19 Mayıs 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵 LEVON MINASSIAN




Levon Minassian


Lévon Minassian, Fransız-Ermeni duduk sanatçısıdır. 1953 yılında Marsilya'nın Saint-Jerome bölgesinde doğdu. Müzik kültü içinde yaşayan bir aileyle çevrili ve seslere duyarlı biri olarak, çok genç yaşta bir folk grubunda mandolin çalmaya başladı. 15 yaşındayken, ailesinin ona özel olarak getirttiği  duduk ile uzun bir öğrenim ve çıraklık dönemi başladı.

Sanatçı, gençliğinde sıkı takipçisi olduğu Ermeni sanatçıları, 70'lerin sonunda, özellikle Civan Gasparyan ve Valodiya Harutyunyan'la duduk üzerinde çalışmak amacıyla birkaç kez Ermenistan'a gitti. Minassian, büyük bir özveri ve sabırla ve bu enstrümana olan sevgisinden dolayı kendi imkanlarıyla tüm inceliklerinde ustalaşmaya çalıştı. O zamandan beri, sanatçı aralıksız eğitim almaya devam etti ve  şu anda en yetenekli duduk sanatçılarından biri olarak tanınmakta. 

2003 yılında Jacques Chirac tarafından sanat ve edebiyat nişanı verilen ünlü duduk sanatçısı hayli üretken ve katkı sağladığı müzik albümleri oldukça fazladır. Charles Aznavour, Helene Segara, Peter Gabriel, Tony Levin, Armand Amar ve Sting gibi sanatçılar bu ortak çalışmalardaki isimlerdir. 

Blogda son yayında kullandığım müzik Minassian ile Armand Amar' ın ortak çalışmalarındandı. Armand Amar' ın çalışmaları da ayrı bir güzellikte, onu da bir başka yayına konu edeceğim.

Bizim kültürümüze yakın bir enstrüman ve ona duygusunu katan bir müzisyenden bahsettik. 
Günleriniz nota uçuşlarıyla güzel geçsin.

19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu olsun.

Keyifli pazarlar,






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






8 yorum:

  1. Tek kelimeyle müthiş, teşekkürler Sevgili Momentos. Sen olmasan nereden bulup, dinleyip tanışacaktık bu ve benzeri muhteşem sanatçılarla. Ve nasıl bir emek verdiğini de tahmin ediyorum. İyi ki varsın Sevgili Dostum,:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dostum,
      Müziği kalpten hisseden insanların yolu bir gün mutlaka bir yerlerde buluşuyor buna inanıyorum. İyi ki yaptığım her işi çok seviyorum ve emek vermek beni son derece mutlu ediyor. :A Beğenin ve yüreğimi sıvazlayan sözlerin için çok, pek çok teşekkür ederim. :)
      Ne mutlu bana. :F

      Sil
  2. Bak Levon Minassian'ı hiç duymamıştım ne tuhaf değil mi? Şu an fonda youtube çalıyor hüzünlü hüzünlü...Düdükten sonra güdük e bakmaya gidiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Küçük Joe <3
      Yaşadıkça daha kimler çıkacak karşımıza ve onların mucizelerine tanıklık edeceğiz hep beraber.
      Minassian çok duygulu çalıyor ve tüm övgüleri hak ediyor gerçekten. :A
      Ne tatlısın, hüzünün hemen ardından gülümseten bir bakışla yüzümü aydınlattın.
      Sevgiler sana... :F

      Sil
  3. Geçen haftaki pazar müziğinin sanatçısını pandemi zamanında ARTE'deki bir konserinde dinlemiştim. Yeni müziklerinden haberdar olmak hoş sürpriz oldu. :)
    Bu haftaki düdük sanatçısı da çok güzel bir seçim, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ekmekçikız,
      Ah harika, Arte bu konuda çok iyi, bir süredir takip etmeyi unuttum açıkçası. :T
      Bu haftaki müzisyeni beğenmenize çok sevindim. :)
      Benden de teşekkürler, sevgiler,

      Sil
  4. Güzelliklere giden yolda attığın her adım için, seçimlerinde harcadığın emek ve çaba için, hayata renk kattığın için sonsuz teşekkürler sevgili Sezen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Sevgili Makbule Hocam :A
      Bu gurur verici sözleriniz için çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız, sağolunuz. :F :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H