4 Şubat 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




Shahrdad Rohani


1954 yılında İran'ın Reşt kentinde doğan Shahrdad Rohani, İran asıllı Amerikalı besteci, kemancı/piyanist ve orkestra şefidir. Babası Rıza Rohani başarılı bir müzisyendi ve sonuç olarak ailedeki tüm erkek kardeşleri ve Shahrdad da, babalarının izinden gittiler. Diğer kardeşleri gibi 6 yaşında piyano çalmaya başladı. Çocukken tanınmış bir İranlı kemancı olan Ebrahim Rouhifar'ın öğrencisiydi. 10 yaşında Tahran Fars Ulusal Müzik Konservatuvarı'na girdi. 1975'te Viyana Müzik ve Sahne Sanatları Üniversitesi'nde Kompozisyon ve Orkestra Şefliği okuyordu. 1984'te Rohani, Los Angeles'a taşındı. Londra Kraliyet Filarmoni Orkestrası, Minnesota Orkestrası, Colorado Senfoni Orkestrası, San Diego Senfoni, Indianapolis Senfoni Orkestrası, New Jersey Senfoni, Zagreb Filarmoni Orkestrası, Amerikan Gençlik Filarmoni Orkestraları ve diğerleri dahil olmak üzere birçok prestijli orkestrada konuk şef olarak yer aldı.

Rohani, 1993'te Londra Kraliyet Filarmoni Konser Orkestrası ile Atina-Yunanistan, Akropolis' te düzenlenen bir açık hava konseri olan "Yanni Live at the Acropolis" konseri sırasında Yanni'nin klavye bestelerini desteklemek için altmış parçalık bir orkestra düzenledi ve yönetti. "Yanni Live at the Acropolis", hem eleştirmenler, hem de izleyiciler tarafından beğenildi ve Amerika Birleşik Devletleri'nde Public Television'da şimdiye kadar gösterilen en çok izlenen program oldu ve tüm zamanların en çok satan ikinci müzik videosu oldu. 

1994 yılında ABD vatandaşı olan Rohani, 1998 yılında Tayland hükümeti ve 13. Asya Oyunları komitesi tarafından açılış törenlerinin müziğini bestelemek ve yönetmek üzere görevlendirildi. Beste, Asya Oyunları'nın en popüler şarkısı oldu.

Blogda, "Bir Kelime = Kallavi" yayınında dinlediğiniz müzik çok beğenildiğinden, Rohani' yi pazar günü için yayına almak istedim. Youtube' da diğer eserlerine de göz atabilirsiniz.

Keyifli, huzurlu, sevdiklerinizle birlikte geçireceğiniz çok şık bir gün dilerim.

Müzikle kalın,






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






16 yorum:

  1. Herkese mutlu pazarlar dileriz.... 😅😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konumuz Kitap,
      Merhaba, güzel, güneşli ve huzurlu bir pazar dilerim ben de size. :A :)

      Sil
  2. Doğduğu ülkeden uzak kalması Rohani için üzücüydü belki. Kim bilir belki de böylece daha tanınır bir besteci oldu. Hayat...
    Yanni konseri ne kadar çok dinlenirdi bir vakitler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EkmekçiKız,
      Babadan oğullara geçen yetenekle, Rohani ile birlikte diğer kardeşleri de bir yerlere gelmişler. Dediğiniz gibi hayatın sürprizleri hem tatmin edici, hem de zorlu. Yapacakları daim olsun.
      Çok teşekkürler :A :)

      Sil
  3. Parçanın adı sonsuzluk. Müzik gerçekten sonsuzluğu çağrıştırıyor bende. Kafama son günlerde takılan iki kavram: sonsuzluk ve zaman. Her ikisi de insanın hafıza sınırlarını zorluyor. Güzel pazar akşamları diliyorum size:) Gidip Kallaviye bir göz atayım şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Çok haklısınız, bu iki kavram müzikte daha belirgin geliyor bana da.
      Hem anda, hem de sonsuzlukta yer ediyoruz kendimize. Ne hoş oldu ziyaretiniz, çok teşekkür ederim. :F :)

      Sil
  4. Yanni, YouTube'da en çok dinlediğim sanatçılardan biridir. İranlı sanatçı Rohani'yi şimdi sizden öğreniyorum. Müziğin tınılarını çok beğendim. Şöyle gözlerimi kapatıp beynin en ücra yerine ulaşacak bir beste gibi geldi bana. :)
    Sevgili Sezer Hanım, ne zaman paylaştığınız müzikleri dinlesem YouTube'u açtığımda parçalar direkt karşıma çıkıyor. Ne güzel, tekrar dinlemiş oluyorum. :)
    Siz de müzikle kalın, çok şık günleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Toaç,
      Bazen iki sanatçının bir araya gelmesi de ne şaheserler yaratıyor değil mi.. sanatçıların birbirlerine verdikleri desteği izlemekten keyif alıyorum. Tek huzur bulabildiğimiz yer bu mecra artık :A
      Dinlediğiniz müzikler yanında benzerlerini de öneriyordur, ne harika, çok sevindim. :) <3
      Dileklerinize çok teşekkür ederim.
      Yürekten sevgiler :F

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Açıkçası bugün ben de hüzünlüyüm, yarın depremin 1. senesi ve değişen pek bir şey yok. Müzik de hüznüme yardımcı :(

      Sil
  6. Çok başarılı bir müzisyen; sanki büyük boşluğun bir parçasını daha dolduruyor; belki de denizaltına dalmış bir insanın içsel derinliğini bile anlattığını düşünebiliriz; teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven Serin,
      Bu döngü içerisinde insanın eksik kalan yönlerini her daim sanat tamamlamıştır. Rohani de bunun çok iyi temsilcisi, haklısın :T
      Çok teşekkür ederim yorumun için. :F

      Sil
  7. Şimdi gördüm pazar müziğinizi ama dinlemeden geçmek istemedim. Hemen ekledim tabii ki listeme. Hüzünlü ve dingin bir şarkı. Yazı yazarken dinlemesi iyi hissetireceklerden benim için:) Sanatçıyı tanımak da iyi oldu, zaten bir sanatçını sevdim mi diğer müziklerine de hemen bakarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zeynep,
      Müzik, yazı yazarken çok önemli bir itici güç bazılarımız için. Beğenmene çok sevindim. Ben de tüm müzikleri listeliyorum senin gibi. :)
      Sevgiler,

      Sil
  8. Farklı kültürlerden ne yetenekler yetişiyor. İran da çalışamazdı herhalde ☹️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Derya,
      Kayda değer epey sanatçı var o ülkeden.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H