18 Şubat 2024 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵







İlkin Deniz



1961 yılında Trabzon'da doğdu. İstanbul'da büyüdü ve birinci sınıfta müzik dersleri almaya başladı. İlk enstrümanları mandolin ve akordeon'du. Müziğe olan sevgisi ve Jazz'a olan ilgisi, Jaco Pastorius, Scott LaFaro, Charlie Haden, Ray Brown, Bill Evans, Miles Davis ve Charlie Parker'ın kayıtlarını dinledikten sonra bas çalmayı denemesine neden oldu. 90 lı yıllarda Telvin isimli grubu Erkan Oğur, Turgut Alp Bekoğlu ile kuran İlkin Deniz, bir çok şarkıya ve albüme imza attı. Son yıllarda Avrupa'nın birçok ülkesinde farklı caz gruplarıyla çaldı. 1995 yılında İlkin ve eşi Gül, İstanbul'dan Palm Beach, Florida'ya taşındı. O zamandan beri Güney Florida'da serbest basçı olarak sahne alıyor. Ancak, profesyonel olarak sürdürdüğü diğer aşkı resim nedeniyle; son bir kaç yıldır müzik kariyerine tam zamanlı olarak devam edemedi. İki kariyerini sürdürmek için şu anda zamanını iki kıta arasında bölüyor, kış aylarında ABD'de yerel sanat gösterilerine katılıyor ve yaz aylarında Türkiye'de Caz konserlerinde sahne alıyor. İstanbul'da bulunduğu süre boyunca birçok kayıt yaptı. Telvin grubuyla gerçekleştirdiği performanslardan bazıları şunlardır: Lincoln Center NY'de Jazz Made in Turkey. NY. Joe Lovano ile birlikte. Hollanda'da Kuzey Denizi Caz Festivali, Londra'da Queen Elizabeth Hall ve Almanya, Hollanda ve İstanbul'da çeşitli Caz Festivalleri.

İlkin Deniz, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Grafik Bölümü'nde okudu. Üniversiteden sonra otuzlu yaşlarına kadar İstanbul'da ressamlık yapan Deniz, şimdilerde sanatına Florida' da devam ediyor. Resimleri, Akdeniz'in yakalanması zor cazibesine ve hissine dokunuyor. İlkin Deniz'in eserlerini izlerken, belki de uzak ufukta umut fısıldayan yukarıdaki mavi gökyüzü ile aşağıdaki mavi suyun eşsiz uyumunda dinlenen bir teknenin ruhunu görebilirsiniz. Çalışmaları sıradan değil, Akdeniz'in melankolik cazibesi ile okyanusun uçsuz bucaksız mavisinin birlikteliğine dokunuyor adeta.

(http://www.ilkindeniz.com sayfasında resim çalışmalarına göz atabilirsiniz.)

İlkin Deniz' i yakından tanıma, müziğini dinleme ve konserlerini izleme şansı buldum 1990' lı yıllarda. Müthiş enerjik, yaratıcı ve çok sempatik birisiydi ki halâ da öyle. Bu yayında Sevgili İlkin' e torpil geçip iki müzik videosu yayına alıyorum. Youtube' da diğer albümlerini, çalışmalarını dinleyebilirsiniz. Umarım siz de, onun müziğinden benim aldığım kadar keyif alırsınız.

Müzikli pazarlar, 






{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





12 yorum:

  1. Neredeyse unutmuştum, şahane bir hatırlatma oldu, teşekkürler Momentos:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan ben de aynı durumdaydım Buraneros, :)
      Youtube da bir şarkısı önüme çıkınca hemen aldım yayına. :T

      Sil
  2. Kendisini tanımıyordum, dolu dolu bir hayat sürmüş. İlk müziği dinliyorum şu an, çok iyi. Farklı yerlere sürüklüyor insanı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygucuğum, "Gül Mevsimi" çok etkileyici bir beste. Ben de sana cevap yazarken açtım bir daha dinliyorum. :)
      İyi ki müzik var :A <3

      Sil
  3. Müzik sanatına kattıkların,ciddi emeklerin adına teşekkürler Sezer..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılımın, yorumun için ben de çok teşekkür ederim Güven. :A

      Sil
  4. İkinci video gerçek bir parça mı yoksa ismi gibi "Şaka" mı? Caz desem caz değil, türkü desem türkü değil. İkisinin karışımı da değil. Caz çok severim ama bu parça bana hitap etmedi sanırım ya da benim kavrayışımı aşıyor. İlk kez paylaştığın bir müzik konusunda kararsız kaldım Momentoscum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Parçanın adı "şaka" ve deneysel Türk cazı :)
      Caz deyince Amerikan sanatçıların önde olduğu bir tür var akla gelen, haklısın ama zaman içinde cazın farklı türleriyle de tanış bence. En azından şans ver :)
      Ben, müziği seven bu kediciğin içinde zihnini ve kalbini açabilecek biri olduğunu görüyorum. <3

      Sil
  5. İlk defa duydum Momentos. Dinledim. Sayende müzik dağarcığıma yeni bir müzik eklenmiş oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Bir katkım olduğu için çok mutlu oldum :) :F

      Sil
  6. Sanatçıyı yürekten tebrik ediyorum. Hiç kolay değil, hem resim hem de müzik sanatını birarada yürütmek. Resim çalışmalarına da baktım sevgili Sezer Hanım. Müziği ve resim tarzı arasında öyle zıtlık var ki, sanki iki kişiden bahsediyoruz. Resimleri ne kadar dingin ise müziği o kadar hareketli. Sanki müziğin ritmini geride bırakıp resimle dinleniyormuş gibi yansıttı bana. Hele ikinci videonun ritmik müziğinden sonra resimlerin muazzam görsellerini görünce epey şaşırdım.
    Sanatçıyı sayenizde tanımış oldum. Size katılıyorum, kesinlikle çalışmaları sıradan değil. Yolu hep şans dolu ve açık olsun.
    Size de çok teşekkür ediyorum.
    Mutlu günler...❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nazlı Hanım,
      Sanata tamamen kendini adamış birine gıpta ile bakmak gerek. Yaşadığımız çağ öyle zorlu ki, ruhumuza hitap edecek incelikleri bulmak, yakalamak için bazen bizlerin de gözleri, kalpleri kadar körleşebiliyor. İşte tam da orada sanat imdadımıza yetişiyor. :A
      Ne güzel, hepimiz birbirimize bu dünyada, bu konularda mihmandarlık ediyoruz. Blog dünyasını inanın bu yüzden çok, pek çok seviyorum. :) :F
      Lafı uzattım, ilginize kalpten teşekkürler <3
      Sağlık ve güzellik hayatınızda daim olsun.
      Sevgiler :F

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H