19 Aralık 2022 Pazartesi

BİR KELİME = REENKARNASYON









Reenkarnasyon : (isim, Fransızca) Ruh göçü.

"Hindular ve Budistler reenkarnasyona inanırlar."

~ ~ ~ ~ ~

TDK' de tüm açıklama bundan ibaretti. Açıklamayı biraz daha genişletmek üzere internette yaptığım araştırmada aşağıdaki bilgileri edindim ve aynen buraya alıyorum:

Reenkarnasyon, yani eski Türkçe şekliyle "tenasüh", ruhun bir canlıdan ötekine, bazen de insandan hayvana ya da hayvandan insana geçmesi anlamına gelen tarih kadar eski bir dini inanç. Felsefede buna "ruh göçü" veya "ruh sıçraması" deniyor. Özetle, insanın bedeni ölünce, ölümsüz ruhu başka bir canlıya geçiyor. Ölen birinin kişiliğinin bazı durumlarda başka bir canlının vücuduna girerek yeniden dünyaya gelmesi, dünyada en eski ve en yaygın inanışlardan biridir. Dinlerin birçoğunda bu olguya rastlamak mümkündür. Bu inancın bazı öğelerine Hinduizm, Budizm, Sihler, Konfüçyanizm gibi dinlerde rastlanmaktadır.







{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-





not: kullanılan görsel internetten alıntıdır.





29 yorum:

  1. Bir ara haberlere çıkan olaylar vardı hatırlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada,
      Kelimenin TDK' deki açıklaması ne kadar öz bir anlatım değil mi? :)

      Sil
  2. Eski hayatımda kamyon şoförü olduğuma çok emindim bir ara. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      A hahahah, belki de ralliciydin olabilir neden olmasın, hepsi mümkün :D :T :F

      Sil
  3. TDK sınıfta kalmış bence. :) Reenkarnasyona göre ruhların sayısını merak ettim. Şu an 8 milyar nüfus olduğuna göre hali hazırda ruh sayısı da bu kadardır demek doğru olabilir mi? 100 sene önce dünya nüfusu atıyorum 1 milyarsa bu inanışta bir terslik var sanki. Sıfırdan başlayan, hiç göç etmemiş ruhların varlığından söz edilebilir... Neyse ben daha fazla derinlere inmeyeyim. Gün uzun kafam karışmasın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Bence hesabı böyle yaparsan tabii kafa karışır. :) Ama kainatın bir döngüsü var. Bir günde dünya üzerinde kaç doğum, kaç ölüm olduğuna bakmalı belki de :) Aslında reenkarnasyon olarak değil de, hayatın kendisinde böyle bir denge söz konusu; gidenler - gelenler. Kelimeyi cebe koyarız, güne devam ederiz. :) :F

      Sil
  4. İnanır mısın sen Momentos?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pelinpembesi,
      Bilmem, oturup düşünmedim üzerine uzun uzun ama bazen andaki olaylardan, bir yaşanmışlık, bir tekrar sahne gibi algıladığımda aklımdan geçer. Bir de bazı insanların (ki bildiğim var) önceki hayatları ile ilgili tüm detaylarıyla ve onaylanmış anlatımları biraz kafa karıştırıcı. :)

      Sil
  5. Fransızca bir kelime olan reenkarnasyon, Arapça'da " tenasüh" , Türkçe'de "ruh göçü" şeklinde ifade edilir. Ölümden sonra ruhun yeniden yeryüzüne dönerek farklı bedenlerde varlığını sürdürmesi inanışıdır. Beşer kaynaklı bu inanışın Din-i Mübin-i İslam'da yeri yoktur. Zira İslam esas inançlarının iki temel rüknü Allah'a ve ahirete imandır. Kur'an'da inasnın ruh-beden bütünlüğü esas alınır. Oradan ne ruh öne çıkarılarak beden ihmal edilir, ne de bedene bir imtiyaz tanınır. İnsan ruh ve beden birlikteliğiyle hayatı bir bütün olarak yaşar ve ecel vakti geldiğinde ölür. Ölümle bedenden ayrılan ruhlar berzah aleminde toplanırlar ve kıyamet gününü beklerler. Bu bekleyişte ruhlar derin uykudadırlar.

    Bazılarımız gerçekten yaşadıkları bir olayın içindeyken, bu ve buna benzer bir şekilde aynı olayı daha önce de yaşamış gibi bir algıya varırlar. Ben bu algılamayı geceleri gördüğümüz rüyalara bağlıyorum. Aksi halde şurası bir gerçektir ki, kesinlikle ruhlarımız ikinci bir kez bir başka bedenle birlikte yeniden bu alemde olamazlar. Bu mümkün değil. Çoğu kez rüyalarımızın sabaha karşı gördüklerimizi çok net hatırlarız. Ama gecenin ve uykunun en derin saatlerinde gördüğümüz her rüyayı hatırlamak çok zordur. İşte bu noktada, yaşadığımız bir olay bize gece gördüğümüz o rüyayı hatırlatır. Ben çok rüyalarımı yaşamın içinde karşılaştığım bazı olaylar neticesinde hatırlıyorum. İşte hatırladığımız bu şeyin rüya mı yoksa reenkarne mi olduğunda şüpheye düşülüyor. Reenkarnasyondan önce acaba insanlar bu konuya nasıl bakıp bu konuyu nasıl değerlendiriyorlardı merak ediyorum doğrusu. Çünkü reenkarnasyon henüz çok yeni bir inanış şeklidir.

    Bu kelimeyi blog sayfanıza aldığınız çok iyi oldu. Çünkü benim bu konuda paylaşacaklarım vardı, bana bir fırsat doğmuş oldu. Sürç-ü lisan ettimse affola. Paylaşım için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun, hoş geldiniz,
      Reenkarnasyon kelimesini biraz daha detaylı araştırmasını yaptığımda, kelimenin kökeni aslında Latince "incarnatio" kelimesinden Fransızca' ya geçtiğini öğrendim. Aslında bu kavram, çok eski çağlardan beri, eski Mısır, Kelt, Maya ve İnka uygarlıkları gibi birçok uygarlıkta bilinen ve kabul görmüş olan bir kavram imiş. Dolayısıyla yeni bir kavram değilmiş.
      Dediğiniz gibi rüya da olabilir, olmayabilir de. Bir kelimeden yola çıkıp derinlemesine araştırmalar yaptık, ne güzel. Sizin de elinize sağlık aktardığınız görüşleriniz için.
      Saygılar,

      Sil
    2. Evet yorum içinde söz konusu reenkarnasyon kavramının ve onun getirdiği inanışı tüm dinler ve inançlar içinde değil de sadece müslümanlar arasında rüyalar üzerinden bir değerlendirme yapmak isterken; tüm inançlar üzerinde reenkarnasyonun yeni bir kavram olduğu konusundaki değerlendirme hatamı, yorumumun tarafınızdan onaylandıktan sonra tekrar blog sayfanızdan yorumu okuduğumda anladım. Yaptığım bu yanlışlıktan dolayı özür dilerim. Konuyla ilgili araştırma yapıp, konuya açıklık getirerek aydınlattığınız için de size teşekkür ederim.

      Sil
    3. Recep bey estağfurullah, özür ne demek?.. Burda sohbetin daha derinleşmesini ve araştırmaya mahal verecek hale gelmesini sağladığınız için ben teşekkür ederim size bilakis. Hata yok, özür de yok :) Keyifli kelime çalışmalarımıza devam o halde.
      Saygılar sunuyorum.

      Sil
    4. Her ne kadar Diyanet ve bazı İslam alimleri ve akademsiyenleri reenkarnasyonu kabul etmeseler de Rahmetli Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk'ün reenkarnasyonun devrede tutulmasını ve reenkarnasyonu dışlayarak hayatın izah edilemeyeceğini savunduğuna ilişkin sohbetleri var. Reenkarnasyonu bundan 8 bin yıl önce Hintlilerin bulduğunu, ancak onların bu konuyu biraz abarttıklarını söylüyor. Yani sizin anlayacağınız reenkarnasyon tartışmalı bir konu olmakla birlikte Kur'an'ı Kerim'deki bazı ayetlerin reenkarnasyona işaret ettiğini bile söylüyorlar. Doğrusunu Allah bilir deyip son noktayı koyalım.

      Sil
    5. Evet haklısınız. Bahsettiğiniz Rahmetli Y.N.Öztürk' ün konuşmalarına ben de denk geldim.

      Sil
  6. Sevgili İlkay,
    Evet kısacık bir anlatım ve örnek cümle de vermemiş. Neyseki başka yerlerden bilgiler bulunabiliyor. :)

    YanıtlaSil
  7. filmgündemi'nin yorumunu sevdim ben. Kaç ruh var, kimlerde dolanır bunlar? Hoş bazılarının içine ilkel insanların ruhu kaçmış olabilir şu aralar. Bir şiddet bir şiddet... fena ortalık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada Deniz,
      "İlkel insanların ruhu" betimlemesini de ben sevdim. :T Çok haklısın.

      Sil
  8. Ben son zamanlarda kendimi reenkarnasyon ihtimali ile avutuyorum :D Bu kadar olamaz, hayat bu kadarla sınırlı değildir. Şu an yaşadığım şey binlerce hayattan birisi sadece. Bu hayatta öğrenmem gerekenleri öğrendikten sonra bir sonraki hayata geçeceğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Aslında defalarca önümüze gelen ve defalarca sınandığımız olaylar sonunda, bakış açımızı değiştirmek ve farklı yönden olayı ele almak gerekiyor. Hep aynı duyguda diretmek, sabit kalmak bizi ilerletmeyebiliyor. Kimseye zarar vermeden, bizi rahatlatan şeylere tutunmaktır belki de çare :) O yüzden "gökyüzüne bakalım" ya da "denize". Bize iyi geliyor. <3 :)

      Sil
  9. Başladığınız her çalışmayı sabırla, azimle en güzel ve yararlı şekilde sürdürme çabanızı çok takdir ediyorum. Radyo Momentos gibi "Bir Kelime" açıklamalarınız da bilgilendirici, eğitici, düşündürücü. Çok teşekkürler.
    Reenkarnasyon çok detaylı bilmediğimiz ama merak ettiğimiz bir konu. Bir zamanlar özellikle Adana ve çevresinde insanları biraz ürküten, düşündüren, bazen kaygılandıran çok hikayeler anlatılırdı. Hatta bu hikayeler gazetelerde konu edilir, abartılarak anlatılırdı. Pozitif bilimler ışığında incelenmiş bir konu değil. Ancak "Parapsikoloji" bu tip konuları ele alıyor.
    İnanmak zor olsa da bazı konular insanı düşündürüyor, sorgulatıyor.
    TDK bir zamanlar güvendiğimiz bir kaynaktı. Bazı kaynaklar zamanla saygınlığını neden yitirir...?
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule Hocam,
      Beni duygulandırıp, gururlandırdınız. :A Bu zarif sözlerinize çok teşekkür ederim. :F
      Aslında ne yapıyorsak beraber yapmaktayız, benim attığım bir adım ardından sizler, her biriniz yeni bir adım atıyor ve sudaki halkaları hep birlikte büyütüyoruz. Her tür bilgiyi harmanlamalı, altını-üstüne getirmeli ve fikirleri, görüşleri çeşitlendirmeliyiz.
      Reenkarnasyon gerçekten araştırılası bir konu, ben sabit bir fikirde kalmaktan ve ona tutunmaktan ziyade "başka ne olabilir?" diye araştırmaktan yanayım. Sizin yazdığınız türde olaylar özellikle Hatay bölgesinde de çok varmış.
      TDK' nin de, ülkede değişen diğer kurumlar gibi elden geçirilmesi, kadroların bilgi ve liyakate göre değerlendirilmesi gerekiyor.
      Yorumunuz ve desteğinize teşekkürler. :) <3

      Sil
  10. Bu sefer bildiğim bir kelimeye denk geldim:)))

    YanıtlaSil
  11. Çoğu dizi, film ve kitaba da konu olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Evet, çok doğru. Bir çok alanda kullanılabilen bir konu. :)

      Sil
  12. TDK, suya sabuna dokunmadan bir açıklama yapmış yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Evet, biraz öyle olmuş gerçekten.

      Sil
  13. Geleceksek doğru dürüst bir şey olarak gelelim bari 🤣

    YanıtlaSil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H