4 Haziran 2021 Cuma

BİR KELİME = ÇERAĞ
















Çerağ : (Farsça) 1. (İsim) Mum, kandil, lamba vb. ışık veren araç, çırağ

2. (İsim) Işık, çırağ

(bu kelime ile ilgili internette bulduğum örnek cümleler şöyle.)

👇

"Onun nurunun sıfatı, sanki içinde bir çerağ bulunan bir hücredir. O çerağ bir sırça içindedir."

Ve bir TSM eserinde rastladığım çerağ kelimesi. Şarkıyı dinlemek isterseniz buraya tıklayın.

"Ne o bensiz edebilir
Ne temelli gidebilir
Bende öyle bunu bilir
Sade gözden uzağız biz
Alev alev çerağız biz
Ayrılsak da beraberiz"


TDK' dan başka bir kaç yere baktığımda;  atın şaha kalkması, vazifesinden emekli edilen, bir memuriyete nail olan, çırak edilen gibi anlamlarda bulunmakta olduğunu gördüm. Ancak ben mum, kandil, ışık açıklamasını kullanmaktayım.


"Bu kelime sevgili blog arkadaşımız Duygu Emanet tarafından önerilmiştir. Kendisine bu katkısından dolayı teşekkür ederim."






{ಠ,ಠ}
|)__) 
-”-”-



not: kullanılan gif buradan alıntıdır.





18 yorum:

  1. Ben teşekkür ederim. Örneklerle çok güzel açıklamışsın. Gif de çok iyi uymuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet, katkın için sağol canım 😍🤗

      Sil
  2. Hiç duymadığım, hiç görmediğim bir kelime! Güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KuyruksuzKedim 🐱 Türk sanat müziği şarkısında da mı duymadın acep? Şarkı linki ekleyeyim bari, dinleyince hatırlarsın belki 😍😊

      Sil
    2. Yok valla duymamışım Momentoscum :)

      Sil
    3. Eh o zaman yepyeni bir kelime oldu senin için :)))

      Sil
  3. Çırağ'ı biliyordum fakat çerağ'ı bilmiyordum. Çıra da benzer kökten geliyor sanırım. Teşekkürler Momentos :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldızcığım, ikisi aynı anlamda kullanılıyormuş. Doğru biliyorsun. :) Sevgiler gönderiyorum <3

      Sil
  4. İlkaycığım, kelimeyi tanıttığım için memnunum :)) beğenine çok teşekkür ederim. <3

    YanıtlaSil
  5. Ilk defa duydum ne kadar guzel bir tinisi var ayrıca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz, "ç" harfiyle başlayan kelimeler bana güzel geliyor. Çiçek, çan, çin, çok, çalgı çengi :)) bilmem, belki de bana öyle geliyordur. Teşekkür ederim yorumuna <3

      Sil
  6. Hiç ama hiç duymadığım bir kelime:-) Söylemesi de çok zor geldi bana.. Ama tam bunun gerginliğini yaşayacakken, müzik ilaç gibi geldi:-)) Mutlu haftasonları diliyorum:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl, hıımm çoğunluk duymamış :)) Müzik her daim var burda, yorum yazmak için değil ama müzik dinlemek için beklerim :) Limonata gibi bir haftasonu olsun :)

      Sil
  7. ne güzel bir sözcükmüş. sheltering sky da romanı daa filmi de çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone, beğendin di mi :) ah evet filmine bayılmıştım.

      Sil
  8. Ause Esua, ben teşekkür ederim, müziğe kulak verdiğin için :) <3

    YanıtlaSil
  9. Çerağ cümle içinde çırayı anımsatıyor. Farsça olduğunu tahmin edebilirdim ama çıranın bu sözcükten türediğini bilmiyordum. Müzik yine efsane:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, kelimeyi bu şekliyle kullanır mıyım, sanmam. Ama çıra olarak evet. :) Müzik bir filmden, belki izlemişsinizdir. "Çölde Çay"

      Sil

{ಠ,ಠ}
|)__)
-”-”-


Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H