2 Mayıs 2022 Pazartesi

BİR KELİME = HUDAYİNABİT








Hudayinabit : (Farsça huday + Arapça i - nabit) 

1. (sıfat, bitki bilimi) Kendiliğinden yetişen (bitki).
2. (sıfat, mecaz) Başıboş büyümüş (kimse).
3. (sıfat, mecaz) Eğitim görmemiş, kendi kendini yetiştirmiş (kimse).

"Peyami Safa, hudayinabit bir kalem erbabıdır."




Bu kelime Deeptone tarafından, Leylak Dalı' nın bloğunda görülüp önerilmiştir. Kendilerine katkılarından dolayı teşekkür ederim.



Hepinize iyi bayramlar 🍬







{ಠ,ಠ}
 |)_) 
-”-”-





not: gif buradan alıntıdır. 





24 yorum:

  1. Ben teşekkür ederim, kullanmayı çok sevdiğim bir kelimedir, iyi oldu açıklamanız. Çok sevgiler, iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylak Dalı,
      Hoş geldiniz, sizin blog zengin bir kelime kaynağı olduğundan takipte herkes :)) Bu tür kelimeleri kullanıp, ayakta tuttuğunuz için teşekkürler. İyi bayramlar diliyorum size.

      Sil
  2. İyi bayramlar Sevgili Momentos,

    Bilmediğim kelimeydi, artık biliyorum, teşekkürler; elbette yazana ve önerene de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buraneros,
      Günaydın ve iyi bayramlar :)
      Eski tarihli kitaplarda karşıma çıkmıştır ama pek kullanmamıştım, yayına almak bence iyi oldu. Çok teşekkür ederim yorumuna. :)

      Sil
  3. İlk kez duydum. Müzik, gif ve kelimenin anlamı ahenk içinde birbirini tamamlıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Ne güzel, beğenmenize çok sevindim müzik ve gifi. :) iyi bayramlar diliyorum.

      Sil
  4. Selamlar, nebatı biliyordum ama nabiti bilmiyordum. Kelimeyi duyduğumu sanmıyorum. Üçüncü anlamı alaylı yetişmeye denk geliyor. Söylenişi de çok çok, birkaç kez tekrarladım kelimeyi :)
    Güzel bir bayram geçirmeni diliyorum canım, bayramın mübarek olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmgündemi,
      Ben de söylenişini sevdim. Teşekkür ederim yorumuna canım.
      Neşeli bir bayram olsun sana ve ailene. Sevgiler, :))

      Sil
  5. Nebat kelimesini biliyorum. Nebati yağ yani bitkisel yağ için çok kullanılırdı eskiden. O kelimeyi hatırlattı ki muhtemelen "nabit" ile aynı kökten geliyor. Böyle düşününce yerden bitme ot gibi geliyor kulağıma "hudayinabit :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Evet aynı kökten geliyordur, senin tespitin harika bu arada. :)))
      İyi bayramlar sana ve tatlı ailene <3

      Sil
  6. Peyami Safa kendi kendini yetiştirmiştir sözünü çok duyardım, demek cümlenin kökeni buymuş :)

    Mutlu, huzurlu ve sağlıklı bayramlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure,
      Ben de o cümleyi duymamıştım, kelimelerin beraberinde getirdiği cümlelerden de başka şeyler öğreniyoruz gerçekten :)
      Çok teşekkür ederim yorumunuza, aydınlık huzur dolu bir bayram diliyorum. :)

      Sil
  7. Merhabalar.
    İyi bayramlar dilerim. "Hudayinabit" , bu kelimeyi hiç duymamıştım. İlk defa burada duydum. Kelime defterime not ettim. Bir daha ki karşılaşmam da hatırlayabileceğimi sanmıyorum.
    Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Sağlıklı ve huzurlu nice bayramlarınız olsun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      Merhabalar, haklısınız çoğumuz için yeni bir kelime oldu "hudayinabit". Teşekkür ederim ilginiz ve yorumunuza. Sağlık ve neşe dolu bir bayram dilerim size tüm sevdiklerinizle.
      Saygılar,

      Sil
  8. yaniii mektepli değil alaylııı :)

    YanıtlaSil
  9. Bırakın anlamını bilmeyi, söylemeyi beceremedim halen:) Geçmiş bayramınız kutlu olsun, saygılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Kelime o kadar yabancı geldi demek :)) Teşekkür ederim, sizin de bayramınız kutlu olsun.
      Bu arada radyo yayınında belirttim ama dinlememiş olabilirsiniz, hediye kazananlardan biri sizsiniz, bir ara maille adresinizi yollarsanız, hemen ulaştırırım.

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. she is the man,
      Sıkça duyulmamış olsa da kulağa hoş geliyor :))

      Sil
  11. Bir yerlerde duymuştum. Sempatik ve okunması güzel bir kelime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Şimdi pekiştirmiş oldun, belki de kullanırsın bundan sonra :)))

      Sil
  12. İlk kez duydum. İlginç bir kelime 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Söylenişi hoş, kullanırsın belki 😊🤗

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H