22 Haziran 2022 Çarşamba

BİR KELİME = İZZET









İzzet : (isim, Arapça) Büyüklük, yücelik, ululuk.


Kelimenin birleşik kelime olarak kullanımları aşağıdaki gibidir:

İzzetinefis : (Arapça) 1. (isim) Öz saygı.

"İzzetinefsime yediğim bu şamardan sersemledim." - Aka Gündüz

2. (isim) Kişinin kendine verdiği değer.

"Kadın bir izzetinefis coşmasına benzeyen öfke ile gözlerini açtı." - Peyami Safa


İzzetüikbal : (isim, Arapça) Saygınlık.


İzzetüikram : (isim, Arapça) Ağırlama.


Nefis izzeti : (isim) Kişinin öz saygısı, kişiliği, yüceliği, onuru, izzetinefis.

"Bu gülmek, bir nefis izzeti yarasının kanamasını örtüyordu." - Ruşen Eşref Ünaydın



 

{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-





not: fotoğraf Yandexten alıntıdır.





20 yorum:

  1. kelimenin birleşik şekilde oluşturduğu farklı kelimeler dağarcığımıza eklendi:) teşekkür ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      Ben sadece izzetinefis ile nefis izzeti kelimeleri arasındaki farkı göremedim. Neden böyle bir kullanım gerekmiş anlayamadım. :)
      Teşekkür ederim yorumunuza. :)

      Sil
  2. Ay güzel kelime sçeimi olmuş. Böyle farklı farklı kullanımlarıo lan kelimeleri öğrenmek ya da anımsamak daha çok hoşuam gidiyor. :)
    İzzetüikbal kullanımını ilk kez duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Haklısın valla, tek kelime diye yol çıkıyorum bir de bakıyorum ki, bir sürü akrabası var kelimenin :)))
      Beğenmene sevindim canım. Teşekkürler,

      Sil
  3. izzet günay vaar, demek ki ismi güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      A hahahahah, evet isminin anlamı pek güzelmiş.. :)))

      Sil
  4. Kelimelerle yolculuğu seviyorum. Güzel bir kelime seçmişsiniz. İzzetüistikbal kullanımını pek duymadım. Diğerleri aşina olduklarımızdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      Kelimeler kocaman bir dünya gerçekten de. İzzetüikram duyulmuştur da, izzetüikbal' i ben de duymadım.

      Sil
  5. Rahmetli Kayınpederimin ismi:) Bildiğim ve tabi ki sevdiğim bir kelime/isim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Allah Rahmet eylesin 🙏🌷 O'nu da anmış olduk bu sayede.

      Sil
  6. Yeni kelimeler kattınız hayatıma. Teşekkürler. Müzik yine harika. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,
      Çok sevindim böyle düşünmenize 🤗😍 hep birlikte kelimeler diyarında yolculuk yapıyoruz. Bu müzisyen bir harikadır 👍
      Benden de sevgiler 🤗

      Sil
  7. Bu artık izzetinefis meselesi oldu derler ya filmlerde. Oradan aklımda kalmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Hele bir de deep'in hatırlatması İzzet Günay'ın ağzından çıkarsa bu laf, anlamı daha da katmerlenir 😊

      Sil
  8. İzzetinefisten yola çıkarak saygı dedim anlamına ama büyük yanılmışım :)) İzzetüikram'da yabancı değil bana ama izzetüikbali kullandığımı hiç sanmıyorum... Bu aralar üniversite sorusu olarak sorulan yeknesak kelimesi gündemde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmgündemi,
      İlk ikisini sağda solda duyduk ve kullandık ama izzetüikbal'i ben de ne duydum, ne de kullandım.
      Ooo o zaman yeknesak' ı senin önerin olarak alıyorum listeye :))))
      Teşekkürler canım.

      Sil
  9. Merhabalar.
    Kudret, güç, onur, itibar, saygınlık anlamlarını da kapsayan "İzzet" kelimesi aynı zamanda erkek çocuklarımıza isim olarak da verilmektedir. İlçemizde "Suhulet Pazarı" levhalı bakkal sahibi olan mahalle komşumuzun adı izzet idi.
    Bu güzel anlamları ifade eden kelimeyi haznemize kattığınız için, kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      Güzel anlamları olan kelime. Mahalle komşunuzun dükkan ismi de mükemmelmiş.
      Bu güzel yorum için teşekkür ederim.
      Saygılar,

      Sil
  10. İzzetiikram izzetinefis çok kullanılırdı eskiden 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Biz yaştakiler arada yine kullanıyoruz :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H