19 Aralık 2021 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵





Bugünkü konuğum Alwin Lopez "Al" Jarreau (1940-2017) 

Müzik dünyasında onu Al Jarreau olarak tanıyoruz. 
Amerikalı caz, r&b müziği şarkıcısıdır. 1981 de çıkardığı müzik albümü "Breakin' Away" ile "En iyi erkek pop vokal performansı" ödülü almıştır.  1980' lerde yayınlanan, rol alıp bazı parçalarını seslendirdiği ünlü tv dizisi "Mavi Ay" ile bilinir. 1985' te yardım amaçlı "We are the world" şarkısındaki sanatçılar arasında yer aldı. Toplamda 7 Grammy ödülü kazandı. 
Tüm bunların yanı sıra, Scat(*) şarkı söyleme ve Vokal Perküsyon(*) kullanımıyla tanınıyordu. İlk videoda bunun örneğini görebilirsiniz.

Ses kalitesi "bana göre" mükemmel bir şarkıcıdır. O yüzden tek parçası ile yetinmek istemedim. Herkese hitap edebileceği ve kolay hatırlanabileceği için Mavi Ay dizi müziğini de eklemek istedim.

Keyifli pazarlar,







*Scat şarkı söylemek: Şarkıcı sesi bir konuşma aracı olarak değil, bir enstrüman olarak kullanarak melodileri ve ritimleri doğaçlama yapar.

*Vokal perküsyon: Bir grup şarkıcıda, enstrümantal bir toplulukta  veya soloda olsun, kişinin ağzıyla taklit ettiği, vurmalı çalgılarla aynı amaca hizmet eden sesler yaratma sanatıdır.







{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-






27 yorum:

  1. Günaydın :) Scat şarkı söylemek ilginçmiş, okuyunca acapellayı hatırlattı ama pek öyle değil, daha değişik. Şarkılar güzelmiş, güne müzikle başlamam yardım ettiğin için teşekkürler Momentoscum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim günaydın :)
      Bu şarkı söylemeye Boby Mc Ferrin' ı da örnek verebiliriz, belki youtube da izlersin.
      Müzik daima bizim kurtarıcımız <3
      Günün güzel geçsin :)

      Sil
  2. Uzun zamandır dinlememiştim, aklıma bile gelmiyordu, oysa 78- 80'lerde en çok dinlediklerimden biriydi ve artık kaset devrindeydik ve merak daha çok şarkcıyı dinleme istiğimizi körüklüyordu. Sonra sonra kimler ilave oldu kimler bir kenara itildi. Seçici bir zevk de oluşmaya başlamıştı bünyede belki de. Hayatın nasıl hızla değiştiğini en çok müzik üzerinden fark ediyoruz kanımca. Ve Mavi Ay, ne güzel bir diziydi ve Alev Sezer Bruce Wills'e ne kadar güzel ses olmuştu:)

    Enteresan, iki farklı podcast dinlemiş oldum dinleme, okuma ve yorum yazma sürecinde.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros,
      Aynen yazdığınız gibi katılıyorum. Ben haftalar önce bir film izlemiş ve bu dönem filminde ne kadar eski şarkı ve müzisyen varsa hepsini yeniden hatırladım. Liste kabarık, resmi geçit törenleriyle hatırlayacağız onları tek tek :)) (ömrümüz yeter inşallah)

      Ah Mavi Ay günleri sokaklar boşalır, herkes eve koştururdu izlemek için. Alev Sezer (yine bir Sezer:) ) sihirli bir sese sahipti kanımca. O sesin konuştuğu her beden farklılaşıyordu adeta. Ve belki de kadınlar Bruce Wills' e değil de onun ağzından çıkan sese aşıktılar.

      Ya evet dün poadcast yayını yenilemeyi unutmuşum, bu sabah kalkar kalkmaz hemen yayını yeniledim. :)

      Çok teşekkürler,

      Sil
    2. Yaaa Alev Sezer'in kaybından sonra biz aslında Bruce Willis'i kaybettik değil mi.. O yıllarda seslendirme gerçekten bir sanattı, şimdi de çok kaliteli işler var ama o yıllarda ses değil karakter verirdi, bence Bruce Willis'i Bruce Willis'ten daha iyi seslendirirdi..
      Hatırlıyor musunuz: "Medi medi mediiiii" <3

      Sil
    3. Sadece C. çok haklısın, o zamanlar muhteşem bir seslendirme kadrosu vardı ve bazı dizilerin yurtdışından da seslendirme ödülü aldıklarını çok net biliyorum.

      Mediii çınlıyor kulaklarımızda hala :))) <3

      Sil
  3. Bayağı ödül almış. Sesi güzel, dinlendirici. Dinlemekten keyif aldım teşekkürler. Mavi Ay dizisini hiç bilmiyorum, müziği güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Belki şimdilerde oynasa o kadar prim yapmazdı ama tek kanallı ve seslendirmelerin mükemmel yapıldığı zamanlar olduğunu düşünürsek mükemmeldi. Dizi müziklerinin önemi taa o zamanlardan beri var olduğu görülüyor.

      Beğenmene sevindim :)

      Sil
  4. Mavi Ay' diziyle müziğiyle çok severdim. Eskilere gittim. Çok teşekkürler Momentos. Emeğine yüreğine sağlık canım 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız,
      O sihirli günlere götürdüm sizleri :)) aslında ne kadar basit/sade günlermiş, bugünlere bakınca anlıyorum. Hatırlamak iyi geliyor bazen.
      Teşekkürler canım :)

      Sil
  5. O yılların "sound"u kesinlikle çıstık çıstık :) Ne güzel oldu, ve sanırım ilk defa pazar sabahını yakaladım bak!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C,
      Eveeettt bu bir ilk oldu haklısın :)) Devamını bekliyorum artık, kırdın şeytanın bacağını :D :))

      Sil
  6. Selamlar canım, ilk şarkıyı dinlerken yazıyı henüz okumamıştım ve içten içe sanatçı çok tanıdık gelmişti. İkinci video da Mavi Ay'ın başlangıç sahneleri gözümün önünden bir bir geçti. Geçmişe yolculuk için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmgündemi,
      O dönemler fırtına gibi esiyordu Al Jarreau ve elbette Mavi Ay' la kalbimize yerleşti bu şarkısı. :)
      Hayali cihan değer derler ya öyle işte :) <3

      Sil
  7. Tüm gün dinlenebilecek şarkıları ve müzikalitesi var. Beğenmene sevindim İlkaycığım. Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  8. Günün geç saatlerinde dinliyorum ama o kadar güzel bir hatırlatma oldu ki!:)
    Duygulandım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      O zamanların sesleri, renkleri hep farklı geliyor bana. O yüzden de nerde karşılaşırsam kalbim pırpır ediyor :))
      Teşekkürler yorumuna.

      Sil
  9. Bu kez geç de olsa pazar müzlğini yakaladım. Nerede mi? Kızımı karşılamak üzere beklediğim hava limanında:)) Mavi Ay evet, tek kanallı tv de hiçbir diziyi kaçırmıyormuşuz meğer:) Ne de olsa ilk kez Tv görmüştük. Hak verilmesi lâzım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      Ah ne güzel, sevinçli bir karşılamaya eşlikçi oldu şarkılar :))
      Çok soğuk aman iyi korunun. Yorumu cevaplarken yine açtım şarkıyı of gerçekten müthiş bir melodi ve ses.. ilkler değerli oluyor işte. Hak verdim gitti :))
      İyi geceler..

      Sil
  10. Pazar geceme renk kattı şarkılar. Teşekkürler Momentos :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      Çok sevindim beğenmene :) Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  11. o ödüller boşa değilmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Gerçekten de öyle.. :)
      Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  12. Güzel dinletiler olsun Momentos, pazar pazar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı,
      Amin hep öyle olsun :)
      Teşekkürler.

      Sil
  13. hemen açıp dinledim
    gözümde canlanır koskca maziiiii
    mavi ay dizisi geldi gözümün önüne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bademlebuduk,

      Hoşgeldiniz :)
      Ne güzeldi değil mi o mazi :)
      Teşekkürler yorumunuza.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H