürler, sevgiler. <3 :))

      Sil
  2. Kime niyet kime kısmet olmuş :))))) Bir kadın bilerek kimsenin yerine teselli ödülü olmak istemez ama erkekler durumu anlasalar bile genel olarak "Hatice'ye değil, neticeye bakıyor" sanırım. Hikayedeki adam durumu bilmiyor ama öğrense bile "Neticede ben kazandım" diyecektir kendi kendine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah KuyruksuzKedim aynen dediğin gibi. Yazar en başta kafasına koydu mu koydu, sonunda da ona nasip oldu ki bu da netice oluyor :))))

      Sil
  3. Çok güzeldi, keşke devam etseydi dedirtti. Yüreğine sağlık Momentos 🧿🤚😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız, teşekkürler canım. Beğenmene çok sevindim. :) <3

      Sil
  4. İnsan ilişkileri ne acaip. Ben çok korkardım sanırım hiç tanımadığım biriyle bir gece geçirmeye, aklıma milyon tane felaket senaryosu gelirdi; hastalıklar, hatta öldürülmek falan (çok film izliyorum sanırım) ama şimdi bakıyorum tinder falan böyle tek gecelik ve referanssız ilişkilere daha farklı bakılıyor. Asla yargıladığım sanılmasın dediğim gibi benim için korkutucu sadece.. Ama şu da var 22 sene berabersin ve “hiç tanımamışım…” diyebiliyorsun! Sanırım bu daha korkutucu…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cansın ve de çok tatlısın :))) ne güzel kendi kendine tüm tezleri yazmışsın bu konuda.. bir şey diyemiyorum <3

      Sil
    2. İlk bölüme geri geldim bak seni güldüreyim biraz. Dün Pessoa okuyorum (bazı geceler döne döne okurum aynı satırları) ve Pessoa demiş ki (mutlu olmak için) "Tüm insanları sevin, hiçbiri ile yakınlaşmayın". Fakat Pessoa çok mutsuz bir adamdı.. Bu durumda aklıma şu geldi; üstadın dediğinin tam tersini yapmak lazım belki de o zaman, yani kimseyi sevmemek ama bir çok insanla yakınlaşmak (buyrunuz tinder) :)))

      Sil
    3. :))))) "yakınlaşma" sonunda hayal kırıklığını getiriyor. Verdiğin tinder örneği gerçekten çok iyi.
      Dümdüz olmayı nasıl öğreniriz ve başarırız sence?

      Sil
    4. Milenyumgil bulup özel ders almak lazım. Ben iki defa pencereme gelen kuşa bile bağlanıyorum, benden bir cacık olmaz o konuda.

      Sil
    5. Ama her şey öğrenilebilir değil midir? Sen kendine haksızlığın dik alâsını yapıyorsun

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Deryadadamla, merhabalar sizi gördüğüme sevindim. Oldukça az yazdığınızdan blogrol'da sizi hiç yakalayamadım sanırım. Hemen bloğunuzu ziyaret edeceğim. :)

      Bu arada bu soruyu sorarak bana bir fikir verdiniz. "diğer adam" ı yazacağım. :) teşekkürlerimle

      Sil
  6. Chet Baker'dan başlasam... Çünkü öykünün fonu için muhteşem seçim. İlginç durum şu, ben öyküyü Spotify'da dinledim:) Okuduktan sonra ama!.. Dinlerken daha manalı ve etkileyici olduğunun -duygu geçirgenliği açsından- altını çizmem lazım. Okurken duygu manasını doğal olarak okuyandan alıyor fakat dinlerken karakter can buluyor, çok etkileyici. Hoş bir deneyim oldu yani:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros, müzik seçimini değerlendirmeniz beni keyiflendirdi açıkçası. Bu öykünün hem blogda hem de spotifyda yayınlanması aynı zamana denk geldi. Öykü 2011 yılında daha önce yayınlanmıştı ama tekrar yayınlamam iyi oldu, çünkü devamını yazmak için beslendim. Poadcast yayınla ilgili yazdıklarınıza da çok teşekkür ederim, bana esin kaynağı oluyor yorumlarınız. İyi haftasonları dilerim. :)

      Sil
  7. Emeğinize yüreğinize sağlık çok sürükleyici bir yazı olmuş yazılarınızın devamını bekliyoruz Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efebakan, hoşgeldiniz.
      Beğeninize çok teşekkür ederim. "Diğer adam" ı anlatacağım öyküye de beklerim :) Sevgiler,

      Sil
  8. İlkaycığım önümüzdeki hafta diğer adamı yazmış olacağım sanırım :) Beğenin mutlu etti. Teşekkür ederim <3

    YanıtlaSil
  9. Hikayeyi daha önce PC den okumuştum. Şimdi telefondan tekrar geldim. Seslendirmesine rastlanmıştım PC den baktığımda. Yeni bir özellik mi yoksa hep mobil sürümünü gördüğüm için mi kaçırıyordum? Hikaye ve kelime oyunu hoşuma gitti. Emegine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi, yeni bir özellik degil. Ben radyo (poadcast) yayınlarına başladım. Onun tanitımını blogda yapıyorum ve mobil görüntülerde iken web sürümünü seçersen görünüyor. Yorumuna çok teşekkür ederim canım.😊🤗🌷

      Sil
  10. Öyküyü müziğiniz eşliğinde okumak doyumsuz bir lezzet verdi. Devamını okuyacağım şimdi. Kaleminiz dert görmesin, tebrikler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Çok teşekkür ederim, beğeniniz mutlu etti. 😊🙏

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H