18 Aralık 2022 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




Şebnem Ferah (12 Nisan 1972)

Vikipedi' de Türk rock müzik sanatçısı diyor onun hakkında ama çok daha fazlası olduğunu hepimiz biliyoruz. Şarkıcı, söz yazarı (ben şair diyorum), besteci, gitarist.

Göçmen bir ailede dünyaya geldiği için müzikle yakın olması kaçınılmazmış bana göre. 5-6 yaşlarından itibaren ailede herkesin bir enstrüman çalması ve müzikle ilgili olması onu da teşvik etmiş. Mandolin ve solfej dersleri ile eğitimine başlanmış. Okul konserleri, orkestraları derken bir kız grubu kurma hayalini en sonunda Volvox ile gerçekleştirmiş. Müzikle daha yoğun ilgilenebilmek için ODTÜ Ekonomi bölümünü 2. sınıftan terk etmiş, İstanbul' a gelince de İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümüne kaydolmuş. 1994 yılından itibaren solo çalışmalarına başlamış. 3 oktavlık ses aralığına sahip olan bu nevi şahsına münhasır solist, özel yaşamındaki acılardan sıyrılmak için şiire ve yaptığı bestelere sığınmış. Yukardaki videoda dinlediğiniz şarkı, bir süre bitkisel hayatta kalıp yaşam savaşı veren ve maalesef vefat eden ablasının ardından yaptığı beste.
Bu şekilde dinleyince çok daha içine girip, duyguyu sinir uçlarında hissediyor insan.

Magazinsel olmadığı için çok fazla göz önünde bulunmayan ama takip edenleri tarafından değeri çokça bilinen ve sevilen biridir. Bu şarkısını şu zamanda uyuyan herkes için yayına alıyorum.

Gülen gözlerinizle, ağız tadınızla keyifle, huzurla geçireceğiniz çok şık bir pazar günü dilerim.







{ಠ,ಠ}
 |)__) 
-”-”-







18 yorum:

  1. Şebnem Ferah!

    Muhteşem bir seçim, teşekkürler; nasıl bir keyifle dinliyorum anlatamam. Üstelik Momentos ne sunar bugün bilmeden uzanmış, yanıma da bir kupa filtre kahve almıştım:)

    Ve çifte kavrulmama sebep olan podcast'teki bugünkü seslendirme... SATICI!

    Seslendirme müthiş, elbette öykü de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her dinlediğimde sesinden müthiş etkileniyorum. Ah bir de şarkıların hikayeleri olunca çifte etki yaratıyor. :T
      Radyo yayını için dün en sonunda bu fıkraya karar verdim, sen olmuş diyorsan Sevgili Buraneros tamamdır :)
      Çok teşekkürler :F

      Sil
  2. Kesinlikle Ülkemizin en değerli kadın sanatçılarının başında geliyor.. Ama uzun zamandır hiç yok:( Aradan yıllar geçse de halen şarkıları aranıyor, eski tadını kaybetmeden dinleniyorsa benim için çok iyi bir sanatçıdır ve Şebnem Ferah'ta böyle bir sanatçı.. Mutlu pazarlar, saygılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Sanatçı yine birikim yapmaktadır bence. Böyle 2 sene ara verip, kendi içine çekilmişliği de vardır. Ki döndüğünde muhteşem besteler, sözlerle yüreğimizi doldurmuş birisi olduğundan, ben yine böyle bir çıkışı beklemekteyim.
      Çok teşekkür ederim yorumunuz için. :) :F
      Sevgiler,

      Sil
  3. Şebnem Ferah'ın Sil Baştan'ı benim için özeldir, bir vakitler üst üste dinlerdim. :)
    Teşekkürler pazar sabahı müziği için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmekçikız,
      Ah evet o şarkısına da bayılıyorum. Bazı şarkılar kalbimize çivileniyor adeta ve hep orada. :T :F
      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. :)

      Sil
  4. Yaaa:))))
    Nasıl severim Şebnem Ferah'ı ve bu şarkısını:))) Lisedeyken en çok dinlediğim şarkıcılardan biriydi, hala aşırı severim, kesinlikle ayrı bir müzik kalitesi olduğunu düşünüyorum:))) Yorumu yazarken şarkıyı dinliyorum, ne kadar eskilere gittim, lise zamanlarıma:))) Bu pazar günü müziğini hepsinden çok sevdim desem abartmış olmam, şarkıyı kendimle çok özdeşleştiriyorum, kardeşimle çok fazla dinleriz:))) Uzun zamandır dinlemiyordum, hatırladım tekrar:)))
    Tatlı geçsin gününüz, keyifli pazarlar dilerim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      Ne güzel anılar aktarmışsın. Bir şarkıcının (sanatçının) gelişimi, kendi hayatımızla çok özdeş oluyor. Adeta birbirine geçişken görünmez bağlar varmış gibi hissediliyor. Umarım bunca zamandır tüm biriktirdikleriyle topraktan çıkar gibi fışkıracaktır. :) :A
      Aktardıklarınla ben de mutlu oldum. :)
      Harika bir pazar ve yeni hafta dilerim :T

      Sil
  5. Kendinden sonra çok öğrenci yetiştirmiş bir sanatçıdır da.. Sesini çok beğenmem çok ince gelir bana ama müziğini özellikle Volvox’ken ve Özlem Tekin’leyken olan şeklini severim. Ama sonra maalesef Özlem Tekin’in pop müziğe dönüşüyle ve daha geniş kitleleri hedeflemesiyle, Şebnem Ferah daha içedönük ve sakin yapısıyla onun gerisinde kaldı sanki :( Ama çizgisini hiç bozmadı.. Türk rock’ın ilk (ve son) kadın seslerinden oldu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C.
      Evet canım, farklı bir duruşu havası var. Yaşadığı acıların da yoğun etkisi tabii ki. Dediğin gibi çizgisi hep aynı. Sesi konusunda görüşüne bir şey diyemiyorum tabii ama 3 oktav müthiş bana göre ve özellikle konserlerde sesi daha da parlıyor gibi hissediyorum.
      Aslında Özlem Tekin' in de esamesi okunmuyor, popta da aradığını bulamadı bence.
      Ezcümle dediğin gibi, Türk rock' ın ilk ve son sesi bence de :) <3

      Sil
  6. Sesinin tınısına ve içten rock değilde bazen böyle yanık bir türkü söylercesine değişen tarzına bayılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada,
      Çok haklısın, sesinde kendine has bir şey var. Hangi tarz söylerse söylesin kendi gibi aslında. :T :)

      Sil
  7. Yıllar önce bir gün devam ettiğim halk oyunları derneğine bir şarkıcı getirdiler. Spor salonunda çalışma yapıyorduk. Çocuk şarkı söylemeye başladı oktav seviyesini hatırlamıyorum ama söylemişlerdi yüksekti yani. O sesi canlı canlı dinleyince insanın kalbi göğüse sığmıyor öyle bir heyecan yaratıyor. Müzikle ilgili olduğun için bilirsin duyguyu. Şebnem Ferah'ın şarkısı beni o günlere götürdü. Muazzam bir sesi var. Deli Kızım Uyan çok özel bir şarkı, yazılma sebebini bilince, çektiği acıyı öğrenince, her yorumlayışında bu acının tazelendiğini düşününce kendimi kötü hissettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      Ah ses müthiş bir enstrümandır. Ben sesi özellikle tek başına dinlemekten keyif alanlardanım. Elbette koro, çift ses çalışmalarını da severim ama yalın olarak o sesin tınıları, yükseliş inişlerini izlemek ben de heyecan yaratıyor, aynen senin yazdığın gibi. :)
      Aslında acı ile yazılmış şarkıları tekrar tekrar okumak bence iyileştirir. Hani derler ya, acı paylaşıldıkça hafifler diye, aynen böyle düşünüyorum. :A :F

      Sil
  8. O kadar ama o kadar çok seviyorum ki... Sanırım en sevdiğim ikinci performansıdır bu Ünzile benim gözbebeğim....
    Bu sene yeniden konser vermeye başlayacak iki gözümün çiçeği. Bir de youtube da yabancılar Şebo'nun sesine verdiği tepkileri izlemeyi çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Ah o bahsettiğin videoları ben de izledim. İzleyenler, sesin çıktığı noktaları görünce hayretten gözleri açılıyor. :) İnşallah İzmir' de de konser verir de giderim. :A

      Sil
  9. Şair yönü çok güçlü çok severim sesini de tarzını da.Şarkının hikayesini bilmiyordum,teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. terspabuçlar,
      Çok doğru şair yönü, müziğe akışını daha da lezzetlendiriyor. :T
      Ben de teşekkür ederim yorumunuza :A

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H