26 Aralık 2022 Pazartesi

BİR KELİME = BAYAĞI






Bayağı : 1. (sıfat) Aşağılık, pespaye.
"Bütün hareketleri adi, kaba ve bayağı idi." - Ömer Seyfettin

2. (sıfat) Basit, adi, amiyane, banal.
"Kardeşimi birdenbire çok bayağı buldum." - Peyami Safa

3. (sıfat) Herhangi bir özelliği. olmayan, sırada, alelade.

4. (zarf) Hemen hemen, adeta
"Bayağı kanacak gibi oldum."

5. (zarf) Gerçekten.
"Bayağı, çocuk gibi sevinirim limonun yarısının durduğuna." - Sait Faik Abasıyanık

6. (zarf) Oldukça, epey.
"Hayır işlemeden geçen günü heder olmuş addederek bayağı canı sıkılır." - Ercüment Ekrem Talu




Birleşik fiil ve birleşik kelime olarak kullanım açıklamaları da aşağıdaki gibidir: 

Bayağı kaçmak : Söz, davranış, giyiniş yakışmamak, uygunsuz olmak.

Bayağı kesir : (isim, matematik) Ondalık olmayan kesir, adi kesir.
"Sekizde üç bir bayağı kesirdir."

bayağı


{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-






not: gif, gifer.com' dan alıntıdır.​






23 yorum:

  1. Kelimeyi aslında biliyoruz. Hatta okurken düşündüm bu anlamların hepsinde gün içinde kullanıyor olabilir miyim diye?? Olabilirim.
    Ne kadar ilginç beynimiz ya. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Ben sıklıkla 4, 5, 6 daki anlamlarını kullanıyorum. 1 ve 2 deki anlamlar için ise adi, pespaye kelimelerini kullanıyorum :)

      Sil
  2. Aynı kelime kullanım yerine göre ne çok anlam değişikliğine uğruyor. Emeğine sağlık Momentos. Mutlu yıllar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız,
      Evet gerçekten de öyle canım.. kullanıma göre anlam değişiyor. :)
      Ben de sana şimdiden harika bir yıl diliyorum. :A <3

      Sil
  3. Çok kullanırım kiii :)

    YanıtlaSil
  4. 4, 5 ve 6’daki gibi kullanıyorum ben de. Müzik çok güzel. Yılbaşı filmi müziği gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Sen de bendensin o zaman :)
      Yorumda sen yazınca müziği bir kez daha açtım.. evet katılıyorum sana :) :T

      Sil
  5. Bildiğimiz ve farkında olmadan ve çok sık kullandığımız bir kelime. Paylaşım için teşekkür eder, sağlıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      Sıkça kullanıyoruz, kullandığımız yere göre de anlamı değişiyor elbet. Ben de yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Saygılar,

      Sil
  6. Wattpad'da fazla kitap okumadan hatta belki hiç kitap okumadan hikaye yazmaya kalkan çoğu insan bu sözcüğü "Baya" olarak yazıp beni çileden çıkartıyorlar. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      Ah gerçekten "yazan" çok fazla ama okuyan yok maalesef. Bu kelimenin bu kadar kısaltılmış halini de hiç görmeiştim :D :)
      Teşekkür ederim yorumunuza. :F

      Sil
  7. Sevgilerimi yakından da bırakmaya geldim,çok öpüyorum hayırsızlığımı bağışlayın Sezer hanım,kıymetlisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kiremithanem, <3
      Sen de öyle.. :) Yoğunluğunun farkındayım, dert etme sen :F :A

      Sil
  8. Bayağı, zengin anlamlı kelimelerimizden, hayatın içinde sıkça kullandıklarımız arasında. Anlam açısından değil de zarf olarak sınıflandırıldığının ayrımına varmak açısından benim için bilgilendirici oldu. Bir cümleyi öğelerine ayırırken zarflar takıldığım noktalardandır :)
    Çok teşekkürleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Evet güzel bir yere parmak bastın, bazen ben de farkında olmuyorum kullanırken. Tekrar üstünden geçmek iyi oluyor bu kelime çalışmalarında. :)
      Ben de teşekkür ederim canım. :F

      Sil
  9. Sanırım 6'daki anlamını daha çok kullanıyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      Benim de sıklıkla kullandığım anlamı bu :) :F

      Sil
  10. Ah İlkay, çok haklısın.. sen yazınca hemen Ediz Hun' lu bir film ve ağzından bu sözlerin (yani birinci anlamı) döküldüğü bir sahne geldi gözümün önüne :D :)
    Süpersin :F

    YanıtlaSil
  11. Konuşurken "baya" demeye o kadar alışmışım ki hep ilk 3 anlam bayağı, diğerleri baya olarak zihnimde yer etmiş:))) Teşekkürler bilgiler için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      .Ah yer edince düzeltmesi için uğraşmak gerek. :) ama çabucak düzeltirsiniz eminim :Y :T
      Ben de teşekkür ederim. :F

      Sil
  12. Çok kullanılan bir kelime bu ara sıkça ihtiyacımız oluyor 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Doğrusunu öğrenmek gerek. Bir kez yanlış kullanım dile yerleşince düzeltmesi zor oluyor. :T :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H