5 Aralık 2021 Pazar

PAZAR GÜNÜ MÜZİĞİ 🎵




Bugünkü konuğum soul-jazz şarkıcısı Minnie Riperton
(1947-1979)

Ben kendisini seslendirdiği bu şarkıyla tanıdım. Yukarda dinlediğiniz şarkıyı ilk duyduğumda "Bu nasıl bir ses? Kadın bülbül gibi şakıyor" demiştim. Şarkıyı ne zaman dinlesem coşkun duygular sarıyor içimi, halen de öyle. 

1975 senesinde çıkarttığı "Lovin' You" isimli single'da sergilediği beş oktavlık koloratur soprano* sesi ile tanınan Amerikalı şarkıcı ve söz yazarı, ayrıca ıslık notası** kullanmasıyla da bilinir ve medya tarafından "ıslık notasının kraliçesi" olarak anılır. En iyi R&B kadın vokal Grammy ödüllerinin yanısıra, altın ve gümüş sertifikalar kazanmıştır.

Maalesef genç yaşta göğüs kanserinden yitirdiğimiz şarkıcının, mezar taşında yazan şu cümle beni çok etkiledi.

"Hers was a gift of love, a miracle of life for all the world to see and hear forever"

"O'nunki bir aşk armağanıydı, tüm dünyanın sonsuza dek görüp duyacağı bir yaşam mucizesiydi."

İyi pazarlar,





(*)Koloratur soprano : En ince, en tiz seslere kadar çıkabilen kadın sesi.

(**) Islık notası : Modal ve falsetto seslerinden daha ince olan, insan sesinin çıkaracağı en ince rejister. Bu, diğer seslerden özel bir fizyolojik üretime sahip olmasıyla ayrılır.






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-





18 yorum:

  1. Yine dumanı üzerindeyken yakaladım:)

    Podcast'den başlasam... Tümüyle içgüdesel bir seçimdi. Şimdi yorumu, müziği dinlerken yazıyorum. Çok zevkli bir durum. Uzatıp mektuba çevirmeye meylim var. Ancak o tadı kaçırmadan kısa da yazabilirim sanki.:) Sizin pek beğenmediğiniz ton bu şiire de fena yakışmış. Çok etkiliydi ki güzel şiirin hakkını fena halde vermişti bence. Ve şarkı seçimi, bir pazar gününe ve henüz ışımakta olan sabaha çok yakıştı ve çok keyifliydi dinlemesi. Tabii ki yorum sonrası baştan alacağım. Çok keyifle dinlediğimiz bir koloratur sopranomuz var-dı, ne şans ki... ama ne yazık ki salonlardan uzak duruyoruz işe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros,
      Erkenci kuşlar her zaman fırından yeni çıkmış şeyleri yakalar :))

      Sesimden rahatsız olmuştum ama gitgide alıştım sanki, bunlar eski yayınlar, sesim düzeldi ama özledikçe bu yayınlara döneceğim sanırım :) Teşekkürler yorum için.

      Ah bu şarkı, duyduğum ilk andan itibaren bir insanın içinde hayali kelebekler ve çiçekler nasıl uçuşur sorusuna, işte böyle uçuşur diye cevap veren tek şarkıdır. (nasıl cümle ama:)) O zamanlar da öldüğünü duymuştum ama "ölüm" bende henüz boşlukta bir kelimeydi, anlamadım.

      Ah ne yazık, bu değerli sesleri dinleyememek kovid yüzünden.
      İyi pazarlar diliyorum.

      Sil
  2. Şarkının içindeki kuş cıvıltılarına bayıldım. Yataktan çıkmadan dinlediğim şarkıyla güne cıvıl cıvıl başlayabilirim, teşekkürler Momentoscum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim,
      Değil mi, hem şarkıda kuş cıvıltıları, hem kadının sesi birer neşe kaynağı.Bu seslere eşlik edip uçuşan kelebek ve çiçekler de hayal ediyorum ben hep :))

      Günün güzel geçsin, iyi pazarlar canım :)

      Sil
  3. Merhabalar.
    İnsana, özlemini çektiğimiz bahar müjdesi veren tabiat harikası bu güzel müzikli paylaşım için teşekkür ederim. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,
      Kasvetten uzaklaşmak gerek, ümitli yarınlar dilerim.
      Beğenmenize çok sevindim.

      Sil
  4. Parça bildiğim ama seslendiren bilmediğim bir sanatçı:) Yabancı müziklerde sıkça karşılaştığım bir durum, dinlerim ama söyleyen kim bilmem:) Mutlu pazarlar ve şimdiden mutlu haftalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Reklam müziği olarak da kullanıldığı için bu şarkı tanıdık gelmiştir size. :)
      İyi haftalar dilerim ben de.

      Sil
  5. maşallah ama ne ses varmış :)

    YanıtlaSil
  6. Şarkıyı duyunca güldüm biliyor musun, çünkü nerede kullanıldığını hatırlayamasam da bir dönemin popüler mizah aracıydı bu şarkı. Elbette çıkabildiği o tiz sese çıkabilen çok fazla insan yok. İşin zorluğunu kendi üzerimde deneyince görebiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Özbek,
      Ne anlamda mizah aracıydı bilemedim tabii.
      Böyle ses çıkarmayı aniden ısınmamış ses telleri ile denemek bir dert açabilir, o yüzden evlerinizde denemeyiniz diye bir ibare de yazsaydım keşke :)

      Sil
  7. ıslık notası kavramını bilmiyordum, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Müzik konusu bir derya... bilmediklerimizi öğreniyoruz beraber :)
      Teşekkürler.

      Sil
  8. Benim pazarlar arkadan geliyor:)) Evet, bu parçayı hatırlıyorum ama ne zamandır dinlemediğim için artık aklımdan çıkmıştı neredeyse. Şarkıyı söyleyen sanatçıyı bilmiyordum, onu bize tanıttığınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,
      O kadar genç yaşta vefat etmiş ki, biz anca onu bir şarkısıyla tanımıştık. Ama bu şarkı da öyle böyle bir şarkı değil. Sevinç, hayret, coşku, enerji bir sürü duyguyu taşıyor.
      Ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  9. Soul jazz çok seviyorum paylaşım için teşekkürler 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      Dinlediğin için ben teşekkür ederim canım. :)

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H