15 Mayıs 2024 Çarşamba

BİR KELİME = KÜMBET






Kümbet : (Farsça) 1. (isim, mimarlık) Kubbe.

2. (isim) Damı koni veya piramit biçiminde olan, yuvarlak veya köşeli yapı.

"Mezarlığın ortasında altı adet mermer sütunlu harap bir kümbet göze çarpar." - Sermet Muhtar Alus


*********


Kelime Kökeni :

Farsça ve Orta Farsça (Pehlevice veya Partça) gunbad گنبد  "kubbe, tümsek" sözcüğünden alıntıdır. Farsça sözcük Aramice/Süryanice ḳbb kökünden gelen ḳubbtā קבתא  "kubbe" sözcüğünden alıntıdır. 





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






not: fotoğraf, pinterest.com dan alıntıdır.






18 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Beni de çok etkiliyor. :T

      Sil
  2. Müziği ilk defa dinledim, kelime için de teşekkürler (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MyReal,
      Ne kadar güzel bir müzik değil mi? :) Pazar günü yayına konuk alacağım bu müzisyeni.
      Ben de teşekkür ederim yorum için. <3

      Sil
  3. Bildiğim bir kelime fakat müzik yine bilmediğim yerden geldi. Pazarı iple çekeceğiz o halde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Müzik gerçekten sürükleyici. Ben de pazarı bekliyorum :) :F

      Sil
  4. Bildiğim bir kelimeydi. :) Müzik çok hoşmuş, farklı diyarlara götürüyor sanki insanı. Güzel paylaşım için teşekkürler Sezercim. 😊🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Özkan,
      Sevdiğim bir kelime bu :T Müzikle birlikte çok uyumlu oldu sanki :)
      Beğenmene sevindim canım :) :F

      Sil
  5. Kelimeyi biliyorum ama kubbeyi daha çok kullandığım oluyor. :) İlgimizi çeken eski mimari yapılarda bolca bulunuyor kümbet. Ayrıca hep hayranlıkla izlediğim yapılardır.
    Müzik çok güzeldi sevgili Sezer Hanım. Kelime ve müzik için emeğinize sağlık olsun. Teşekkür ediyorum kıymetli paylaşımınıza. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Toaç, :)
      Aynı şekilde ben da hayranlıkla izlerim bu yapıları :T
      Müziği de beğenmenize sevindim. O müzisyen, pazar günü de konuğumuz olacak, beklerim. :) :F <3
      Teşekkürler,

      Sil
  6. Kars'da ANi Harabelerinde var bu yapıdan. Kars'a giderseniz görmeden dönmeyin:)

    YanıtlaSil
  7. Beyda' nın Kitaplığı,
    Doğu bölgesine hiç gidemedim, Kars hep aklımda :T dilerim bir gün giderim. :A :)

    YanıtlaSil
  8. Söylemesi de çok tatlı kelimeler;kümbet, kubbe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn,
      Evet aynı fikirdeyim sizinle :T :) ikisi de sevdiğim kelimeler.

      Sil
  9. Merhabalar.
    Kümbet kelimesi tanıtımı için teşekkür ederim. Emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim. Her ne kadar kelime olarak tanıdık olsa da, kümbetlerin her birimizin dünyasında ayrı bir yeri vardır. Herhangi bir yapıda gözümüze çarpan kümbetler kimimiz için sıradan bir yapıdır, kimilerimiz için de çok muhteşem bir yapıdır. Fıtratımıza göre kümbetler, biz insanları çok farklı etkiler.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey merhabalar,
      Haklısınız, ister şehirde olsun, ister köy-kasaba mutlaka bu tür yapıyla karşılaşmış ve doğal olarak kelimeyi de tanımışızdır.
      Çok teşekkürler ziyaretiniz için.
      Saygılar,

      Sil
  10. Kelimeyi biliyordum elbet ama müzik ilk defa duyduğumdan her halde, aldı götürdü beni, doğuya, başka diyarlara, başka duygulara...

    Böyle fırsat bulunca ardı ardına okuyorum ve dinliyorum ya, seçki gibi oluyor.
    Besleniyorum ve bunu çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evren,
      Burda kullandığım müziği bir sonraki hafta yayına konuk aldım. Enfes bir duduk ustası kendisi.
      Ne güzel , çok mutlu oldum beğenmene. :A <3

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H