26 Mart 2023 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵



Bulutsuzluk Özlemi

1984'te kurulmuş Türk rock grubudur. Türkiye'nin ilk Türkçe sözlü alternatif rock yapan grubudur ve önde gelen rock grupları arasında yer almaktadır. Tarzları, rock'ın dışında, "Türkçe sözlü rock yapılabilir mi?" sorusuna karşı tepki olarak gelişmiş, batı kaynaklı rock melodi ve ritimleriyle Anadolu melodilerinin bütünleştirilmesinden oluşmuştur.

Grubun temeli Nejat Yavaşoğulları tarafından atılmıştır. Genç yaşta müziğe başlayan, üniversite yılları döneminde çeşitli gruplar ile çalıştıktan sonra kendi solo plaklarını yapmaya başladı. 1984 yılında piyanist Sina Koloğlu ile tanışan Yavaşoğulları, önce akustik gitar ve piyano eşliğinde müzik yaptıktan sonra bas gitar ve davul eşliğinde daha rock bir hale kaydı. Bu dönemde Yavaşoğulları, konserlerinin adı olarak Mümtaz Soysal'ın bir makalesinin başlığından esinlenerek Bulutsuzluk Özlemi'ni kullanmaya başladı. 1986 yılında Piccatura ile anlaşan Yavaşoğulları, Koloğlu ve bas gitarist Kanöz Ozan ile ilk albüm Bulutsuzluk Özlemi'ni kısa bir zaman içinde kaydetti ve kendi adını da kapakta kullanarak yayınladı. 

Türünün erken örneklerinden biri olan Bulutsuzluk Özlemi, çoğunlukla söz ve müzikleri Nejat Yavaşoğulları' na ait olan şarkılarla "protest müzik" yapmıştır. Grup, şarkı sözlerinde özellikle sosyolojik, psikolojik, ekonomik ve politik konuları işlemiştir. Grubun değişmeyen üyeleri Nejat Yavaşoğulları ve Sina Koloğlu'dur. 1990'lardaki çalışmaları ile Türkiye'deki rock müziğinin gelişimine olanak sağlayan Bulutsuzluk Özlemi, kendi türlerinin de ilklerinden biridir. Grupta ayrıca Akın Eldes, Sunay Özgür, Utku Ünal, Deniz Demiröz, Berke Özgümüş, Burak Güven, Serdar Öztop, Kanöz Ozan gibi müzisyenler yer almıştır. Grup halen aktif olarak stüdyo çalışmaları, albüm kayıtları, canlı konserler ve sahne gösterimleri yapmakta, aynı zamanda sosyal ve politik gündem maddeleri ile de yakından ilgilenmektedir.

Stüdyo albümleri sırasıyla Bulutsuzluk Özlemi, Uçtu Uçtu, Güneşimden Kaç, Yol, Numara, Felluce/Bağdat, Zamska!, Bedreddin. Konser Albümleri Yaşamaya Mecbursun, Bulutsuzluk Senfoni, Bulutsuzluk 20 Yaşında. Single çalışmaları ise Felluce Bağdat, Her şeyin Farkındayım, Hayat Geçerken Mücella ve Yeni Bir Gün. Son albümleri, Bedreddin, Ada Müzik etiketiyle 29 Ekim 2021'de piyasaya çıkmıştır. Nâzım Hikmet’in ‘Şeyh Bedreddin Destanı’ndan bestelenen eser, bir rock oratoryosu. Zaman ayırıp dinlemenizi tavsiye ederim. Bugünün ikinci şarkısı "Gezi Parkındayım, Her şeyin Farkındayım".




Hepinize keyifli pazarlar dilerim,




{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






16 yorum:

  1. Bizim kankalar:) Muhtemelen henüz ülkenin tanımadığı, Taksim Sanat Evi'nde çaldıkları yılları bilirsin... İstanbul'a iş için gittiğim her seferde o yıllarda orada üniversite öğrenci olan -hâlâ- en can lise arkadaşlarımla buluşur, tiyatroların altını üstüne getirir ve onların üzerini Bulutsuzluk Özlemi ile tamamlamadan geceyi bitirmezdik. Kankaydık kendileriyle ve mekânla. Ne sohbetlerimiz olmuştur... Ve ne anıları hatırlattın bir bilsen Sevgili Momentos:) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Bizim kankalar" ne güzel bir deyiş, inan ben de öyle hissediyorum :)
      Şu satırlarda yazdıkların sanki bir rüya gibi be Sevgili Buraneros... Hayat ne güzel akarmış o zaman her şeye rağmen. :F
      Bu pazar da güzel anılar ve güneşli bir hava eşlik etsin hepimize :)
      Sevgiler,

      Sil
  2. dinlemeyi çok severim ama haklarında hiçbir araştırma yapmamıştım öğrenmiş oldum sayende :) grubun ismi oldukça hoş ve hep merak etmiştim aslında nasıl seçmişlerdir diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizgemi,
      Ben de grup ismi nasıl seçilmiş diye merak ederdim, hep birlikte öğrendik :)
      İyi pazarlar,

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Konumuz Kitap,
      Ah ne güzel, seveni çokmuş grubun <3 :)

      Sil
  4. Şeyh Bedrettin'in ful albümünü açtım dinlemeye başladım. Belediyemizin tiyatrosuna Nazım Hikmet'in doğum günü nedeniyle Tuncel Kurtiz'li oyunu gelmişti. O günlere gittim şimdi. Bir süre de çıkamam büyük ihtimal :) Çıkmayayım da zaten. Gençlik... Ne güzel günlerdi...
    Sina Koloğlu'nu spor dünyasından tanıyorum. Bulutsuzluk Özlemi ve müzikle ilgisini yeni fark ediyorum. Sayende tabi. Çok teşekkürler canım, tekrar iyi bir hafta geçirmeni diliyorum. 💖💖💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Filmgündemi,
      Çok etkileyici bir eser gerçekten. Ah bir de Tuncel Kurtiz'i izlediysen harika! Bulutsuzluk Özlemi gençliğimizden kocaman parçalar taşıyor.
      Güzel duygular yaşattıysa gündelik hayat çağırana kadar içinde kal <3 :)
      İyi bir hafta diliyorum canım. :F

      Sil
  5. Çok sevdiğim ve çizgisinden şaşmayan bir grup.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığım,
      Evet dediğinde haklısın. Protest şarkılarını seviyorum.

      Sil
  6. Yaaa:))))
    Bu paylaşımınızı hepsinden daha çok sevdim desem:))))
    Benim şarkım bu:) Lise yıllarında sabahtan akşama kadar dinlediğim ve asla bıkmadığım, hala da keyifle dinlediğim, yeri bende ayrı olan bir şarkıdır:))))) Mükemmel sözleri var, şarkının sözleri içinde kayboluyorum hep:)))) Müzik mükemmel ve yüksek sesle dinlenince efsane güzel, yani ben öyle dinliyorumm:))))) Şu an ikinci kere dinliyorum, açtım sesi:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      Ne güzel :) Türkiye' de büyük çoğunluğun bu grubu ve bu şarkısını özellikle sevdiğini tahmin ediyorum. Bu yayının güzel zamanları hatırlatmasına da sevindim. :F :)
      Ben de sayende açtım yeniden dinliyorum.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H