22 Mayıs 2024 Çarşamba

BİR KELİME = DEFTERDAR





Defterdar : (Arapça defter + Farsça -dār)

1. (isim) Bir ilin para işlerini yöneten en üst düzeydeki görevli.

2. (isim, tarih) Osmanlılarda maliye işlerinin en yüksek yetkilisi veya illerde maliye işleriyle uğraşan görevli.

      "Defterdar, adından anlaşılacağı gibi defter tutar ve kalede çok sayıda silah tutar ağalar içinde az sayıdaki efendi grubundandır." - Mahir Aydın


********


Birleşik Kelime şeklinde kullanımı :

Asitane defterdarı : (isim, tarih) Tanzimat’tan önce maliye müsteşarı.



*******

Kelimenin Kökeni :

“Defterdar” kelimesi Arapça kökenlidir. “Defter” (دفتر) Arapça’da “defter” veya “kitap” anlamına gelirken, “-dar” eki ise “sahip” veya “görevli” anlamına gelir. Dolayısıyla “defterdar”, “defter sahibi” veya “defterleri yöneten görevli” anlamına gelir.





{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-







not: görsel, pinterest.com dan alıntıdır.




14 yorum:

  1. Bunu çok iyi biliyorum işte. Kurumun adı da Defterdarlık:))

    YanıtlaSil
  2. Müzik, ne kadar da güzelmiş...Çok beğendim sevgili Sezer Hanım.
    Defterdar, bildiğim bir kelime...
    Hem kelime hem de güzel müzik için teşekkür ediyorum size.
    Sevgiyle, huzurla kalın. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Hanım,
      Bu müziği, ağırlığı olan bu kelimeye çok yakıştırdım. :) Beğenmenize çok sevindim. :A :)
      Teşekkür ederim, sağlık ve afiyette kalın. <3

      Sil
  3. Defterdarı sınava çalıştığım dönemden biliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay Bn,
      Sınavlarda da sorulan kelimelerden haklısınız. :)

      Sil
  4. Dâr: yer , yurt, ev gibi manalara da geliyor. Üsküdar öyle olmalı büyük ihtimal. Demek ki buradaki kullanımı başka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Müfred,
      Evet evet çok haklısınız, yurt ve ev manasını da taşıyor onu gözden kaçırmışım. Açıklamayı aldığım yerde sadece bu anlamlara yer verilmiş, eklemeyi atlamışım :A
      Teşekkürler,

      Sil
  5. Yehuuu bunu biliyordummm :)

    YanıtlaSil
  6. Divan üyelerinden biri. :) Müzik nasıl dinlendirici, iyi geldi. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Özkan,
      Bir ara 'divan' kelimesini de incelemeye alayım :)
      Ah müzik hep şifalandırıcıdır. Ne iyi olmuş, sevindim canım. :) :T

      Sil
  7. Merhabalar.
    Bu kelimenizi de kaçırmadım, ancak yorum yazamamıştım. Defterdar, hala kullandığımız ve güncelliğini muhafaza eden bir kelime. Aslında bu kelime üzerine de çok şeyler söylenebilir, ama zaman ve imkan kısıtlılığı var.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey merhabalar,
      Güncel bir kelime haklısınız. Ben sizin şu an bulunduğunuz yerde internet sıkıntınızı biliyorum, o yüzden dert etmeyin lütfen.
      Sağlık ve afiyette olun o bize yeter.
      Saygılar,

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H