25 Aralık 2022 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Bugün, benim de yeni tanıdığım bir ses misafirimiz olacak.

Ari Barokas (17 Temmuz 1971)

İnceledikçe sizler de göreceksiniz, kendine has albüm çalışmaları olan sanatçı aslında müzik camiasından. Yahudi kökenli Türk müzisyen, "Duman" grubunun bas gitaristliğini yapmış, ondan önce de Kaan Tangöze ile Mad Madame & Fly gruplarına cover çalmıştır.
İstanbul Devlet Konservatuarına girip, eğitimini yarıda bırakmış olan müzisyen, söz yazarı, besteciliğinin yanısıra, bas gitar ve akustik gitar çalmakta. Reklam müzikleri de besteleyen, "Serüven Azizleri" adlı topluluğun dağılmasından sonra, "Duman" grubuna geçen müzisyen, grubun çoğunluk şarkılarında, söz yazarı ve besteci olarak imzası bulunmaktadır. 

Yukarda eklediğim ilk şarkı, ilk albüm çalışması "Lafıma Gücenme" den "Salaksın". Çok eğlenceli, manidar bir şarkı. Aynı albümden "Gavurlar" adlı şarkıyı da dinlemenizi öneririm, sözlerine dikkat ederek. Aşağıda eklediğim diğer şarkı ise "Bu Toprak Senin" albümünden. Albümü incelerseniz çok değerli sanatçıların eserlerinin yeni düzenlemeleri olduğunu göreceksiniz. Ben dinlerken çok keyif aldım, umarım sizler de seversiniz bu protest yanı olan değerli müzisyeni.




Keyifli pazarlar,







{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





 

18 yorum:

  1. Tanımıyordum ben de, değişik sesi varmış. İlk şarkıyı dinledim, güzelmiş. Teşekkürler Sezercim, iyi pazarlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Duman grubunun demirbaşlarından biri kendisi, şimdilerde ayrı çalışmalar yapsa da, "her zaman Misak-ı Milli sınırlarım içindedir" demiş kendisi. :T İkinci videodaki şarkı ve albüm de bana göre çok özel. İçinde Aşık Veysel, Nesimi Çimen, Özdemir Erdoğan, Fikret Kızılok, Neşet Ertaş, Tayfun Karatekin, Mahzuni Şerif, Hasan Hasgüler' den şarkılar var. Sesi benim de çok hoşuma gitti açıkçası. Beğenmene sevindim <3 :) Güzel bir pazar dilerim. :F

      Sil
  2. Vaaaooooooovvvvv... Ali Barokas!

    Bir yazımda aşağıya bırakacağım sözlerle ifade ettiğim şahaneler ötesi ve çok özel bir kadının oğlu...

    Alkışlar sana Momentos, muhteşem bir keşif:))

    Not. Eminim merak edeceksin:))

    O an'ımıza dönük bir paragraf:

    "Bir fotoğraf sergisi var: İstanbul 365 Gün. Çok âlâ. Çünkü henüz vaktimiz var. Kimlikleri girişe bırakıp bir kart alıyoruz. Fotoğraflar etkileyici, bir çoğunun önünde uzun uzun kalıyoruz. Pek çoğunu da beğeniyoruz. Ama bir tanesi var ki üzerine çok konuşuyoruz. Güzel kadın olmak bu işte. Yaşamdan biriktirilmişlerin yüzdeki yansıması çok güzel. Olmuşluk hali çok zarif. Tartışmasız, saf bir asalet dışa vuran.".

    Hanımefendi linkteki 16. fotoğraf.

    https://laparagas.blogspot.com/2018/03/uc-sergi-kadim-lokantada-bir-ogle.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Çok araştırma yaptığım için algoritmalar hep önüme yeni isimler getiriyor :) Şanslıyım, aslında Duman grubunu dinlerim ama tek tek isimlere hakim olmadığımdan bilememişim. Ari' nin sesini ve müziğe yaklaşım tarzını çok sevdim. :T
      Yourma eklediğin linke de hemen baktım. İstanbul'un sizleri kuşattığı bir yazı okumak iyi geldi bu sabah. Ve 16. cı karedeki güzel siluetli kadın dediğin gibi harikaydı. <3
      Teşekkürler, süper bir pazar olsun. :)

      Sil
  3. Rica ederim. Aslında hep altını çizerim ya, biz blog yazarak aslında bir imece yapıyoruz diye... Ve ne güzel bir örnektir bugün yaşananlar... Tam anlamıyla neredeen nereye! Blogdaşlığımız olmasa, okurlara yansıyacak bu tamamlanma olabilecek miydi?

    Sevgiler Sevgili Dostum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söyledin Sevgili Buraneros :)
      Yazdığımız her şey, hatta hayatlarımız bile birbiriyle ilintili. Bir tamamlanma yaşıyoruz her daim. İyi ki... :) :F

      Sil
  4. Merhabalar.
    Tanıdığım ve müziğini dinlediğim bir müzisyen değil. Bu tür müzik tarzı bana göre olmamakla birlikte tanıtım ve paylaşımınız için teşekkür eder, emeğinize sağlıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey, çok naziksiniz, ilgi alanınız içinde olmasa bile yorum yazmanız, destek vermenize çok teşekkür ederim. :)
      Sağolunuz, varolunuz.

      Sil
  5. Ari Barokas candır yahu :) Grupların solistleri önde olduğu ve gitaristler genelde içlerine kapanık insanlar oldukları için gruptaki diğer insanlar arka planla kalırlar ama Duman'ın o dönem tüm kadrosu şahaneydi, Ari de basta efsaneydi elbette.. Şimdi Duman'ın tüm üyelerinin hepsinin kendi albümleri var spotify'da bulunabilir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C.,
      Sanıyorum o dönem sanatçıların hepsinde bir derinlik söz konusu. Şimdilerde tek tek görünce onları, daha anlamlı geliyor. Evvelden sinirlenirdim algoritmalara ama artık sevdim :T :D

      Sil
  6. Pazar gününe çok güzel bir müzik. ✨🥳🎉

    YanıtlaSil
  7. Ari Barokas'ın gruptan ayrı çalışmalarının farkına çok yakın zamanda vardım. Geç olması hiç olmamasından iyidir deyip, keyifle dinliyorum şimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EkmekçiKız,
      Harika, benden öndesiniz :) Ari Barokas' ın tüm şarkılarının sözleri bayıldığım ender albüm çalışmalarından. :T
      Aynen ben de sizin gibi keyifle dinliyorum. :)

      Sil
  8. Grup üyesi olarak biliyordum ama gruptan ayrı çalışmaları olduğunu bilmiyordum. Sözler enfes. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Tüm şarkılarında çok iyi sözler, bayıldım ben de 😊👍

      Sil
  9. Sayende yeni yeni müzisyenler tanıyoruz 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      İlgi görüyor olması benim için harika bir duygu :A :)
      Teşekkürler canım :F

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H