26 Mayıs 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵 JOHANN JOHANNSSON




Jóhann Jóhannsson

(1969 - 2018)


19 Eylül 1969'da İzlanda'nın Reykjavík kentinde dünyaya gelen Jóhann, tiyatro, dans, televizyon ve film dahil olmak üzere çok çeşitli medya için müzik yazan bir besteciydi. Piyano ve trombonu 11 yaşından itibaren öğrendi, ancak gençlik yıllarında bıraktı. Jóhann, dil ve edebiyat okuduğu İzlanda Üniversitesi'ne gitti. Müzik kariyerine 1980'lerin sonlarında grup Daisy Hill Puppy Farm'da başladı. Olympia, Unun ve Ham gibi İzlandalı indie rock gruplarında gitarist ve yapımcı olarak çalışmaya devam etti. 1999'da Jóhann, Kitchen Motors'u kurdu; Punk, caz, klasik, metal ve elektronik müzik sanatçıları arasında disiplinler arası işbirliğini teşvik eden bir düşünce kuruluşu, sanat organizasyonu ve müzik şirketi. Kendi sesi bu müzikal deneylerden doğdu.

Jóhann'ın ilk solo albümü Englabörn, aynı adlı tiyatro eseri için yazılmış müziğe dayanan bir süitti. Yaylı çalgıları kaydederek ve bunları dijital filtrelerle işleyerek kompozisyon oluşturdu. Albümü, Satie, Purcell ve Moondog'u Mille Plateaux ve Mego gibi plak şirketlerinin elektronik müziğiyle birleştirdi. Jóhann'ın dördüncü stüdyo albümü olan "IBM 1401", "A User's Manual", 30 Ekim 2006'da 4AD etiketiyle yayımlandı. Bir IBM mühendisi ve İzlanda'nın ilk bilgisayar programcılarından biri olan babasından ilham aldı ve işteki boş zamanlarında melodiler bestelemek için bu donanımları kullandı. Kompozisyonun bir parçası olarak IBM 1401'in elektromanyetik emisyonlarından üretilen sesleri kullandı. 2010 yılında Jóhann, film yapımcısı Bill Morrison ile işbirliği yaptı. Film, "soyu tükenmiş endüstrinin sosyal, kültürel ve politik yönlerini ve kömür ocaklarının güçlü bölgesel geleneğini" kutlamasıyla dikkat çekti. Parçanın tamamı, 1980'lerde bölgede meydana gelen madenci grevlerine bir övgüydü. Eserin prömiyeri Temmuz 2010'da Durham Katedrali'nde yapıldı ve Mayıs 2011'de CD ve DVD olarak piyasaya sürüldü. Albüm BBC tarafından "kuzeydoğu İngiltere'nin eski madencilik topluluğu için muhteşem bir ağıt" olarak tanımlandı ve övgüler aldı. 2000'li yıllar boyunca solo kariyeriyle eş zamanlı olarak 2004'te İzlanda komedisi "Dis", 2007'de TV dizisi "Svartir englar" ve 2007'de "In the Arms of My Enemy" dahil olmak üzere bir dizi esere imza attı. Ancak, en iyi tanındığı Denis Villeneuve ile yaptığı çalışmadır. Villeneuve ile ilk işbirliği 2013'te "Prisoners" dizisiyle oldu. Daha sonra Villeneuve'ün En İyi Orijinal Müzik dalında Akademi Ödülü'ne aday gösterilen "Sicario" (2015) ve "Arrival" (2016) filmlerinde de çalıştı. Jóhann'ın James Marsh'ın "The Theory of Everything" filmindeki çalışması, 2015 yılında En İyi Orijinal Müzik dalında Altın Küre Ödülü'nü kazandı. Son çalışmaları "Mandy", "The Mercy" ve "Mary Magdalene" filmleri içindi. 

Jóhann, 9 Şubat 2018'de 48 yaşında Berlin'de öldü. Ölümünden önce Disney'in "Christopher Robin" müziklerini bestelemesi için işe alınmıştı, ancak üzerinde çalışmaya başlayamadan öldü. Yönettiği tek uzun metrajlı filmi "Last and First Men", ölümünden iki yıl sonra 70. Berlin Uluslararası Film Festivali'nde prömiyerini yaptı ve büyük beğeni topladı.

Yayını hazırlarken çok fazla eserini dinlediğim sanatçıyı takdirle yad ediyorum. Yukarda yayına eklediğim bestesi ve şimdi linkini buraya bıraktığım eseri en çok beğendiklerim. Umarım sizlerde beğenirsiniz. Bir sanatçı ölse bile eserleriyle, dünya döndükçe var olacaktır.

Müzikli pazarlar,







{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






17 yorum:

  1. Yine bilmediğim biri, tanıştırdığın için çok teşekkürler Sevgili Dostum. Ve, biz okurların için verdiğin emeğin önünde saygıyla eğiliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi pazarlar Sevgili Dostum,
      Müzik dünyasının çok erken kaybettiği sanatçının geride bıraktığı eserlerle avunacağız. Yayına aldığım için mutlu oldum.
      Motive eden sözlerin için kalpten teşekkürlerimle, :) :A
      Harika bir pazar diliyorum. :F

      Sil
  2. Nasıl bir kafadaysam Johann Johannsson'u, Jay-Jay Johanson sandım. Bu adam geçen ekim de konser verdi ne ara vefat etti diyorum 🫢
    Zevkine hayranım.. Keyifli pazarlar 🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı Ruh, :)
      Vardır bunda bir hayır, zira bu yorumu fonda şarkıcının Finally adlı şarkısını dinleyerek yazıyorum. Bayıldım tek kelimeyle. Biraz daha araştırayım, yayına konuk bile ederim. :)
      Çok teşekkürler ve notalarla dans ettiğin bir pazar olsun dilerim. :F

      Sil
    2. Bir milyon baloncuk oldum 🥰 İkinci, Postmodern Jukebox oldu o zaman.
      Jay-Jay Johanson Türkiye'de en sık konser veren isimlerden. 2013 tü sanırım "Believe in us" la tanımıştım bende. Bir diğer isimde Ane Brun, ikisi abone bize :)

      Sil
    3. Dipçik not: Umarım Fenerbahçe Marşlarıyla kendimden geçtiğim bir akşam hafta olur :)

      Sil
    4. Şimdi buraya bir link bırakacağım, seni direkt Jukebox' u yayına aldığım zamana götürecek. O zamanlar yoğundun, görmemiş olabilirsin. :)
      https://sezerozsen.blogspot.com/2024/02/pazar-gunu-muzigi_01050723714.html

      Hadi bakalım o zaman şanslar bol olsun.. ben pek anlamam da o işlerden. :) :T

      Sil
    5. Gördüm hatta hem sana hem buraneros'a yorum yapmıştım :)

      Sil
    6. Hah, şaşırmanın daniskasını yaşadım tam şu an 😄 sen yeniden jukebox yazınca görmediğini sanıp, yorumu kontrol etmedim 🙈

      Sil
    7. Ben onu "bu yorumu şarkıcının Finally şarkısıyla yazıyorum, bayıldım" üzerine yazdım. İlk kez dinlediğini varsayarak.

      Sil
  3. Bu güzel ezgiyi şimdi ailece dinliyoruz, teşekkür ederiz Momentos. İyi pazarlar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buketciğim, pazarınıza keyif olsun 🙏 ben de teşekkür ederim canım. 🪻

      Sil
  4. En sevdiğim çağdaş klasik müziği bestecilerinden birisi Jóhann Jóhannsson; keşke bu kadar erken kaybetmeseydik :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zelda Capulet,
      Çok haklısınız, müzik camiası da şok yaşamış ölümüyle. :( Klasik müzikle, dijital sesleri birleştiren kompozisyonları çok ilgimi çekti benim de. :T

      Sil
  5. Ahh çok erken vefat etmiş. Yaşasaydı kim bilir daha ne çok eserlerde imzası olacaktı...Bilmediğim bir sanatçı sevgili Sezer Hanım. Videoyu izleyip dinledim. Bilemiyorum farkettiniz mi, videodaki atın gözünde beliren hüznü...Bestenin etkileyiciyle bir bütün oluşturmuş.
    Gittiği yerde huzurla uyusun sanatçı.
    Kıymetli paylaşımınıza teşekkür ediyorum. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok erken bir gidiş Nazlı Hanım :( Video çok etkileyici, bu yüzden seçtim. Hangi canlı olursa olsun kederi nasıl da yansıtıyor değil mi.. dediğiniz gibi etkileyici.
      Işıklarda uyusun. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuza. :A
      Sevgiler kalpten <3

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H