24 Haziran 2021 Perşembe

BİR KELİME = TEHİR















Tehir : (Arapça) 1. (isim) Sonraya bırakma, erteleme.

2. (isim) Geciktirme.

"Bazı gezilerimiz, hava muhalefeti nedeniyle tehir edilmek zorunda kalınmıştır." 


Bu kelimenin, "birleşik kelime" olarak kullanıldığı iki hali de mevcuttur.

Tehiriicra : (isim, hukuk, Arapça) Yürütmenin durdurulması.

Takdim tehir : (isim) Çeşitli amaçlarla cümledeki öğelerin yerlerini değiştirme.







{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-





not: kullanılan gif buradan alıntıdır.




10 yorum:

  1. Sık rastladığımız kelimelerden biri. Birleşik olanını duymamıştım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet, evet bu kelimeye herkes sevinecek gibi :)) takdim tehir aslında kullanılır genellikle ama haklısın. Diğeri zaten hukuksal bir terim. :)

      Sil
  2. Görünen o ki bugünlerde bloğa uğramayı pek tehir etmişim :)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata Dair, ah evet yaa.. tam da durumuna uygun bir cümle.. bravo :)) Sevgiler benden canım.

      Sil
  3. Bu sefer kelime çok kolaydı ama "takdim tehir" i duymadım hiç:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, ben sizden umutluydum oysa takdim tehir konusunda :))

      Sil
  4. Merhabalar.
    Tehir kelimesi, mahiyeti ve yüklendiği anlam itibariyle insanda hemen can sıkıcı bir hava oluşturur. Çünkü, olumsuz bildiren bir kelimedir. Uçağınızın tehir edilmesi canınızı sıkar. Randevunuzun tehir edilmesi canınızı sıkar. Yani her haliyle can sıkıcı bir durumun habercisidir. Şöyle düşündüm de; bizi belki de sevindirecek tek şeyin cezaların ve ecelin ertelenmesi olurdu.

    Aslında biraz daha derinlemesine inilse bu kelime ile ilgili çok ilginç durumlar ortaya çıkarılabilir. Ama bu kelime bizi sevindirmekten çok üzen durumlar bildirir.

    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar diler, tehirsiz bir yaşam dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey merhabalar, haklısınız. Bir kelime anlamı itibariyle olumsuzluk taşıyorsa, pek de sevilmez. Bakın bir önceki kelime "nobran" da da aynı şey oldu.
      Ben olaya bir de şu yönünden bakıyorum. Tehir edilen şeyler nedeniyel üzülebiliriz ama kim bilir o işin ertelenmesinde bir hayır vardır. Ne dersiniz? :)

      Çok teşekkürler ziyaretiniz ve yorumunuz için.
      Selamlar,

      Sil
    2. Merhabalar.
      Elbette haklısınız. Kelimeyi işitir iştmez, ya da düşünür düşünmez hemen ilk akla olumsuzluk yönü geliyor. Elbette hayırlara vesile olan tehirler de mümkündür. Çok teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.

      Sil
    3. Minik tehirlerle birlikte, hep güzellikler olsun inşallah hayatlarımızda. Teşekkürler.

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H