20 Haziran 2022 Pazartesi

BİR KELİME = VAKTİKERAHET









Vaktikerahet : (isim, Arapça) Kerahet vakti.

Kerahet vakti 1. (isim, din bilgisi) Namaz kılmanın mekruh olduğu vakit, vaktikerahet.

"Otobüs geç gelince, ikindi namazını kılamadım, kerahet vakti girdi."

2. (isim) Akşamcılar arasında içkiye başlama zamanı.


Bu iki birleşik kelime haricinde kerahet' e baktığımda anlamının; "iğrenme, tiksinme" olduğunu gördüm. Kelime tek başına farklı bir anlamı işaret ederken, birleşik halde kullanıldığında ise yine bambaşka bir açıklamaya sahip. O yüzden hepsini burada yayınlamak ve herkesin bu konudaki görüşüne, bilgisine erişelim istedim.





Bu kelime, blogger Dünya Hanımefendisi tarafından önerilmiştir. Katkılarından dolayı kendisine teşekkür ederim.










{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-





not: gif, gifer.com' dan alıntıdır.




16 yorum:

  1. Kerahet... duymamıştım. Hem dini anlamda kullanılıp hem de akşamcıların lügatında olması ilginçmiş,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adadenizi,
      Dini olarak vecibeleri yerine getirmek için uygun olmayan saatler anlamında kullanılıyormuş. Ancak kerahet kelimesinin tek başına iğrenme diye tanımlanması da bana ilginç geldi.
      Birleşik kelimeyi duymuştum ama anlamı konusunda yoksunmuşum.

      Sil
    2. Ben ikisini de hiç duymadım.

      Sil
  2. İçkiye başlama zamanı olduğunu bilmiyordum bak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Bu kelimeyi işleyince hatırladım ben de. Çocukken işitmiştim 😊

      Sil
  3. Tek başına bambaşka bir anlam gibi görünse de dini anlamına baktığımızda az da olsa yakın gibi:) İğrenç, tiksindirici zaman, namaz kılmayın gibilerden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Aslında bu daha da ilginç geliyor bana. Hayatın içindeki anları, zamanları böyle isimlendirmek 😊 oysa kalpteki duygular önemli diye düşünüyorum. 😊

      Sil
  4. Hem çok tanıdık hem de çok uzak bir kelime gibi geliyor. Fakat anımsamış gibi hissediyorum açıkçası. :) Teşekkür ederim bilgilendirmeniz için sevgili Momentos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında,
      Evet aynen ben de bunu hissettim ilk duyduğumda. Çocukluk zamanlarımda söylendiğine eminim.
      Çok teşekkür ederim yorum ve desteğinize :))

      Sil
  5. kerahet, sölemesi zormuş :) (son yazımı okusan ya, gülmen için yanii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Evet hakikaten de zor :))
      Tamam geliyorum. :)

      Sil
  6. İlginçmiş, kerahet vakti girdi kullanımını biliyordum sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Onu da büyüklerimiz, yaşlılarımızdan duymuşuzdur garanti.
      Teşekkürler yorumuna :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Kiremithanem,
      Tam "Blog Dünyasında Bu Hafta" programını bitirmiştim ki, içinde sıcacık sevgini taşıyan yorumun geldi 🥰🙏💖🌹 Nasıl iyi geldi anlatamam.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H